tiistai 3. heinäkuuta 2012

Teinistä leidiksi

Miksi se on niin vaikeaa? Omistan allaolevasta, jostain koneen kätköistä kaivetusta listasta, lähes kaiken. Kyse ei ole siis siitä, etteikö kaapistani löytyisi klassikkoja. Eikä siitä, ettenkö teoriassa tietäisi, miten haluan pukeutua. 

Miksi sitten koneeni kätköistä löytyy myös tällaisia asukuvia? Tiedän kyllä, mitä olen kuvanottohetkellä ajatellut. Olen ollut väsyneenä maailmalla ja ajatellut vain piipahtavani vastapäisessä kaupassa vesipullo-ostoksilla. Sitten olen kuitenkin päätynyt syömään, jalkahierontaan, ostoksille tai muuten kaupungille palloilemaan. Olen liikkunut ihmisten ilmoilla asussa, jota normaalisti käyttäisin kotiasuna. Olen töpsötellyt UGGeissa ja leggingseissä Chanelien ja Louboutinien keskellä. 


Entä miksi olen päätynyt valitsemaan päälleni valkoisen paidan ilman aluspaitaa? Miksi olen pakannut mukaan ihan vääränväriset alusvaatteet? Olenko miettinyt pakatessani yhtään mitään?


Kotioloissa taas en ole pukeutumisessa tainnut poistua mukavuusalueeltani kuluneen vuoden aikana kertaakaan. Kapeat farkut, pitkähihainen t-paita ja Converset ovat vakiounivormu, jota en tahdo saada karistettua millään. Eikä siinä mitään, voihan sitä olla kaavoihin kangistunut. Joskus olisi kuitenkin mukavaa laittaa päälleen jotain ihan muuta.



Kenties jotain hieman puetumpaa?


Eräs ystäväni sanoo, että käytämme 80 prosenttia ajasta kahtakymmentä prosenttia vaatekaappimme sisällöstä. Hän on ihan oikeassa. 


Se, että tässä blogissa ei juuri asukuvia nähdä, ei johdu siitä, etten yrittäisi. Voi kyllä, olen minä ottanut asukuvia. Joskus peilin kautta, joskus ajastuksella, joskus mieheni hommaan huijaten. 



Joskus ne ovat olleet tasoltaan tätä eli aika lailla julkaisukelvottomia syystä tai toisesta. 



Joskus taas koko asu on alkanut tökkiä ennen kuin olen edes purkanut kuvat kamerasta ja olen päätynyt laittamaan päälleni tutun ja turvallisen vakioasun.




Joskus julkinen paine on paras motivaattori. Jospa siis lisäisin sivupalkkiin päivän asu -tagin ja yrittäisin silloin tällöin pukeutua harkitummin ja ottaa kuvat todisteeksi. Julkaistakin. Ensimmäinen osavuosikatsaus tapahtukoon kahden kuukauden päästä, syyskuun alussa. Silloin on sopivasti syntymäpäiväni ja jos olen onnistunut julkaisemaan jonkun edes semityylikkään päivän asun kerran kahdessa viikossa, saan ostaa itselleni jotain ihanaa, vaikka käsilaukun. It's a deal.

16 kommenttia:

  1. Onkos tuo sininen hamonen juurikin se Zarasta ostamasi? Joka tapauksessa, se on aivan super ihku! Hyvä lupaus joka tapauksessa ja jään mielenkiinnolla seurailemaan mitä sitten syntymäpäivän kunniaksi käyt ostamassa itsellesi. Voisin melkein lähteä tuohon samaan mukaan ihan vain siksi, että käytän tällä hetkellä 10% vaatevarastostani... Ennen kaikkea siksi, että kaikki näyttää jokseenkin blaahh... Parin kuukauden kuntokuuri voisi siinä olla meikäläiselle enempi avuksi, joten ehkä pistän itseni ensin kuntoon ja alkaa taas omasta kaapista löytymään enemmän päälle pantavaa :D Nm. toinen jossa sopivasti syyskuun alussa syntymäpäivät ;)

    VastaaPoista
  2. Mun on pakko nyt kyllä ilmaista ihastukseni sun asuihin.Juuri sellaisia mihin toivoisin itse pukeutuvani jos ei tämä ruho olisi juuri vääränmallinen.
    Raikkaista ihania asuja ja ne asusteet todella miellyttävät silmää.
    Tästä inspiroituneena menen romuamaan kaappiini samantien.

    VastaaPoista
  3. Hehee, kannatan tätä projektia! :) Itse kamppailen vastaavan ongelman kanssa, miten sitä aina päätyykin lähteemään ulos vähän niin ja näin, usein vasta kaupungilla huomaa peilistä katsoessaan että taas on tukka miten sattuu ja vaatteet samoin, vaikka kaapissa olisi siistimpääkin päällepantaava eikä hiusten laittoonkaan välttämättä paljoa tarvisi aikaa tuhlata.
    PS. Ihana tuo raidallinen tunika! Pidin erityisesti myös ruskean-harmaan-vihreän-mikä-onkaan ruudullisesta hameesta. Tulee mieleen maaseudun aatelisto ratsastusretkellä Briteissä, tollanen hame kelpaisi minullekin :)
    -SuviAnni

    VastaaPoista
  4. Pakko jo tulla kommentoimaan, olen jo pidempään pimennossa lukenut blogiasi.

    Ihana tuo sinun tyylisi! Asukuvia lisää vaan peliin. Täälläkin kroppa taistelee sitä vastaan, miten itse haluaisin pukeutua. Kun vaan ei sovi/mahdu/näytä hyvältä... Kuntokuuri paikallaan ja nämä sun asukuvat saa kyllä motivoitumaan siihen, että voisi itsekin joskus samantyylistä käyttää. Jospa itsekin omille syyskuun synttäreille keksisin jonkun porkkanan;)

    Mut onneksi nykyään ei tarvitse iän mukaan pukeutua, saa vielä lähempänä neljääkymppiäkin vetää tennaria jalkaan farkkujen kans.

    Sanna

    Mistä sä muuten ne Tiffanyt hankit? Ulkomaan reissuilta?

    VastaaPoista
  5. Älä kuule liikoja murehdi. Sulla on ihana valikoima vaatteita ja aina olet ollut niin omantyylisesi ja nätti. Päivän asuja kehiin vain!

    Ymmärrän toki, mitä tarkoitat sillä, kun muka vain pistäydyt hoitamaan pari asiaa pikaisesti ja yhtäkkiä ympärillä on vain tyylikkäitä ihmisiä ja se menneisyyden tärkeä ihminen kymmenen vuoden takaa kävelee juuri samaan aikaan vastaan. Jostain syystä tuntuu tutulta...

    VastaaPoista
  6. Ihana postaus, kiitos tästä :)

    T:Pööpö

    VastaaPoista
  7. Nämä asuthan ovat hurmaavia, sulla on ainakin mun mielestä selkeästi oma tyyli ja toteutat sitä todella kivasti. Kannatan siis todellakin tätä asukuva-projektia, koska haluan nähdä lisää!

    VastaaPoista
  8. Hauska postaus! Mulla on sama ongelma, että kauniit vaatteet ovat vaatekaapin koristeena. Eli pukeudun liian mukavuuden haluisesti tai alipukeudun:)

    VastaaPoista
  9. Lisää asukuvia! Olet aina style ja tilanteeseen sopivasti puettu! Mua naurattaa toi sängyn päällä kuvattu asukuva, yritystä ei ainakaan puuttunut :D!

    VastaaPoista
  10. Mun mielestä sulla on aina tyylikäs tilanteeseen sopiva asu ja näytät todella hyvältä. Sitä vai on itsensä suhteen niin kovin kriittinen... juu, luulen tietäväni mistä puhun. :D

    VastaaPoista
  11. Ehkä nyt on jo aika poistaa tämä blogi listastani jossa on purjehdusblogeja.

    VastaaPoista
  12. Milla: No se on juuri se. Kiitti! :) Mikäs päivä sulla on synttäri?

    Maisie: No kiitos vain oikein paljon! :) Itse sitä jotenkin aina ajattelee, että näistä mun supertavallisista asuista ei voi kukaan inspiroitua... Kivaa olla siis väärässä. :)

    SuviAnni: Jee, kivaa! Toi hame on kyllä yksi munkin ikisuosikkeja. Mä taas saan siitä enemmän Ivy League -viboja, mutta ei toi sunkaan visio huono ole. :D

    Sanna: Voi kiitos ja kivaa, kun kommentoit nyt! :) Kivaa on muuten myös lukea just tuollaisia pieniä esittäytymisiä, sitä oppiin ikään kuin tuntemaan vähän paremmin.

    Ja joo, Tiffanyt on reissuista hankittuja. Saa kai niitä Suomenekin jonkun liikkeen kanssa erikseen sopimalla, mutta varsinaista nettikauppaa meillä ei ole. Buu!

    Emppu: Kiitos, ihana, sanoistasi! <3

    Pööpö: Kiitti itsellesi kivasta kommentista! :)

    Mrs J.: Kiitos sullekin ihanalle, mähän ihan punastun! <3

    Mii: Mulla on ihan sama tuon mukavuudenhalun kanssa. Noin yleisesti olen sitä mieltä, että mieluummin yli- kuin alipukeutunut, mutta käytännössä se tahtoo mullakin mennä just noin. :)

    Miss P: Se on tuossa hotellissa ainoa paikka, jossa näkee itsensä kokonaan peilistä. Siellä on pakko ihan ilman mitään kuvaamistakin mallata sängyn päällä kaikki. Sori siivoojat.. :D

    Outi: Niin kai se sitten on, että itsekritiikki on aika rankansorttista...

    Anna: Jee!
    Anonyymi: No jos puhdasta purjehdusblogia kaipaat, niin sitten niin onkin varmasti parempi. :)

    VastaaPoista
  13. Ihana postaus ja ihania asukuvia ja asuja...:) Tuo päivän asu homma on kyllä tosi paljon vaikeempaa kuin olen kuvitellutkaan! Mutta toisaalta kun niitä kuvaa, tulee itseään ehkä katseltua hieman eritavalla ja löytää huonoja ja hyviä puolia, mitä ei ehkä muuten huomioisikaan...

    VastaaPoista
  14. Heh, ihana postaus! Mä olen huomannut että toi 20 % juttu pitää niin paikkaansa mun kohdalla. Mä olen oikein perusjämähtäjä mä.

    Mutta ihania kuvia ja - asuja! Innoissani odotan asukuvia jatkossakin. :)

    t. converse-täti

    VastaaPoista
  15. Kaisa-Sofia: Kiitti! :) Toi on kyllä totta, että kun näkee itsensä riittävän monta kertaa kuvissa, niin oppii kyllä, mitä sitä kannattaa päälleen vetää ja mitä ei.

    Mia: Jämähtäjät ry toivottaa uudet jäsenet tervetulleeksi! :D Kiitti kuitenkin. :)

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!