keskiviikko 27. kesäkuuta 2012

Cheap but chic

Mökillä, jolla olimme juhannuksena kylässä, oli myös eräs tyttö, jonka tyyliä olen ihaillut ennenkin. Hänellä oli todella upea ja ennen kaikkea muhkea huivi, johon ihastuin välittömästi. Olin ihan yllättynyt, kun tyylileidi kertoi, että huivi onkin itse asiassa torkkupeitto. Hän oli ostanut pehmoisen ja laadukkaan oloisen peiton Henkkamaukan Home-kaupasta ja käytti sitä shaalina sekä huivina. Koska olen itse aivan hulluna pulleisiin huiveihin, päätin heti kopioida idean. Tämä torkkupeitto löytyi Hemtexin alesta kympillä. Miksi en ole keksinyt tätä aikaisemmin?



Loppuun pieni varoituksen sana: Ihmisten, jotka ovat yhtä kovia toheloimaan kuin minä, kannattaa olla varovaisia purjeveneessä. Normaalisti olen tyytynyt telomaan ja mustelmoimaan ainoastaan jalkojani, mutta nyt olen näköjään laajentanut osaamisaluettani myös ylävartaloon. Chic, indeed.


Kiinnostaisiko ketään lukijaa muuten blogikirppis? Kaapeista löytyisi vähän sitä sun tätä itselleni turhaa, mutta mahdollisesti muille kivaa. Kaiken kuvaaminen ja lataaminen on kuitenkin aikamoinen homma, joten en jaksa ryhtyä siihen, ellei kiinnostusta ole.

16 kommenttia:

  1. Hieno idea. Mulla on myös yksi tuttu, joka yhdistelee tyylikkäitä asukokonaisuuksia ja väsää myös upeita tarjoiluja kattauksineen hämmästyttävän edullisesti. Yleensä juuri tekemällä löytöjä muutenkin edullisten vaatemerkkien alennusmyynneistä ja asustamalla niitä kekseliäästi. Makoisat partytarjoilut saattavat paljastua Lidlin valmistuotteiksi *haukkoo henkeään*! Se on yhdenlaista lahjakkuutta!

    Mulla olisi vastaava Ikean torkkupeitto, mutta veikkaan että kaulani katkeaisi sen kantamisesta, eli taitaa olla vähän idompi ja paksumpaa puuvillaa. Kokeilen silti ;)

    Tekevälle sattuu, mutta onhan se mustelma myös nuden-kaakaon sävyjä :)

    VastaaPoista
  2. Kaksi viikkoa olin astumassa soutuveneesemme. Ihan normaalein kuvioin siis astuin kokkaan, ja humps! Löysin itseni veneen pohjalta, enkä meinannut päästä ylös! Ja sattui niin hemmetisti! Siis minä, joka olen koko ikäni pomppinut soutuveneeseen... mikä nöyryytys... ja todisteena vastaavat mustelmat ranteessa, nilkassa ja vasemman säären etuosassa. Komeita edelleen kaikki!Tekevälle näköjään sattuu!


    Mama L

    VastaaPoista
  3. Kuulun samaan telojien ja musteloijien kastiin. Viime reissun jälkeen sääret olivat taas niin mustelmilla, että istuinlaatikon lokeroiden reippaasti ulkonevat lukkohelat saivat lopullisen lähtötuomion. Nyt vain etsimään matalia ja nättejä lukkoheloja vanhojen tuholaisten tlalle.

    VastaaPoista
  4. Mulla olis kanssa ikean torkkupeitto :D Olkapäillä olen sitä parvekkeella pitänyt kylminä iltoina :)

    VastaaPoista
  5. Loistoidea tuo torkkupeitto! Sun täytyy tulla ulkoiluttamaan sitä meiän mökille. Mennään varmaan loppuviikoksi sinne.

    Mökistä ja mustelmista puheen ollen... Mä leikin siellä remonttireiskaa ja unohdin täysin, että uudesta huoneesta puuttuu lattia. Sillä seurauksella, että mulla on suunnilleen samassa kohdin kuin sulla vihertävän kukertavan lila ja turvonnut mustelma.

    VastaaPoista
  6. Hei tosi hyvä keksintö! Pitänee itsekin kopioida! Olen hirveä vilukissa, joten luovun huiveistani vasta helteellä.

    Ja täällä suunnalla olisi ainakin kiinnostusta blogikirppikselle! Tosin ymmärrän kyllä, että siitä on vaivaa, itselläkin melkoinen kasa tavaraa tuolla odottamassa et ne jaksaisi edes peruskirppikselle raahata...
    -SuviAnni

    VastaaPoista
  7. Mua kiinnostaisi blogikirppis, meillä kun on aika samanlainen maku :) Ja mustelmien kerääjä ilmoittautuu... Mulle on aina tullut tosi helposti mustelmia, ja kun paljon touhuun tallilla hevosten kanssa ja muutenkin olen nopea liikkeissäni niin "täpliä" löytyy jatkuvasti ympäri kroppaa :)

    VastaaPoista
  8. Ihana "huivi" :)

    Juu blogikirppis kiinnostaa kyllä!

    VastaaPoista
  9. Mahtava idea! Jotenkin itse ei tule huomattua asioiden potentiaalia samalla tavalla.Urautuu aina niihin tuttuihin ja turvallisiin. Suvussa on samanlaisia luovia ihmisiä jotka näkevät asioissa ihan eri lailla mahdollisuuksia.Ei ole periytynyt mulle :(
    Ja täällä oln intressejä blogikirppikseen!

    VastaaPoista
  10. Auts, mistä onnistuit saamaan noin täydellisen mustelman?

    Matti: funktionaalisuus on veneen tärkeimpiä ominaisuuksia. On pienet tilat ja jos vähänkään joku kulma tai hela törröttää, se on takuuvarmaa, että siihen loukkaa ja usein.

    Itse loukkasin edellisessä veneessämme monta kertaa per kesä genoan skuuttiköyttä ohjaavaan ratsastajapylpyrään. Vaikka kuinka yritin painaa sen sijainnin mieleeni, löin aina siihen jomman kumman pikkuvarpaani, kuin heiluin kannella paljain jaloin.

    VastaaPoista
  11. Ei muuten mikään huono idea!;) Ja blogikirppis vois olla aika jees, oisko siellä sisustusjuttujakin? Nimimerkillä: Koti kesälomalla kuntoon - tai edes alkuun :D

    VastaaPoista
  12. Pistä kirppis pystyyn vaan, lupaan ainakin tarkkaan katsella kaiken, ostamista en kyllä voi ihan luvata ;-)
    (tai no sillä varauksella, että ollaan jossain, missä riittää kaistaa selata tällaisia tärkeitä asioita merisään lisäksi)

    P.S. Tuli laivakoira mieleen, kun luin uutta Vene-lehteä. Nyt on hänellekin purjehduskengät tarjolla! (no kidding)

    VastaaPoista
  13. Hieno idea toi huivi! Ja blogikirppis kiinnostaa :)
    T. Pipsa

    VastaaPoista
  14. Mahtava huivi-idis! On tarpeen näillä keleillä. :)

    VastaaPoista
  15. Merenneito: Tää mun peittoni on keinokuitua, joten se on kevyt. Normaalisti olen luonnonkuitujen suosija, mutta just tässä tarkoituksessa se viskoosi-akryyli on aika jees. :D

    Ja hei, mä en tajunnutkaan, että mustelma on just oikean sävyinen. :D

    Mama L: Jep, tekevälle sattuu. Ja aina, kun kämmää jotain niin ensin on pakko varmistaa, ettei kukaan nähnyt ja sitten vasta hoitaa vammat. :D

    Matti: Säärimustelmat - I feel you. Heloja osaan jo väistää, mutta pöydän kiinnitysmekanismiin mä aina osun.

    Anonyymi: Nyt voit laajentaa parvekkeen ulkopuolellkin! :)

    Hanna-K: Kiitti kutsusta, ois ihanaa tulla. Yritetään löytää joku sopiva väli. Ja voi sua! Mä pystyn niin kuvittelemaan itseni ihan samaan tilanteeseen. :D

    SuviAnni: No kyllä tässä sen verran kiinnostuneita tuntuu olevan, että katsotaan mitä saan aikaan viikonloppuna. :)

    Noora: Joo, tallilla tulee kyllä kanssa aina mustelmia. Mulla on joskus ollut sellainen säännöllinen kavionmuotoinen mustelma reidessä, kun poni potkaisi. Auts.

    annaM: Jee, kivaa! :)

    Maisie: Jotkut vaan osaa... :)

    Pilvi: Mä en itse asiassa edes tiedä! Jotain olen varmaan juhannuspurjehduksella touhunnut vähän vauhdikkaammin... Ei ole kovin kipeä patti tämä, enkä edes huomannut, mistä se tuli.

    Kristiina K: Vois vaikka ollakin! :)

    Elina: Pakko etsiä uusi Vene-lehti, en voi uskoa tota! :D

    Pipsa: Kiitti ja jee! :)

    Vässykkä: No on tosiaan tarpeen! Varsinainen keskikesä...

    VastaaPoista
  16. Hauska tuo torkkupeitto! olis luullut että siitä tulisi vielä paksumpi kun pistää pötkölle ja kaulaan mutta tuohan on varsin hyvännäköinen.
    Juhannusreissun jäljiltä omat jalat olivat ihan kauheena. Olin onnistunut telomaan jalkaniniin että vasemmassaoli kaksi jättiläismäistä ruhjetta. Pelästyin itsekin nähdessäni ne koska en ollut huomannut kolhujen ilmestymistä reissun päällä.

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!