sunnuntai 6. toukokuuta 2012

Porvariston hillitty charmi




Helmet ja Vuitton lienevät pakollisista pakollisimmat asusteet, jos aikoo sunnuntailounastaa Lehtovaarassa. Meidän seurueemme vietti isäni 60-vuotissynttäriä. Muut pöytäkunnat olivat voittopuolisesti noin 85-vuotiaita pariskuntia, jotka näyttivät siltä, että olisivat käyneet samassa ravintolassa sunnuntailounaalla viimeiset 50 vuotta. Sellaisesta tulee aina jotenkin hyvä mieli. 

Alkupalaksi valitsin buffetin, jossa olikin vaikka mitä herkkuja. Pääruuaksi söin vuohenjuustoa, jota tunnun himoitsevan vuoden jokaisena päivänä. Päivän hitti oli coeur de filet. Sen valitsi puolet perheestämme.



Mansikoita, raparperia, vaniljakreemiä ja sorbettia. Slurps. Eivätkä ne muiden juustokakut ja creme brûleetkään huonoilta näyttäneet, voin kertoa. 


Yritin valjastaa miestä ottamaan asukuvia, mutta laukaisinsormi oli minua nopeampi. Kun minä vielä kaivelin aurinkolaseja ja tarkistelin taustaa, mies oli jo ottanut kuvat. :D




5 kommenttia:

  1. Mies nauraa aina hyväntahtoisesti, kun näkee mut neuletakki päällä, helmet kaulassa ja Vuitton olalla. Mä olen niin keski-ikäinen mieleltäni ja keskiluokkainen elämältäni, että tuollainen 50-luvun kotirouva -look tuntuu just hyvältä. Ehkä mä jonain päivänä räväytän ja ostan vaikka Converset. ;) Vaikka en kyllä yhtään osaa nähdä itseäni käyttämässä niitä, tiedä sitten miksi.

    VastaaPoista
  2. Ruoka, juoma ja seura olivat kaikki aivan ihanaa! Helmet oli kaulassa ja korvissa, mutta huvi jäi kotiin! Nämä hetket ovat elämän helmiä ja mielessä kauan!

    Mama L

    VastaaPoista
  3. Ihanan ladylike asu! Miehet ja asukuvat... ei sovi yhteen, täällä testattu moneen kertaan :-)

    VastaaPoista
  4. Meillä taas yleensä päinvastoin, minä jaksan poseerata noin 5 sekuntia, jonka aikana mies ei ehdi saada kännykkänsä kameraa edes auki, saatikka ottaa sitä kuvaa. :P

    tuo luikka on kyllä söpö. aina välillä haikailen sen perään, mutta toistaiseksi olen onnistunut perustelemaan itselleni miski en tarvitse sitä. Itse asiassa tarvitsisin vähän isomman kesälaukun... ;)

    VastaaPoista
  5. Pauliina: Musta tuntuu, että olin paljon preppympi kymmenen vuotta sitten. Vanhemmiten musta on tullut boheemimpi. En mä nyt tosin vieläkään millään hippitasolla ole, mutta helmiä olen viime aikoina käyttänyt vähemmän ja vähemmän. Go figure...

    Mama L: Kiitos vielä huippulounaasta ja mitä parhaimmasta seurasta!

    Maria: Kiitos! Ja joo, olet oikeassa! Mä joudun aina väittelemään mieheni kanssa kuvista, kun mä sanon, että munpitää näkyä kenkiä myöten, jotta kuva olisi asukuvaksi tarpeeksi informatiivinen ja mies taas haluaisi taiteilla ja katkaista kuvan mun säärten puolivälistä.

    Tuulevi: Söpöhän se, mutta käyttö rajoittuu juuri tuollaisiin tilanteisiin. Ei sinne kovastikaan tavaraa sisään mahdu. :)

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!