sunnuntai 27. marraskuuta 2011

Do you hear what I hear



Ensimmäinen adventti, kynttilät ja Jouluradio. Onpa hyvä yhdistelmä! Tämänvuotinen Jouluradion soittolista vaikuttaa jotenkin tyylikkäämmältä kuin aikaisempina vuosina. Radion lisäksi olen kuunnellut Michael Bublen joululevyä Spotifysta ja koonnut jouluista soittolistaa ystäväporukan pikkujouluihin. Suosikkiani Josh Grobania panttaan vielä ehkä joulukuun alkuun. Klassisemmat joululevyt jäävät nekin odottelemaan vielä kuun vaihtumista. Nyt kuluu kevyempää kamaa. Ikisuosikkejani ovat Band Aidin klassikko, Abercrombiella aina soiva joulupoppi ja Love Actually -leffan huipentuma. Superinhokkini on Sika. Pidän melkein kaikista joululauluista, mutta Sika on ihan kamala. Toinen, jota en voi sietää, on Suvi Teräsniskan Mummo. Kenelle voi tulla joulumieli siitä, että mummo on yksinäinen ja surullinen?




Joulunalusfiilistelyyn kuuluu myös kaksi leffaa, äsken mainittu Love Actually ja The Holiday. Molemmissa on kaikkea sitä, mitä joululeffassa pitääkin. Toisessa on myös Jude Law, josta en osaa päättää, onko tämä kamala elostelija vai ihan tosi ihana.

9 kommenttia:

  1. Ohooo, Love actually on NIIN ihana! Pitääkin varmaan käydä vuokraamassa se taas ennen joulua. Kauniita ja tunnelmallisia kuvia.. )

    VastaaPoista
  2. Heh, Sika on kyllä aika kamala ;) Itse vaihdan kanavaa kun sieltä alkaa soida Mikko Alatalon Hyasinttien aika, huh että on hirveä kappale! Joulunajan suosikkibiisini taas löytyvät Sarah Brightmanin levyiltä, esim. Con te Partiro ja La Pasion ovat huikeita.

    VastaaPoista
  3. Mä olin just kuuntelemassa spotifyyn tekemääni joululaululistaa et hyvä että muistutit tuosta bublen levystä

    viiru

    VastaaPoista
  4. Ehkä se on elostelija ja siksi vähän ihana. ;D

    VastaaPoista
  5. The Holiday on ihanista ihanin! Ja LoveActuallykin toimii (olin kattoon sen silloin leffassa silloisessa Forumin finnkinossa, missä eräs mies kommentoi kokoajan tyyliin "no ni mähän sanoin", "no nyt se tulee tuolta" jne ja toinen nainen selosti koko leffan alusta loppuun miehelleen englanniksi, ei kääntänyt (eng.kielistä leffaa) vaan selosti, minkä syy jäi epäselväksi, mutta nämä kaksi pilasivat kyllä nautinnon...mun mielestä teatterissa ei saa käyttäytyä kuin kotisohvalla, ja meidän kotiteatterissa ei saa kyllä sielläkään kommentoida tai besserwisseröidä, leffan jälkeen vaihdetaan ajatukset, ei sen aikana (piste).
    Ja allekirjoitan tuon Mummo-biisin outona joulubiisinä ja Sika on itse karseus!
    Mukavaa joulunodotusta!

    VastaaPoista
  6. Kaitaliina: Toi on muuten niitä harvoja leffoja, joita olen ostanut omaksi. Samoin The Holiday. Ne vaan PITÄÄ katsoa joulun alla. :)

    Sanna: Mulle ei toi Mikko Alatalon biisi sano mitään, mutten uskalla googlatakaan. Mulla on sellainen hassu juttu, että mulla jää tosi helposti soimaan laulut päähän, varsinkin ne hirveimmät. :D

    viiru: Mä löysin Bublen ihan sattumalta. Muistan, että joku on hänet joskus maininnut, mutten ollut ikinä kuullutkaan hänen laulavan ennen kuin Spotifyn jouluhaussa hän tuli melkein ekana vastaan.

    Pauliina: Ehkä. ;D Mutta voidaanko me olla tässä samoilla linjoilla, kun ollaan niin eri mieltä Logan-kysymyksestä?

    Mrs.Wave: Voi ei, mitä käytöstä leffateatterissa! Mä olisin varmaan sanonut, että nyt suu kiinni. :D Oikein ihanaa joulun odotusta sinnekin! :)

    VastaaPoista
  7. Hei, sun on pakko päästä kuuntelemaan jostain Club for fiven versio Sika-biisitä! Mäkin inhoan ko kappaletta, mutta heidän esittämänään se oli ihan huikea.

    VastaaPoista
  8. No ainakin The Holidayssa se on tosi ihana! :D Nuo kaksi leffaa täytyy tosiaan katsoa joka joulu, nyt kun olen kerran pysynyt hereillä Love Actuallyn ihan kokonaan.

    VastaaPoista
  9. Alma: En usko! Kun ne sanatkin on niin kamalat! Lupaan kuitenkin antaa tilaisuuden ja kuunnella sen. :)

    Outi: No onhan se. Muttankun tosielämässä herra tuntuu olevan ihan nilkki...

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!