keskiviikko 31. lokakuuta 2012

Haaste

Sain ihanaiselta Veeralta hauskan haasteen, jossa kysellään kaikenlaista. Olen tällaisen saman tehnyt joskus ammoisina aikoina, joten vastaukset saattavat olla tuttuja joillekin jo entuudestaan. Joku taas saattaa saada tietää jotain uutta minusta. 

Lempinumero: 15 eli palkkapäivä, hääpäivä ja ihan hyvä luku siihenkin, kuinka monta pulloa samppanjaa soisin taloudestani (talvella kotoa, kesällä veneeltä) aina löytyvän vaikkapa mahdollisia ex tempore -juhlia varten.

Alkoholiton suosikkijuoma: Olen melkein Veeran hengenheimolainen ja vastaan, että Cokis Zero. Olin ennen Cokis Lightin vankkumaton äänenkannattaja, mutta noin kahdeksan vuotta sitten sen makua muutettiin, enkä enää pitänyt uudesta. Hamstrasin hysteerisesti "vanhaa" Cokis Lightia ja olin täynnä pyhää vihaa Coca Cola Companya kohtaan. Sen sijaan, että olisi tässä nähnyt aikani koittaneen ja vieroittanut itseni kyseisestä myrkystä, löysin melkein yhtä hyvän korvikkeen Zerosta. Pepsi Maxista en tykkää. That said, reputtaisin hyvin todennäköisesti jonkun sokkotunnistustestin. :D

Lempieläin: Koira, tietty! Poni on hyvänä kakkosena. Tykkään kaikista koirista, mutta suuria ja villejä haukkuja vähän arastelen. Meidän lähellä asuu kaksi rhodesiankoiraa, jotka eivät valitettavasti ole ihan omistajansa hallussa ja koin kesällä tosi pelottavan tilanteen, kun ne lähtivät tulemaan muristen kohti Laivakoiraa ja minua. Uhkarohkea Norppa asettui tietysti oman sessunsa (joka oli tapojensa mukaan jo täysin valmiina kunnon tappeluun) ja rhodesiankoirien väliin. Ei kovin fiksua näin jälkeen päin ajatellen, mutta tein sen täysin vaistomaisesti. 

Facebook vai Twitter: Facebook, mutta vielä enemmän olen alkanut tykätä Instagramista. Twitter on ihan ok, mutta jotenkin ei niin sytyttävä.

Intohimoni: Estetiikka, joka kattaa sisustuksen, vaatteet, korut ja asusteeet, maisemat, valokuvat, melkein kaiken. Tykkään, kun on nättiä ja saan valtavasti iloa siitä, että ihan vain näen jotain silmiä hivelevää. Elämän pitää olla pientä ja kaunista. Ja sohvatyynyjen järjestyksessä. Olen joskus nuorena jopa jättänyt menemättä täysin potentiaalisen vuokra-asunnon (kohtuuhintaisia on Helsingissä järjettömän vaikeaa löytää) näyttöön, koska talo oli ulkoapäin ruma. Olen myös pikkulapsena hylännyt minulle tarjotun Marian roolin joulukuvaelmassa, koska enkeleillä oli makeammat vaatteet. 

Suosikkiviikonpäiväni: Epäsäännöllisen työn tekijällä on vain työpäiviä ja vapaapäiviä. Jos tekisin säännöllistä työtä, vastaisin lauantain. 

Suosikkikukka: Tulppaani, mutta vain keväällä! Minusta on jotenkin hämmentävää, että tulppaaneja saa nykyään melkein läpi vuoden. Se on jotenkin väärin, niillähän kuuluu aloittaa kevättalvi!

Laitan tämän haasteen eteenpäin seuraaville maanmainioille blogeille: Matkalla Merenneidoksi, Eternal Sunshine ja Piece of Cheesecake

13 kommenttia:

  1. Mä jaan tuon Cokis-tarinan kanssasi, nykyään lipittelen hammaslääkärin suruksi Zeroa, Lightin sijaan. Ja se nyt on naurettavaa kun monet sanoo, että Pepsi tai Cokis, samaltahan ne maistuu. Vaan kun ei maistu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ei todellakaan maistu! Mä oon niin addikti, että olen yrittänyt karsia kaiken muun hampaita tuhoavan veke, että pysyis leegot edes jotenkin suussa. :D

      Poista
  2. Joulukuvaelma nauratti :D Prioriteetit kohdillaan, ehdottomasti!

    Luulen, että multa on mennyt jokin haaste ohi siihen tarttumatta, mutta jospa tähän saisin aikaiseksi tarttua. :)

    VastaaPoista
  3. Ilmeisesti "case Starbucks" ei häiritse näin paljon Nykkiläisiä?

    http://www.guardian.co.uk/commentisfree/2012/oct/30/roll-call-corporate-rogues-tax

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun käsityksen mukaan tuossa on kyse nimenomaan UK:ssa tapahtuneesta asiasta ja britit ovat sitten olleet barrikadeilla. En nyt ihan äkkiseltään keksi, miksi se liikuttaisi nykkiläisiä. Niin kuin moni muukaan asia, joka tapahtuu Nykin ulkopuolella. :D

      Poista
    2. Se on vaan aika globaalia tämä homma. Rikastumisessa ja yritystoiminnassa ei sinänsä ole mitään väärää. Sen sijaan mihin suuntaan pankki- ja verotoiminta on vähitellen mennyt ei paljon naurata:
      Jenkkien ja brittien pankki- ja veroyhteistyö on sangen tiivistä.
      http://www.bookplus.fi/kirjat/shaxson,_nicholas/aarresaaret-14466444
      Se nyt on vaan tyhmää maksaa liikaa?
      http://www.guardian.co.uk/news/datablog/2012/oct/16/tax-biggest-us-companies-uk
      https://www.facebook.com/TaxJusticeNetworkUSA?ref=ts&fref=ts

      Poista
    3. Mulla on aika voimakkaat mielipiteet pankki- ja verotoiminnasta, kvartaalitaloudesta ja ylipäätään rahan ylivallasta, mutta en oikein osaa muotoilla niitä fiksusti. Samoilla linjoilla olen toki sun kanssa, mutta tämä ei ole mun osaamisaluetta kyllä yhtään. En tiedä, onko Wall Street -mielenosoituksista todella parantamaan maailmaa, mutta se on ainoa tämänsuuntaisia asioita ajanut liike, josta mä olen kuullut ison meren toisella puolen. Kuten sanottu, USAssa uutisointi on tosi kotimaakeskeistä. Päin vastoin, siellä tuntuu olevan nyt vallalla kaikenlaisen talouden suitsimisen kritisointi.

      Poista
  4. Oh, kiitoksia haasteesta, vastaan siihen piakkoin :)

    Hihittelin noita vastauksiasi... Enkelipuku-tapaus toi mieleeni yhden sairaalareissuni tässä pari vuotta sitten... Keltainen pyjama olisi ollut sopiva, mutta halusin vaaleanpunaisen. En antanut sen häiritä, että jouduin vähän käärimään housunkaulusta rullalle ja kääntämään hihoista pituutta lyhyemmäksi.

    VastaaPoista
  5. Kiitos haasteesta! Laitan sen toteutuslistalle :).

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!