torstai 12. huhtikuuta 2012

Blogitreffit Kiinassa

Nyt kun Kaitaliina paljasti viimein jymy-yllätyksensä, kannan minäkin korteni kekoon. Pääsin nimittäin osaksi salaisuutta hieman ennen muuttoa ja riemuni oli suuri, kun minulle tuli tilaisuus lähteä työmatkalle Shanghaihin. Sovimme saman tien treffit Kaitaliinan kanssa. Emme olleet tavanneet aikaisemmin, mutta fiilis oli saman tien kuin olisi tavannut vanhan ystävän.

Kaitaliina oli suunnitellut meille mukavaa ohjelmaa minun työpäiväni päätteeksi. Ihan ensimmäiseksi tutustuimme Yun Gardensiin (meniköhän nimi oikein). Syffe ja Kaitaliina olivat käyneet paikan päällä jo aiemmin katsastamassa kauniin reittimme. Kävelimme puutarhalle vanhan kaupungin läpi. Aurinko paistoi kirkkaalta taivaalta ja lämmintä oli parikymmentä astetta. Mikä ihana kevätpäivä! Puutarhassa kuljeskelimme pitkin sokkeloisia polkuja ja bongailimme kultakalojen lisäksi hienoja laukkuja. Haaviimme saimme ainakin Birkinin, Chanelin Flap Bagin ja Louis Vuittonin Epi-nahkaisen Alman. Syffe veteli hirsiä rintarepussa.

Puutarhakävelyn jälkeen pyörähdimme Kaitaliinan perheen hotellilla hakemassa rattaat matkaamme. Sitten suuntasimme taksilla rantabulevardille kävelemään ja maisemia ihailemaan.

Pieni seurueemme herätti rantabulevardilla paljon huomiota ja kun istahdimme evästauolle, niin innokkaimpia tutustujia sai suorastaan hätistellä pois. Aikuiset eivät yrittäneetkään peitellä tuijotustaan, pikkuinen poika sen sijaan kävi ujona lähempänä ja hieman söpöilemässä.

Kaitaliina oli valinnut meille etukäteen kehutun ravintolan illallispaikaksi. Lost Heaven täytti kaikki odotuksemme. Tilasimme pöydän täyteen erilaisia annoksia. Syffe ei piitannut kiinalaisista kasvisherkuista, joten tyhjensimme ansiokkaasti kaksin monen monta lautasellista.

Ruuan jälkeen minun olikin jo aika suunnata takaisin hotellille, koska aamulla oli edessä lähtö takaisin koti-Suomeen. Toivottavasti minulle tulee Shanghaihin toistekin työreissuja, Kaitaliinalla on kuulemma suunnitelmat jo valmiina. Kiitos vielä Kaitaliina ja suloinen Syffeli loistoseurasta ja kivasta päivästä!

1. Kuulostaa niin mahtavalle, on teillä varmasti ollut mukavaa. :) Hyvää loppuviikkoa norpalle. :)

2. Kivoja kuvia, kunpa pääsisi joskus itsekin paikan päälle. Tosi hauska juttu, että pääsitte tapaamaan Kaitaliinan kanssa ihan kasvotusten melkein maailman ääressä!

3. Voi vitsit, oli kyllä niin kiva päivä, kiitos itsellesi! Samat fiilikset tuli itsellekin, kyllähän me jo tunnettiin ennen treffejä.
    Hehee, siinä bundilla tuli tosiaan vähän akvaariofiilis, mutta onneksi kaikkeen tottuu, vähitellen. Ja tosiaan ensi kertaa odotellessa, mulla on jo mielessä kaikkea kivaa, mitä voitaisiin tehdä.; )

4. Ai niin, ja me käytiin vielä miehen ja äitini kanssa Yun´s gardenissa viime viikolla, enkä vieläkään löytänyt niitä "torneja", joille ekalla kerralla kiipesin. Ja harmikseni Syffe nukkui sen ekan käynnin ajan, joten hänestäkään ei ole apua.. Mutta olen varma, että sellaisilla kävin ekalla kerralla.; D Ihme sokkelopuutarha....

5. En näköjään saa asiaani millään mahdutetuksi yhteen kommenttiin.. Eli piti vielä kiittää niistä suklaista. Olisihan niitä ollut järkevää säästää koti-ikävään, mutta myönnän, että geishat on syöty jo!!

6. Lost Heaven.. ihana paikka. Ja kaksi ihmistä, joiden blogia seuraan, siellä syömässä. Onpa tämä maailma pieni.

7. Ihanalta kuulostaa <3 Selvästi teillä oli huippu päivä siellä maailman toisella puolella :) Ihanaa viikonloppua ja turvallista kotimatkaa <3

8. Riina: Kyllä meillä olikin! OIkein kivaa loppuviikkoa ja pääkaupungin reissua sinullekin!

lisbet: Toi oli kyllä kaikin puolin hassu sattuma! Toivottavasti pääset Shanghaihin sinäkin joskus, kaupunki oli tosi hieno. :)

Kaitaliina: No ootte te siellä sen verran aikaa olleet, että suklaiden syönti oli varmaan ihan oikeutettu teko. :D Ja jee, en malta odottaa seuraavaa kertaa! toivottavasti se tulee pian!

Anonyymi: Tämä maailma on todellakin pieni. Sitähän sanotaan, että kaikki maailman ihmiset ovat vain kahdeksan askeleen päässä toisistaan. Uskon tähän kyllä, itse sain kerran laskeskellassani muutaman askeleen päähän itsensä Madonnan!

Celina: Kiitos, tulin kotiin jo parisen viikkoa sitten,. :) Ja kyllä meillä oli tosi kivaa. :) Kivaa viikonloppua sullekin!

9. Onpas teillä ollut mukavan kuuloinen päivä! Kivoja tuollaiset työmatkat, joille saa vähän pleasureakin busineksen rinnalle. Omat työmatkat ovat aina enempi tukka putkella paikasta toiseen -tyyppisiä, kuten Jenkeissä viisi palaveria viidessä päivässä viidessä eri osavaltiossa.

(btw, ei olla saatu vielä kerholta vastausta)

10. Elina: Joo, joskus ehtii jotain pientä, mutta aika monet reissut painetaan tukka erittäinkin putkella. Pitää ottaa kaikki irti niistä keikoista, kun ehtii jotain nähdäkin. :)

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!