perjantai 3. helmikuuta 2012

Kulta-aika lapsuuden

Mrs J. haastoi minut kasihaasteeseen, jossa kerrotaan faktoja itsestä. Olen aika vähän aikaa sitten tehnyt samaisen haasteen, mutta koska itsestäni on kivaa lukea muiden haasteita ja oletan siis, että muistakin on, niin kaivoin tähän vanhan blogini puolelta hiukan samantapaisen haasteen. Tässäkin kerrotaan kahdeksan asiaa.



Olen syntynyt vuonna 1980. Olen esikoistyttö. Asuimme Lauttasaaressa kerrostaloasunnossa, josta muutimme Englantiin minun ollessani alle vuoden vanha. Englannissa asuimme vajaat neljä vuotta, josta jatkoimme puoleksi vuodeksi Kaliforniaan. Sieltä palasimme koto-Suomeen ja Munkkiniemeen. Olen siis alunperin stadilaistyttö, vaikka vietinkin suurimman osan lapsuudestani Espoossa.

1. Mitä vastasit pienenä kysymykseen - Mikä sinusta tulee isona?

Minulla oli muutama vaihtoehto, jotka olivat lentoemäntä, ratsastuksenopettaja ja eläinlääkäri. Voisin kuvitella tekeväni mitä tahansa näistä töistä ihan hyvin, tosin enpä tiedä olisinko tällä matikkapäälläni päässyt ikipäivänä eläinlääkikseen.

2. Mitkä olivat sarjakuvien / piirrettyjen lemppareitasi?

Yritin itse asiassa juuri yhtenä päivänä miettiä tätä, kun Facebookissa oli samaa kysymystä sivuava profiilikuvavillitys. Kysyin vanhemmiltanikin, kun en oikein meinannut muistaa mitään, mutta isäni valaisi, että en juurikaan välittänyt sarjiksista lapsena vaan luin mieluummin kirjoja. Joku hämärä muistikuva löytyy piirretyistä, He-Man oli jostain syystä ihan paras. Katsoin sitä famun luona HTV:ltä ja leikkikoulussa (olen siis käynyt englanninkielistä leikkikoulua, en normitarhaa ja eskaria) leikin poikien kanssa He-Mania. Minä olin se sarjan tyttöhahmo. Mikähän sen nimi olisi ollut... Toinen iki-ihana piirretty on Samu Sirkka joulutervehdyksineen.

3. Lempileikkejäsi?

Leikin tietysti Barbieilla ja My Little Ponyilla, kuten muutkin aikani lapset. Serkkujeni kanssa leikimme "Apua, Anna tippuu laivasta" -leikkiä, jossa laskimme pyllymäkeä portaita alas ja huusimme "apua, Anna tippuu laivasta". Tässä leikissä oli olennaista myös se, että päällä oli jumppa-asu, mieluiten kyläilymekon päälle runtattuna. Melko luova leikki, etten sanoisi. Serkutkin asuivat Englannissa samaan aikaan kuin me ja leikimme kuulemma vaikka kuinka pitkään englanniksi keskenämme, vaikka olimmekin asuneet Suomessa jo pitkään. Leikimme myös heppaa ja automatkoilla olimme olevinamme Englannin kuninkaallisia ja jokainen meistä oli opetellut tarkkaan kuninkaallisen vilkutuksen, joita sitten jakelimme muille autoille.

4. Parhaat synttärisi ja miksi?

Mitkään yksittäiset synttärit eivät tule minullekaan mieleen. Minulla oli aina lastenkutsut, joissa oli ongintaa. Pienenä minua ärsytti synttäreinäni se, että myös pikkusiskoni sai jonkin pienen paketin, ettei hänelle tulisi paha mieli. Ihme lellintää, sanon minä... :D

5. Mistä urheilusta pidit / harrastit?

Ihan parivuotiaasta seitsemänvuotiaaksi kävin baletissa, mutta urani ballerinana kariutui lopulta siihen, että pölisin balettitunneilla liikaa ja sain varoituksen. Tästä suivaantuneena en enää näyttänyt naamaani mokomilla spennaritunneilla. Seitsemänvuotiaana haaveeni ratsastusharrastuksesta täyttyi ja aloitin suosikkiharrastukseni. Muulle kuin hepoille ei sen jälkeen oikein ollutkaan aikaa.



6. Ensimmäinen musiikki-idolisi?

Ahh, kuinka voisin unohtaa? Kylie Minoguen ja Jason Donovanin Especially for you on ensimmäinen, jonka muistan itse. Rrrrakastan tuota biisiä edelleen! Aiemmista suosikeistani, joita en itse muista, äiti ja isi ovat maininneet Boy Georgen ja Michael Monroen. Englanninaikainen au pairimme Virpi, 17v., oli kova Makke-fani ja opetti minutkin diggaamaan idoliaan. Tähän siis on joku selitys, Boy Georgeen ei. :D

7. Paras joululahjasi / muu lahja, jonka olet saanut?

Seitsemänvuotiaana sain joululahjaksi Kaunotar-koiran, joka oli sellainen pattereilla liikkuva lelukoira. Se on varmaan paras ja rakkain joululahjani lapsuuden ajalta.

8. Mitä olisit halunnut elämässäsi tehdä, jota et vielä ole tehnyt?

Olen ollut siinä mielessä onnekas, että olen saanut toteuttaa melkoisen kasan unelmiani. Mitään yksittäistä tekemistä ei tule mieleen, koska en ole ikinä haaveillut mistään benji-hypystä tai muusta repäisevästä.



Hauskaa viikonloppua kaikille!

4 kommenttia:

  1. Oi, tämä oli ihana postaus! Ja nuo kuvat nostalgisia, sulla on niissä ihanan väriset hiukset. Mustakin piti tulla eläinlääkäri, tai paremminkin mun piti perustaa koirahoitola Lanzaroten kodittomille koirille.: ) Captain Jack oli joskus mun suosikki, en tosin muista oliko se ekoja suosikkeja vai miten. Hansoneista tykkäsin myös. Hyvää ja lumista viikonloppua!

    VastaaPoista
  2. Kaitaliina: Ihana, miks just Lanzaroten? :D Mulla tulee muuten vieläkin kesäisin ihan ton värinen tukka. Ihanaa viikonloppua sinnekin!

    VastaaPoista
  3. Ai että Especially for you, wow? :) Muistan sen biisin tosi hyvin (Kylie oli jo silloin ihana), mutta Jason oli mulle vaikeempi pala, tuli ennemminkin mieleen vaalea version Ken-nukesta. Sori ei ole tarkoitus dissata sun favobiisiä, hihittelen vaan täällä ääneen kun olin unohtanut koko dueton olemassaolon, oi niitä aikoja :)

    VastaaPoista
  4. Veera: Onhan Jason vähän Ken, mutta kun on itse Barbie-iässä, niin kenmäisyys ei ole ollenkaan miinus. :D

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!