tiistai 8. toukokuuta 2012

Juhlamekkoja, jotka eivät nolota myöhemmin



Kaksi tuskaista asiaa - iPadilla bloggaaminen ja juhlamekon etsiminen ovat nyppineet minua tänään.

Haluaisin löytää ystäväni häihin mekon. Ensimmäistä kertaa vuosiin haluaisin laittaa jotain muuta kuin Täydellisen Pikkumustan. Häät eivät ole kovin formaalit, joten haluaisin tavoitella sellaista kesäistä Jackie O. meets the floral trend of 2012 -henkistä tyyliä. Ainoat vaihtoehdot ovat toistaiseksi löytyneet Mangolta, josta kuvatkin on lainattu. En halua laittaa omaisuuksia mekkoon, jota tulen todennäköisesti pitämään vain yhden tai kaksi kesää, joten monta muuta merkkiä sulkeutuu pois valikoimastani. Jalkaani ajattelin laittaa viime syksynä hankkimani nudet korkkarit ja kainalooni edellisen postauksen pikku-Vuittonin. Trendien kanssa pitää olla niin tarkkana, ettei tule myöhemmin niitä what was I thinking -tuskia. Vai onko sillä väliä, mitäs sanotte?

Toinen angstini on iPad. Mulla on se ykkönen ja viime kesälomareissulla bloggaus onnistui kuvien lataamista myöten Picasa-appsilla. Nyt laite kieltäytyy copypasteamasta kuvia ja uusi Blogger kanittaa iPadilla, joten onnistumisesta ei ole toivoakaan. Ellei sitten tökötä iPhonen Blogger-versiolla, kuten nyt teen. Olen menettämäisilläni hermoni, joten tämä ei ole ratkaisu. Teknistä tukea siis tarvitaan. Eikä siinä vielä kaikki. Ainakin minun padini kaataa Safarin monta kertaa päivässä. Kieltäydyn edes harkitsemasta uutta laitetta, koska olen vahvasti sitä mieltä, että tämän hintaluokan kikottimen pitää kestää kauemmin kuin puolitoista vuotta. Saako sen sanoa ääneen? Että on vähän pettynyt Applen tuotteeseen?

Edit. Mahtuipahan tuska-sana monta kertaa yhteen postaukseen...

8 kommenttia:

  1. Keskimmäinen mekko on tosi kiva! Minulla on ollut myös samankaltainen mekko-ongelma, ystävän häät tulossa ja sehän aiheuttaa monta kuukautta kestävän tarveharkinnan ja -hankinnan :) Lompakko huutaa apua. Päädyin Dessyn yhteen pikkumekkoon, www.dessy.com. Toivon, että sille on käyttöä useammin kuin kerran... Tsemppiä sulle etsintään!

    VastaaPoista
  2. Sulla on vyötärö ja sääret, niin suht' lyhyt helma (10 cm polven ylle tai sitten reilusti tosipitkä) ja korkeat korot ilman muuta. Ja vyötärö esiin.
    Kaikki avut käyttöön ;).
    Madame- ja tanttatyyliin on turha ryhtyä ennen aikojaan.

    http://www.tutkakuva.com/wp-content/uploads/2011/05/20110522-_MG_8355Linda-fillari2.jpg

    Vuittonin ruutulaukku on tosi kaunis (näin yhden kaupungilla ja oli pakko kysyä, mikä se on).
    Häihin sopisi ehkä kuitenkin paremmin joku ohut juhla/iltalaukku? Sifongin kanssa satiinia?

    VastaaPoista
  3. Mun mielestä saa sanoa, ja itse olen monta kertaa sanonutkin olevani pettynyt Applen tuotteisiin. Kokemusta on iBookista, iPhonesta ja iPadista. Onneksi iPhone ja iPad sentään on molemmat työnantajan kustantamia, koska olisin niihin varmaan vielä pettyneempi, jos olisin ne omilla rahoilla ostanut.

    Ja jotta en vaikuttaisi kommenttieni perusteella ihan tyylitajuttomalta, säkkiin pukeutuvalta purjehdus- ja teknologiafriikkipeikolta:), kommentoin myös varsinaiseen aiheeseen eli mekkoasiaan: mun ehdoton suosikki on toi kolmas "huivikuvioinen" mekko! Haluaisin sen itsellenikin kaverin kesähäihin...

    /Gitta

    VastaaPoista
  4. Tuo keskimmäinen saa minun ääneni!

    Alimman kuosi on myös kiva, ihanan kesäinen ja jackie-o-henkeä indeed.
    Riippuu sitten ihan kantajasta ja tilaisuuden luonteesta, kumpi passaa paremmin.

    Ylin näyttää vähän arkiselta? Riippuu tietty materiaalista, voi olla korujen ja korkojen kanssa hyvinkin juhlava, kuvasta on joskus vaikea sanoa.

    VastaaPoista
  5. Eka on mun mielestä vähän arkinen tantta... Oma lemppari on toi kolmas, tosi kiva! Voisin itsekin käydä nappaamassa. ;)

    Ja jotta minä en vaikuttaisi vaatehörhöltä :D todettakoon, että olen aina vähän ihmetellyt apple-uskovaisuutta, jossa ihmiset eivät "kehtaa" sanoa jos joku on pielessä. Jos se on hyvä, niin hyvä, mutta jos joku on pielessä, se on pielessä. Ei se hyviä puolia vähennä.

    VastaaPoista
  6. Mulla on jo kolmas IPad kahden vuoden sisällä. Vanhat on mieheni laittanut tuttaville kiertoon ja minä olen saanut uuden. Uusin, huhtikuun alussa ostettu on kyllä paras! Akun kesto, kamera, ruudun tarkkuus, nopeus... No, enpä keksi valittamista. Oletko muuten tehnyt ogjelmistopäivityksen iOS 5.1.1.:een?
    Noita myöhemmin hävettyjä juhlalookkeja on itsellä historiassa ihan tarpeeksi, mutta noilla sun ehdotuksilla ei siihen pelkoa. Tykkään keskimmäisestä eniten!

    VastaaPoista
  7. Sanna: Keskimmäinen on mustakin kivoin ja eniten mun tyylinen, tosin alin houkuttelee villinä korttina. Onnellinen sinä, kun löysit jo omasi!

    Tytti: Kiitti kuvasta, ei edusta ihan minun tyyliäni, mutta ehkä joku muu saa siitä vinkin. :) Korkkarit mulla jo odottelevat kaapissa, mekko vain uupuu. Helman mittta mulla on ja pysyy polven kohdalla, oli sitten miten tanttamaista tai madamemaista tahansa.

    Tosi muodollisiin häihin varmaan hankkisinkin satiinilaukun, mutta nämä ovat modernit ja rennot häät, niin pärjännen ilman. :)

    Gitta: Ihana kommentti! :D Mä olen jotenkin luullut, että Applen tuotteet ei ikinä bugita tai kanita ja olen ollut ihan ihmeissäni! Ja ihan tolkuttoman hitaaltakin toi iPad tuntuu...

    Mä olisin aiemmin sanonut, että huivikuvioinen ei ole yhtään minun tyyliseni, mutta nyt jotenkin himoitsen sitä! :D

    Elina: Joo, kyllä toi ylin on vähän arkinen. Mulle varmaan tuli vain joku vastareaktio, kun olin nähnyt kaupungilla liian monta pissismekkoa. :D Keskimmäinen on ihana ja ihan mun tyylinen, alin on villi kortti, joka kiehtoo valtavasti. Pitää käydä paikan päällä ja todeta materiaalit, kuvasta ei tosiaan aina saa ihan oikeaa käsitystä.

    Anna: Mä näen ekassa paljon potentiaalia oikeiden asusteiden kanssa, mutta ehkä se ei tähän yhteyteen nyt ole mikään voittaja. Kolmas on todellakin ihana! Ei ehkä ihan ominta mua, mutta voi kai sitä joskus repäistä... :D

    Apple-ihmiset tuntuvat olevan joskus vähän aggressiivisen puolustuskannalla. En tiedä miksi. Mä olen käyttänyt sekä PC:tä että Macia ja tykkään Macista vähän enemmän, mutta uskon kyllä, että PC voi olla jollekin muulle ihan yhtä hyvä. Kaiken hehkutuksen perusteella olen luullut, ettei Applen kamassa ole ikinä mitään vikoja, sen takia olen ollut niin pettynyt iPadiini.

    Tarumarja: Noin se varmaan on sitten suunniteltu, että koko ajan vaihdetaan uuteen. Vaan mäpäs olen vanha, enkä näe mitään syytä vaihtaa puolitoista vuotta vanhoja pelejä. Täytynee viedä huoltoon mokoma rakkine tai yrittää kokeilla bloggausta miehen iPad kakkosesta.

    Keskimmäinen on eniten mua. Se on ihana!

    VastaaPoista
  8. Mää olen vanha kanssa, yli 50 jo. Kiintee kone PC, mies on maccimieihiä ja se alunperin iPadin mulle osti. Mulle olis se eka kelvannu edelleen, mutta mies aina lupas jollekin kaverin lapselle sen ja sit mulle piti ostaa uusi. Mikäs puolustuspuhe tää oli? Höh, no siis... Mutta iPad on kyl ehdoton. Vie huoltoon se vanha.

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!