sunnuntai 18. maaliskuuta 2012

Kevään palasia

Eräänä päivänä tällä viikolla oli pakko pysähtyä kotimatkalla kukkakauppaan. Teki niin kovasti mieli kevätkukkia. Kukat ovat minulle todella tärkeitä. Päätin jo opiskeluaikoinani, heti kotoa pois muutettuani, että kun olen aikuinen ja töissä, minulla on aina kukkia kotona. Tämän päätöksen olen kyllä pitänytkin. Vaikka olisi ollut mikä henkilökohtainen talouskriisi tai suoranainen lama, niin kukista olen säästänyt viimeisenä.

Samalla kun tuikkasin narsissit ulos, raivasin itselleni takapihalle aurinkoisen kahvittelupaikan. Minun kevään mittarini on jo vuosia ollut se, koska ensimmäiset pihakahvit voi nauttia. Viime vuonna tämä tapahtui todella myöhään. Parhaimmillani olen ollut takapihalla bikineissä maaliskuun lopussa. Harteillani oli tosin pitkä untuvatakki ja olin painautunut seinän viereen, mutta olinpahan kumminkin. Meidän takapihamme on etelään päin, eikä siihen tuule juuri lainkaan.






Sisälle ostin laventelin naistenpäivän kukkien kaveriksi. Paras tulppaanikausi alkaa olla jo ohi ja pioneja odotellessa pidän kotona muita kuin leikkokukkia. Veneelle alun perin ostetut valkoiset torkkupeitot taitavat tänä vuonna jäädä kotiin. Vaikka niihin oli mukavaa kietoutua kesäiltoina kannelle viiniä tissuttelemaan, niin annan periksi miehelleni ja lupaan raahata veneelle vähemmän sisustuskamaa tänä vuonna. Myös nukkumatäkkeihin voi kietoutua ja mies välttyy ehkä yhdeltä tai kahdelta hermoromahdukselta.






Laivakoira halua aina olla tapahtumien keskipisteessä. Tällaiset kuvat muistikortilla ovat ihan vakiokamaa joka kerta, kun kuvaan kotia.


4 kommenttia:

  1. ihana koira! varsinainen linssilude ja ah! niin kuvauksellinen :-) meillä on kova koirakuume, etenkin minulla ja lapsilla. tällä hetkellä ollaan kallistuttu coton de tuleariin mutta saapa nähdä. vaatimuksena olisi lapsiystävällisyys ja tietty "merikelpoisuus".

    t. s

    VastaaPoista
  2. Ihania kukkia! Meillekkin pääsi viikonloppuna ensimmäinen narsissi, helmililjat ostin jo viikko sitten ja vieläkin ovat hengissä :) Niin keväistä nyt kotona <3

    Ihanaa sunnuntai-iltaa sinne :)

    VastaaPoista
  3. Täytynee hakea partsille narsisseja, ovat niin kevään värisiä. Ihana tuo harmaa penkki vaimikätuonytonkaan? Eli tarkennusta kiitos!

    Paitövei, harmikseni huomaan, että sun kommentointiosiosta on hävinnyt sellainen, jolla voi seurata kommentteja ko. postaukseen. Saiskos sellaisen takaisin? En kyllä tiedä, onko sitä itselläkään enää, sen jälkeen kun poistin sen, mihin ne ihme koodikielet piti kirjoittaa.

    VastaaPoista
  4. s: Laivakoira on todellakin suurin linssilude, jota maa päällään kantaa! Cotonit ovat myös suloisia, varsinaisia palleroita. <3 Coton ei taida olla myöskään lintukoira, ollaan monta kertaa puhuttu, että oltaisiin saaristossa pulassa, jos koira olisi lintujen perään.

    Celina: Kiitti, toivottavasti sunkin ilta oli kiva ja rentouttava. :) Ja kyllä noi kevätkukat tekee niin ihanan fiiliksen kotiin, sellaisen ihan kohta on kesä -tunnelman. :)

    Tickler: Penkki on yks mun parhaita alelöytöjä ever, Flamantin penkki Boknäsin alenurkasta vuonna nakki. Maksoi tyyliin 60 euroa tjsp. ja olen rakastanut sitä ever since.

    Jaa, kommenttien seuranta... Oon ihan pihalla, kun Blogger on muuttanut kommenttiboksia joku aika sitten, mutta yritän löytää sellaisen astuksen jostain!

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!