keskiviikko 26. lokakuuta 2011

Siivouspäivän dilemma





Suorittaessani tänään ties kuinka monetta viikkoa putkeen "ihan vaan pikasiivousta", kun isompaa ei ehdi/jaksa/viitsi tehdä, mietin, että siivoojan palkkaaminen olisi kyllä niin hyvä teko. Puhdas ja siisti koti on kuitenkin itselleni rentoutumisen edellytys, enkä voi heittäytyä sohvalle, jos kämppä on kuin tornadon jäljiltä. Imuria riepottaessani päätös varmistui. Pakko tehdä siivooja-asian eteen jotain. Aloitan etsimällä sen rouvan, joka naapureilla käy, yhteystiedot. Matkassa on tosin yksi mutta. Olen tottunut palkitsemaan itseni kukilla aina viikkosiivouksen jälkeen. Voinko ostaa itselleni siivouspäivän kukkia, jos en ole itse siivonnut? Tänään en tosin ehtinyt kukkaostoksille, mutta onneksi kynttilät ovat ihan yhtä kivoja näin pimeään aikaan. Toinenkin pieni porojuttu on jo päässyt esille.

Pullo-ostoksille sentään olen ennättänyt. Blossa odottelee viikonloppua ja mökkibileitä. Tiesittekö muuten, että Singstariinkin saa joululauluja?

P.S. Ne ikkunat kuitenkin pesin. Nyt niistä jopa näkee läpi.

8 kommenttia:

  1. Voi noita sun poroja :D! Ja totta kai voi ostaa siivouspäivän kukat, vaikka ei itse siivoaisi!

    VastaaPoista
  2. Meillä käy viikoittain siivooja ja se oli paras päätös ikinä. Teilläkin on ihan kohtuuraskaat työt, joten parasta on tulla puhtaaseen kotiin. Mä olen sitä mieltä, että aika itselle on ehdottomasti sen rahallisen panostuksen arvoinen (tosin täällä siivoojan palkkaaminen on ihan naurettavan halpaa!). Niin ja kukkia saa ostaa tottakai puhtaaseen kotiin vaikka sitä ei itse olisikaan siivonnut :-).

    VastaaPoista
  3. Kukkia pitää ostaa siivottuun kotiin, aivan yksi ja hailee kuka sen homman on tehnyt. Mä niin toivon, että meillä olisi varaa tulevaisuudessa ottaa siivooja parin viikon välein pesemään kylppäri seiniä myöten ja kuuraamaan lattiat. Ne on niin supertylsiä hommia. Ikkunoita en aio enää ikinä pestä itse, sen ulkoistaminen on niin hintansa väärti.

    VastaaPoista
  4. ^ Mä olen ulkoistanut ikkunoiden pesun miehelle. Kysymättä. :D

    Palkatkaa ihmeessä siivooja, jos suinkin mahdollista. Menee sitä rahaa turhempaankin. Ja kukkia tosiaan _pitää_ ostaa siivottuun kotiin. Jos ei muuten niin kiitokseksi itselle hyvästä työpäivästä, vapaapäivän kunniaksi, juhlistaakseen mitä tahansa tai lohduttaakseen surussa. Eli samat perustelut kuin suklaan kohdalla.

    VastaaPoista
  5. Maria: Apua, onko se bambi?! Mä olin koko ajan ajatellut sen olevan poro... Kriisi!

    Miss P, Mrs J., Pauliina ja Emppu: Olipas hyviä perusteluita kaikilla. Kiitos saitte mut vakuutettua (ihan kuin se olisi kauhean vaikeaa ollutkaan :D). Nyt kun saisi vain vielä aikaiseksi.

    Ja se ikkunoiden pesu on kyllä ihan sanonko mistä, mulla on vieläkin kädet kipeät!

    VastaaPoista
  6. Siivooja on ihana juttu. Meillä kävi, kun olin viimeisilläni raskaana enkä enää taipunut imuroimaan sängyn alusia ja mies teki pitkiä työpäiviä.

    Sitten on säästetty niissä kuluissa ja se valitettavasti näkyy.

    Kaikki eivät tykkää siitä, että kotona pyörii säännöllisesti joku vieras. Ulkomailla asuva ystävä hermostui siivoja/kokki/apulaisryhmään ja ryhtyi hommiin itse.

    Yksi ystävä siivoaa itse sekä ennen siivoojan tuloa että siivojan työn jälkeen (kun se ei ollut tarpeeksi pedantti!).

    Meillä on käytössä ilmaus "kyseisen henkilön nimi" -siistiä", kun laitetaan paikat erityisen putsblanck !

    VastaaPoista
  7. Tytti: Mua ei haittaa, jos joku muu siivoaa, lähinnä mietin sitäkäytännön toteutusta ja sitä, paljonko se loppujen lopuksi maksaa. Tähän mennessä olen aina sitten kuitenkin priorisoinut jotain muuta rahankäytössä, kun ei ole ollut mahdollisuutta valita kaikkea. Saa nähdä, mihin nyt päädytään. :)

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!