maanantai 12. maaliskuuta 2012

Yöpöydän korvike

Meillä on yöpöytien tilalla vanhat puulaatikot. Makuuhuoneemme on pieni, eikä tarpeeksi pieniä yöpöytiä ole kovin paljoa tarjolla. Olin alunperin ostanut toisen laatikoista lehtisäilytystä varten ja jossain vaiheessa keksin nostaa sen pystyyn sängyn viereen. Pidin näkemästäni ja kiiruhdin ostamaan toisenkin.

Laatikoissa on nytkin lehtiä. Säilytän niissä myös kesken olevia kirjoja. (Tosin nyt kesken olevat kirjat siivosin kuvista pois, koska ne eivät olleet kuvauksellisia.) Muotilehdistä lemppareitani ovat InStyle ja Vogue. Sekä britti- että jenkkiversiot kelpaavat. Sisustuslehtien suosikkini on Glorian Koti. Ollapa joskus siellä töissä!






Tykkään pöytien rosoisuudesta. Pentikin pallolampunjalat eivät kyllästytä, vaikka olen katsellut niitä jo monta vuotta joka ilta ja aamu. Hienostuneet pallot ja rosoinen pinta tekevät mieluisen parin.




Meillä ei muuten ole päiväpeittoa. Olen aina välillä etsiskellyt sellaista, mutta täydellistä ei ole löytynyt, ainakaan siihen hintaan, jonka olen ollut valmis maksamaan. Eipä tuo ole paljoa haitannut. Yleensä vain petaan sängyn ja heitän päätyyn torkkupeiton. Torkkupeiton kanssa sängystä tulee jotenkin puetumpi, jos niin voi sanoa.



Joskus yöpöydällä on ollut myös huonetuoksua. Tuoksupullot ovat mielestäni tosi kauniita.



Kuva Pottery Barn


Mikään Pottery Barnin tuoksu ei kuitenkaan voita Huonetuoksu Unitassua.

13 kommenttia:

  1. Tosi kivat ja ilmavat yöpöydät. Mä taas olen miettinyt yksinkertaisesti yöpöydiksi pelkkiä Aalto-jakkaroita. (Seitsemän vuotta Lontoossa aina furnished -kämpissä tuli kammo perinteisiä yöpöytiä kohtiin.)

    VastaaPoista
  2. Hei, loistoidea kääntää puulaatikot noin pystyyn(jolloin tosiaan saa kaikki lehdet ja kirjat kivasti näytille), meilläkin on samantapaiset vain ylösalaisin, jolloin lehdet on lodjun alla tai päällä ja valuvat aina lattialle. Varastanpa vinkin :)

    VastaaPoista
  3. Noi puulaatikot on loistavia ja yöpöytinäkin tosi kivan näköisiä. Mulla on eteisessä kenkähyllynä muutama, toimivat siinäkin. Unitassu, ihana sana!

    VastaaPoista
  4. Mukavan näköinen yöpöytä, tykkään:)

    VastaaPoista
  5. Mä asettelin samanmoiset puulaatikot juuri ulos yrttitarhaani korokkeiksi pienemmille ruukuille. Saan niitä laatikoita läheisestä kukkakaupasta välillä kun heillä on ylimääräisiä, he tietävät että mä "kerään" niitä.

    Tosi kivan näköinen yöpöytä siitä tuli!

    VastaaPoista
  6. Hei!
    Tääällä uusi lukija Pirkanmaalta. Purjehtiminen ja merielämä olisi ihanaa, mutta tulen merisairaaksi puutarhakeinussakin.

    Suloinen Laivakoira ja kivoja kuvia.

    Hyvää kevättä ja alkavaa kautta vesillä :)

    t. Maija

    VastaaPoista
  7. Heippa Norppa,

    mun piti tulla kiittään sua NewYorkin vinkkipostauksesta!! Kiitos kaunis kun jaksoit vinkata!

    Aurinkoista kevättä ja niitä merituulia odotelleassa..

    T. Teija

    VastaaPoista
  8. Anna: Aalto-jakkaratkin kuulostavat tosi hyviltä yöpöydiltä ja ihan sun tyylisiltä! :)

    tiina: Varasta ihmeessä, kivaa jos saatoin olla avuksi. :)

    Tarumarja: Varmasti toimivat. Mä olen miettinyt joskus jotain hyllynkin kehittelyä usemmasta laatikosta, jossian ikivanhassa Glorian Kodissa oli kerran sellainen ja näytti tosi hyvältä. :)

    memmi: Kiitti! :)

    Sissi van V.: Jee, mikä tuuri sulla. Mä bongasin kerran yhdeltä puutarhalta jotain hylättyjä tomaattilavoja ja mielessäni jo hahmottelin niistä pöytää pihalle. Kysyin, josko niitä olisi saanut johonkin sopuhintaan ostettua. Joo, kuulemma 200 euroa olisivat olleet kappaleelta. Jäi pöytä tekemättä. :D

    Maija: Tervetuloa oikein paljon! Voi, pihakeinussakin! Kiva keväänodotusta sinne myös!

    Teija: Eipä mitään, kivaa jos saatoin olla avuksi. :)

    VastaaPoista
  9. Tykkään tosta chicin lampun ja vanhan laatikon kombinaatiosta, very nice indeed!

    VastaaPoista
  10. Onpas hienot yöpöydät!! Tosiaan ihanan rosoiset pallolampun rinnalla :) Me likes <3

    VastaaPoista
  11. Veera: Kiitti, kiitti tyyliguru!

    Celina: Kiitos kovasti, ihana!

    VastaaPoista
  12. Ihan mielettömän kiva idea yöpöydiksi!:P Mä tykkään kanssa tuollaisista vanhoista puulaatikoista, meille ei vaan mun harmiks sellasta mahu!:/

    VastaaPoista
  13. lili: Kiitos! Harmi, jos ei mahdu, ne on nimittäin ihania (ja monikäyttöisiä).

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!