keskiviikko 8. helmikuuta 2012

Cosmetics Junkie

Olen hulluna laatukosmetiikkaan, mitä perustelen osittain hankalalla ihollani ja osittain sillä, että tässä iässä alkaa kai olla pakko ottaa kovat keinot käyttöön, jos aikoo vanheta hehkeänä. Ihoni on todella kuiva, herkkä ja saan helposti epäpuhtauksia. Olen aiheuttanut useita "enkös minä juuri" -hetkiä kosmetologeille, jotka ovat laittaneet kasvoilleni kosteuttavan naamion ja kertoneet tulevansa 10 minuutin kuluttua pyyhkimään sen pois. Seuraavassa hetkessä, kun he ovat vilkaisseet kasvojani, niissä ei ole näkynyt jälkeäkään mistään naamioista vaan ihoni on imaissut kaiken sisäänsä. Slurps-ääni vain on puuttunut. Ihonhoitoni on siis varsinaista tasapainoilua ja olen kokeillut läpi lukemattomia tuotteita. Tällä hetkellä käytössä oleva arsenaali on pitkän erehdy ja opi -projektin tulos. En yksinkertaisesti uskalla kokeilla mitään uutta löydettyäni nämä tuotteet ja huomattuani ihoni voivan kohtuullisen hyvin.

Näitä tuotteita käytän silloin tällöin. Kiehl'sin rauhoittavaa naamiota käytän lähinnä kuorinnan jälkeen. Philosophyn Miracle-sarja on jopa minun iholleni toistaiseksi hieman tujua. Niinpä laitan tätä seerumia ja kasvovoidetta, kun haluan näyttää yhtä hehkuvalta kuin kadonnut tytär, joka on juuri saanut kuulla sekä perivänsä LVMH:n että elämänsä rakkauden kosivan 5 karaatin timanttisormuksen kanssa. Liian usein näitä ei voi käyttää tai Photoshop-iho työntää seuraavaksi pintaan jotain ei niin hehkuvaa.




Jokapäiväisiin kauneudenhoitorituaaleihin talviaikaan sen sijaan kuuluvat nämä tuotteet. Käytän Ultra Repair Creamia aamuin illoin kotona ollessani. Rauhoittava ja rasvamainen voide ei sisällä parabeeneja ja on onneksi edullisemmasta päästä kosmetiikkaa. Saatavuus on valitettavasti heikonlainen täällä Euroopassa, niinpä hamstraan tätä aina, kun pääsen USA:han. Onneksi yksi purkki on hyvin riittoisa. Hotellien ilmastoitu, kuiva ilma on talviaikaan ihan mahdotonta. Niinpä käytän kosteuttavaa naamiota yövoiteena, kun olen matkoilla. Originsin tuote oli ihana löytö jostain ties mistä ja vetelee viimeisiään. Toivottavasti löydän sarjaa jostain muistettavasta paikasta. Talvella paras kasvovesi on Estee Lauderin paksu ja öljymäinen Soft Clean. En voisi kuvitellakaan käyttäväni kasvovettä, jossa on alkoholia! Viime aikoina olen käyttänyt silmänympärysvoiteena Cliniquen All About Eyesia. Olen ollut ihan tyytyväinen.





Jos silmänympärysvoide sattuu loppumaan juuri tilipäivänä tai jos joskus muuten vaan raaskin, ostan tätä Chanelin silmänympärysvoidetta. Se on parasta, jota olen ikinä käyttänyt, mutta myös niin kallista, että ostan välillä edullisempia tuotteita ja tätä vain harvoin.



Kuva Chanel


Kesäaikaan käytän kasvovetenä Nuxea. Luonnonkosmetiikka viehättää minua ajatuksena, mutta sen käyttö on toistaiseksi ollut aika kokeiluluontoista.



Kuva Google


Kesäaikaan päivävoiteen ei travitse olla niin paksua. Silloin suosikkini on Philosophyn Hope In a Jar.



Kuva Google


En ole tähän päivään mennessä löytänyt kuorinta-ainetta, joka ei ärsyttäisi ihoani. Onneksi kosmetologiystäväni vinkkasi oliiviöljy-sokeriseoksesta. Kuvassa on tosin suolarakeita, joita voi käyttää tarkoitukseen aivan yhtä hyvin. Iho jää todella pehmeäksi ja ihanan tuntuiseksi ja tietääpähän ainakin, mitä kasvoilleen lätkii.



Puhdistan meikit ja kasvot iltaisin Philosophyn Puritylla. Aamuisin käytän pelkkää vettä ja kasvovettä, ellen ole tehnyt oikein kunnon hikilenkkiä Laivakoiran kanssa.



Tällaisia purnukoita minun kylppärin kaapeistani siis löytyy, niiden kymmenien hutiostosten lisäksi. Mitkä ovat teidän suosikkituotteitanne?

14 kommenttia:

  1. No enpä taida kehdata laittaa tänne omia tuotteitani. Ovat nimittäin suurimmaksi osaksi ihan peruskamaa ruokakaupan hyllyltä. Merkkituotteita tulee ostettua pääasiassa matkoilta, täältä en oikein raaski. Jotakin toki muutakin, kuten Clarinsin kasvovesi, apteekista ostamani silmänympärysvoide. Naamio, Lumenen, humpsahtaa minullakin suoraan iholle, ei siinä mitään pyyhkimistä jää. Kuorintajuttua ei taida olla tällä hetkellä. Harkitsen jonkun paremman päivävoiteen ostamista.

    Joululahjaksi saamani ihanat Nuxen jalka- ja käsivoiteet käytin loppuun vauhdilla. Niistä pidin kovasti.

    L

    VastaaPoista
  2. Mielenkiintoista! Itse olen usein käyttänyt mitä milloinkin, tosin nyt alkaa vihdoinkin myös omat (pitkäaikaisemmat) suosikit hahmottua mistä olen myös blogissa kirjoittanut.. Vielä kun löytyisi se täydellinen kasvovoide! Tai siis La Mer:han nyt on ihan paras mutta kun hinta on mitä on. Hope in a jar:ia olen kanssa käyttänyt mutta sitten tuntui siltä että for very dry skin oli liiankin vahva ja dry skin taas ei riittänyt :( Mutta ehkä kesäksin sitten, niinkuin sanoit? terkuin veera

    VastaaPoista
  3. En olekaan koskaan käyttänyt Philosophya, pitäisikin kokeilla joskus. Mä käytän eniten Cliniqueta normiputsareina, edullista ja perusta, mä en ikinä nimittäin huomaa eroa monen sadan rasvoissa ja edullisimmissa. Ainakaan vielä, ehkä sekin aika tulee iän karttuessa ;).

    VastaaPoista
  4. Philosophy on jostain syystä jäänyt kokonaan kokeilematta, joten täytyypä ottaa se testiin jossain vaiheessa!
    Itselläni on tällä hetkellä päivä- ja iltakäytössä purnukoita, puteleja ja tuubeja Clarinsilta, Sensailta, Kiehl'siltä ja Cliniquelta, ai niin ja kasvovesi Estée Lauderilta.
    Kestosuosikki monissa tuotteissa on Clinique, koska tykkään tuoksuttomista - nyt tosin vain kuivan ihon silmänympärysvoiteena ja kasvopesuna.
    Toinen suosikki on Sensain kosteusvoide joka minulla kuivan ihon versiona, ihanan ohutta, mutta kosteuttavaa ja imeytyy hyvin. Myös hyvä hinta-laatusuhde!

    VastaaPoista
  5. Mä vannon kunnon tuotteiden ja huolellisen kotihoidon nimeen esimerkkinä oma äitini, jolla on todella kaunis ja rypytön iho vielä kuusikymppisenä. Äiti on käyttänyt Lancomea 17-vuotiaasta ja itse aloitin ihonhoidon 12-vuotiaana saman merkin tuotteilla. Paljon olen kokeillut erilaisia tuotteita eri merkeiltä ja pikkuhiljaa ne omalle iholle parhaat ovat löytyneet. itselleni sopivimpia ovat Elizabeth Ardenin puhdistustuotteet ja Lancomen tai Ardenin voiteet. Chanelilla on hyviä kuorintoja ja naamoita, joita pihinä harvemmin kuitenkin ostan. Meikit ovat hiljalleen melkein kaikki löytyneet Lancomen valikoimista. Niin ja oikeasti paras ja superhalpa putsari on muuten ruokakaupoissa myytävä Erisanin puhdistusgeeli. Ei varmaankaan parasta mahdollista kuivalle iholle, mutta hyvä esimerkki siitä kuinka aina ei tarvitse ostaa niitä parinkympin putsareita, kun parillakin eurolla saa toimivaa. Olen käyttänyt sitä jo useamman tuubin putkeen.

    VastaaPoista
  6. Ihanaa lukea muiden luottotuotteista!! Juuri teinkin juttua omista hiusten hoitotuotteista ja kasvojutuista tehnyt aiemmin. Näistä saa aina hyvää vinkkiä, jos on uusia tuotteita omaan käyttöön etsinyt :)

    Ihanaa torstaita sinne :)

    VastaaPoista
  7. Täällä kamppaillaan pintakuivuutta vastaan Sensain jätettävällä kasvovedellä (Sensai Silk Softening Lotion Moist) ja kosteusvoitella (Sensai Silk Emulsion Moist) ja satunnaisesti saman firman naamiolla. Myös Chanelin Hydramax+ Active serum on ollut siihen uhrattujen eurojen arvoinen kamppailussa kuivuutta vastaan. :)

    VastaaPoista
  8. L: Are you my mother? Jos olet, niin sullahan on niin upea iho, ettet tarvitsekaan mitään ihmeempiä taikavoiteita. Jos et ole, niin pahoitteluni, äitini sai nimittäin myös Nuxen tuotteita joululahjaksi. ;)

    En mäkään raaskisi Suomen hinnoilla noita purnukoitani ostaa, vaan reissusta tuon. Kosmetiikka on meillä ihan hirveän hintaista!

    Veera: Jep, en hetkeäkään epäile, etteikö Creme de la Mer olisi ihan huippu. :D Ja joo, Hope in a Jar on kesäkamaa, talvella rasvanarkkari tarvitsee kovempaa kamaa. :)

    Miss P: Kannattaa kokeilla, Philosphylla on hyviä juttuja ja sä kun ramppaat alvariinsa siellä Sephora-maassa, niin voit helposti hankkia sitä.

    Gloria: Mulle ei kaikki Cliniquen jutut jostain syystä sovi. Sensai on mulle tuttu vain meikkipuolelta, mtta Shiseidoa olen käyttänyt aikoinaan paljonkin ja siitä tykkään todella paljon. Hinta vain kirpaisee siinä merkissä, mutta kyllä ne japanilaiset vaan osaavat!

    Pauliina: Mä muistankin sun Lancome-fiksaation. Mä tykkään kanssa, että kaikkien tuotteiden ei todellakaan tarvitse olla huippumerkeiltä. Itse pihistän vartalovoiteissa ja hiustuotteissa, jotka ovat kaikki mulla ihan markettikamaa.

    Celina: Mun pitääkin tulla lukemaan sun luottotuotejutu, koska ne tosiaan on kiinnostavia. Ihanaa torstaita itsellesi, ihana!

    Tuulevi: Sun luottotuotteet kuulostavat ihanilta! (Ja kalliilta. :D) Jo on kumma, jos ei noilla hoidu mikä tahansa iho-ongelma.

    VastaaPoista
  9. Purity on myös mun ikisuosikki puhdistustuotteena. Toinen luottotuote on varmaan parisen vuotta ollut Dr. Hauschkan normaalin ihon kasvovesi. Se sisältää vähän alkoholia, mutta sitä on varmaan tosi vähän, koska itsekin ennen sitä ajattelin, etten voi käyttää alkoholillisia kasvovesiä. Tuo jättää ihon aina pehmeäksi ja kosteutetuksi. Aamuisin käytän usein pelkästään sitä, varsinkin jos ei ole aikaa odotella kosteusvoiteen imeytymistä. Kosteusvoiteissa olen käyttänyt viime vuosina aika paljon Korresin tuotteita, mutta ehkä sellaista luottotuotetta ei silti tällä hetkellä ole.

    VastaaPoista
  10. Taidanpa olla äitisi :) Ja ne Nuxen jutut oli ihania, meni jo. Ja Purityn meikin poistoaine on tosi hyvä myös, lahjaksi saatu sekin. Olen ollut onnekas ihoni kanssa, koska suurempia ongelmia ei ole ollut. Nyt siinä alkaa tietty ikä näkyä, mutta niinhän se jossain vaiheessa tekee joka tapauksessa!

    L

    VastaaPoista
  11. Mua nauratti itseänikin, kun tajusin löytäneeni luottotuotteet juuri Lancomelta. Joku siinä täytyy olla, joku nostalgiajuttu tai muu. Että kun äitikin kerran käyttää, niin on ne hyviä mullekin. Hassua. On niillä kyllä tosi huonojakin tuotteita, esim. kasvojen puhdistusmaidot eivät poista meikkiä kunnolla. Ja minä en jaksa läträtä kahdella, pitää saada kerralla yhdellä putsarilla kaikki pois.

    VastaaPoista
  12. Luonnonkosmetiikka on ajatuksena tosiaankin miellyttävä, ja ehkä juuri siitä syystä haksahdin tänään Stockmannilla Nuxen puhdistusgeeliin. Mutta voi! Olisi pitänyt nuuhkia ensin, en hyvällä tahdollanikaan voi sanoa pitäväni sen voimakkaan hunajaisesta tuoksusta :( Toivottavasti se kuitenkin muuten ajaa asiansa, ettei tullut ihan täysi huti... Cliniquen tuotteisiin sen sijaan olen jotenkin kummasti kiintynyt, ja ostelen niitä lentokentiltä. Nyt käytössäni on mm. Clarifying lotion -kasvovesi. Tykkään kovasti, ja ihokin tykkää - kumma kyllä - vaikka siinä on alkoholia jota yleensä (kasvovesissä) vältän.
    -Sanna

    VastaaPoista
  13. Olipa kiva lukea tämä postaus, aiemmin lukaisin ja en ehtinyt kommentoimaan. Näistä saa vinkkejä ja aivan uusia tuttavuuksiakin bongasin. Pitää pistää mieleen, kun joskus taas pitää purnukkaostoksille lähteä. :)

    VastaaPoista
  14. Ronja: Mua on aina vähän kiinnostanut se Dr. Hauschka, mutta ei ole tullut kokeiltua tuotteita. Toinen, mitä olen kuullut kehuttavan, on Dermalogica. Mutta ah, sinähän olet siellä halvan kosmetiikan taivaassa, enjoy it!

    L: No kyllä, sullahan on upea iho! Oispa mullakin samanlainen!

    Pauliina: Mulla on ihan sama juttu, että yhdellä putsarilla pitää saada kaikki pois. Kärsivällisyys ei riitä mihinkään muuhun.

    Sanna: Luonnonkosmetiikassa on yllättäen joskus tosi ärtsyt tuoksut. Mulla jäi yksi Weledan kasvovoide kokonaan käyttämättä, kun en voinut edes avata purkkia. Yleensä käytän huitostokset sitten jalka-/käsirasvoina, mutta tuon tuoksu oli niin voimakas, etten voinut laittaa sitä edes jalkoihin!

    Riina: Mustakin näitä on tosi kivaa lukea muilta. Luotan jotenkin enemmän "oikeiden ihmisten" vinkkeihin ja kokemuksiin kuin lehtien testeihin. Ainakin joskus.

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!