perjantai 13. heinäkuuta 2012

Uusia meikkisuosikkeja

En ole kovin kova (enkä hyvä) meikkaamaan, mutta ymmärryksen puute ei estä intoa. Rakastan nimittäin kosmetiikkaa ja meikkejä. Kukaan, joka on nähnyt minut vakkarimeikissäni, ei uskoisi, miten paljon omistan erilaisia luomivärejä, rajauskyniä, poskipunia, huulikiiltoja, you name it. Kokeilen mielelläni uusia juttuja, mutta jämähdän kuitenkin käyttämään niitä tuttuja ja turvallisia. Nyt oli kuitenkin pakkotilanne, kun pitkään suosimani Bare Mineralsin meikkipohja pääsi loppumaan ihan yllättäen. Olen yleensä täydentänyt varastoja matkoilla ja tottunut maksamaan isohkosta purkista 22 USAn dollaria. Niinpä olin pökertyä, kun Kicksissä samaisen purnukan hinta oli 52 euroa. What!


Totesin saman tien, ettei tule kauppoja ja siirryin katselemaan muita hyllyjä. Olin aikoinaan polttareissani Make Up Storessa meikattavana ja muistelin pitäneeni heidän tuotteistaan kovasti. Muistin jopa, että minulla oli silloin lahjaksi saatu meikkivoidesivellinkin olemassa. Olen nyt testannut Make Up Storen Matt Foundationia muutaman kerran ja olen kyllä tosi tyytyväinen. Pullo maksoi 28 euroa ja odotan, että se riittää ainakin muutaman kuukauden. Peittävyys oli minun epätasaisen väriselle iholleni riittävä ja meikki kesti hyvin koko päivän töissä. En korjaillut naamaani kertaakaan. Tällä kertaa levitin meikkipohjan suoraan kosteusvoiteen päälle, koska primerikin sattui olemaan loppu.



Käyttämäni meikit kulkevat kahdessa pussukassa, jos otan kaiken mukaan. DKNY:n paljettipussi on vanha synttärilahja toiselta bestikseltä ja Coachin wristlet Nykin tuliainen toiselta monen, monen vuoden takaa.  Coachia käytän myös hotelleissa brekkarilaukkuna. Sinne mahtuvat juuri sopivasti huoneen avain, puhelin ja joku kortti tai vähän käteistä. Ja huulikiilto. 

Viime aikoina olen muuten vaihtanut yhden toisenkin meikkituotteen. Käytettyäni vuosikausia Kanebon (tai oikeastaan Sensai nykyään) 38-ripsiväriä, päätin revitellä ja kokeilla monen kehumaa Lumenen Blueberry Curlia. Sekin on oikein hyvää tavaraa, saatan hyvinkin ostaa sitä joskus uudelleen.

8 kommenttia:

  1. Jos tykkäsit Kanebon 38:n ominaisuuksista, suosittelen Cliniquen vastaavanlaista. Silloin kun Kanebo muutti ripsarin Sensaiksi suti/harja (mikälie?!) muuttui hieman ja enkä tykännyt yhtään ja metsästin uutta ripsaria tovin. Ja nyt olen uskollisesti käyttänyt Cliniqueta siitä asti ja ainakin omille ripsille passaa mainiosti. :)

    VastaaPoista
  2. Janina: Mä olen tainnutkin testata Cliniquen vastaavaa jossain välissä. Sekin taisi tosiaan olla oikein hyvä tuote. :)

    Anonyymi, jonka kommenttia en julkaissut: Kiitos kauniista sanoistasi! Ja kyllä, ihan oikean käsityksen olet saanut. ;)

    VastaaPoista
  3. Hei naiset, miten saatte Kanebo38:n kunnolla pois ripsistä? Mulle se on ollut luottotuote aiemmin, mut nykyään saa melkein rapsutella, että lähtee ripsistä... Ei siis kärsivällisyys enää riitä kovin kauaa käyttää moista. Pysyvyys on kyllä huippuluokkaa.

    Sissi

    VastaaPoista
  4. Sissi: No en mä saakaan! Siinä yksi syy hylkäämiseen. Suihkussa, jos pesee meikit ja antaa kasvojen kastua tarpeeksi kauan, ripsari lähtee, mutta lavuaarin yllä kasvoja pestessä putsaus menee juuri sellaiseksi hinkkaamiseksi, että silmienympärysiho olisi ollut pian hiekkapaperia!

    VastaaPoista
  5. Kannattaa kokeilla Estee Lauderin Zero Smudge ripsari. Harja on parempi kuin Kanebossa ja lähtee pois helpommin. Vaihdoin tuohon vuosi sitten ja olen ollut tosi tyytyväinen!

    VastaaPoista
  6. -K-: Kiitti vinkistä! Näitä on aina kiva saada. :)

    VastaaPoista
  7. Mä vannon tuon Estee Lauderin Zero Smudgen nimiin. Välillä hairahdan muihin ja kiroan ja palaan takaisin. Paras!!!

    VastaaPoista
  8. Mrs J.: Hyvä tietää! Pitääpäs kokeilla sitä seuraavaksi. :)

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!