sunnuntai 7. lokakuuta 2012

Muuten kiva, mutta tupsu puuttuu



Ehdoton ja pakollinen talviasusteeni on tupsupipo, kuten varmaan jokainen minut tunteva tietää. Niitä on vain tosi vaikeaa löytää! Tupsupipoja on vähänlaisesti tarjolla, ainakin sellaisia, jotka sopisivat myös meille yli 10-vuotiaille. Jonkin verran näyttäisi olevan tarjolla sellaisia, joissa on turkistupsu, mutta ne ovat minulle aivan ehdoton ei. Minun kaappiini ei tule muuttamaan yksikään turkisvaate tai -asuste. Vetoomuksen turkistarhattomasta Suomesta voi muuten allekirjoittaa vielä marraskuun puoleen väliin saakka, jos ajatus tuntuu omalta. 

Tämäntyylisiä pipoja yritän etsiä:

Kuva HM

Kuva Mulberry

Kuva Topshop




Kuva Stockmann

Stockmannin harmaa tupsupipo on aika kivannäköinen. Plussaa se saa palmikkoneuloksesta ja miinusta siitä, ettei se ole kokonaan villaa. Ja onhan se tupsu vähän pienikin...

Oletteko te törmänneet villaisiin ja kohtuuhintaisiin suuritupsuisiin pipoihin jossain?

Stockmannin pipolinkki on mainoslinkki. 

26 kommenttia:

  1. Oih, mä oon kuolannut tota ekaa pipoa! Mulle ilman tupsua, kiitos.:) Ja onnea muuten vielä tätäkin kautta.:)

    VastaaPoista
  2. Noita tupsuja on aika helppo tehdä itsekin. Novita myy ainakin sellaista apuvälinettäkin. Mun mies haluaa myös joka pipoonsa ja lakkiinsa tupsun, joten olen niitä sitten tehnyt eri väreissä. =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmmm.... Tupsun mä ehkä jopa osaisin tehdä, joten tämä voisi olla ihan varteenotettava vaihtoehto. :)

      Poista
  3. En ole pipoja edes katsellut vielä enkä itse taas osaa käyttää tupsullisia ollenkaan (traumoja 80-luvun jättitupsuista?), mutta kokeilenpa nyt heti tehdä tuollaisen alimman pipon. On niin selkeä toi "ohjekuva". :) Paitsi, että onkohan mun langat kaikki liian ohuita... *lähtee penkomaan lankakoria*

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kasaritupsuthan oli just parhaita! :D No kyllä sieltä taisi lankoja löytyä, kun pyöräytit jo piponkin. :)

      Poista
  4. Tee itse? Osaat varmasti, jos osasit tehdä verkkokassinkin :) Mulla harmaat langat odottelee pipon ja huivin tekoa, tänään vois aloittaa Solsidania katsellessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Aika paljon luottoa on... Jos se ihan vain suoran pötkönkin neulominen oli tuskallinen kokemus, niin tämän todellakin passaan. Arvostan mielenterveyttäni sen verran. :D

      Poista
  5. Olin Tukholmassa viikonloppuna. Tupsupipoja oli tulvillaan joka kaupassa, Åhlens, NK ja ihan kaikki pienemmät liikkeet. Joten pipo-ostoksille sinne...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai siellä olisi... Nykissä yritin etsiskellä, mutta yanksit eivät taida paljoa tupsujen päälle ymmärtää. :D

      Poista
  6. Ei muutakuin puikot käteen ja neulomaan:) Hyviä ohjeita löytyy esim. Novitan sivuilta:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huh, ne puuhat jätän muille. Tässä asiassa olen totaalinen tumpelo, vaikka ohjeet olisivat kuinka hyvät. :D

      Poista
  7. Heh, joskus ala-asteella tehtiin varmaan satoja eri tupsuja ja vaihdeltiin niitä pipoihin! Oli aika veikeetä.:) Nyt varmaan on hankintalistalla taas uusi valkoinen tupsupipo täälläkin, kun vanha on jo vähän nuhruinen, eikä oikein pesukaan auta. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kerro sitten, jos löydät jostain! Valkoisesta tykkäisin minäkin. :)

      Poista
  8. Syyskuussa olimme Tallinnassa ja siellä kaupoissa muuta ei nähnytkä kun tupsupipoja:)Mulla on tasan yks yks tupsupipo ja se on muston ja kuulu veneseen:) Mä ottaisin sen ekan kuvan pipon, kiitos:)
    Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai Tallinnassakin olisi... Hihii, jos toiset tekee viininhakumatkoja, niin pitäisiköhän mun tehdä tupsupiponhakumatka. :D

      Kivaa viikkoa sinnekin! :)

      Poista
  9. Itsetekemällä saa just sellsasen kun haluaa, ja pipå on oikesti helppo tehdä :)

    VastaaPoista
  10. Eiköhän MOP:lta tuu tänäkin talvena palmikkoneulostupsupipo. Ainakin 2 edellisenä talvena on tullut.:) Nimim. kaksi MOP:n tupsupipoa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä vinkki, kiitos! Nyt pitääkin sitten olla silmä tarkkana. :)

      Poista
  11. En tiedä olisiko Kapteenskassa...

    On allekirjoitettu jo aiemmin, näitä on jo kauan kerätty ja toivottavasti nimisaalis on suuri : )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siellä voisi kyllä olla. Ja joo, toivottavasti tulee paljon nimiä. :)

      Poista
  12. Mä olen joka syksy tehnyt itse tuollaisen viimeisen kuvan mallin mukaisen. Joka vuosi eri sävyä harmaan itselleni ja lapsille eri variaatioita:) Yhden pipon neulomiseen menee yksi ilta tupsuineen:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Wau, yhdessä illassa! Olet taitava! :)

      Poista
    2. jaa, sanoisinko että 4 lasta ja 15 vuotta äitinä tekee ihmeitä neulontataidoille;) Pojille kelpaa nyt vaan tuollaiset "skeittipipot" kun tuossa ekassa kuvassa on, ilman tupsua...

      Poista
  13. Ompa ihania pipoja, mutta kyllä sinulla on taitavia lukijoitakin. Minä olen tehnyt vain yhden pipon ja senkin virkkaamalla: http://nuppuhome.blogspot.fi/2011/02/yksilollinen-virkattu-pipo-orgaanisesta.html
    Sen tupsu olisi mielestäni saanut olla isompi, mutta esikoiseni ei halunnut isompaa :-( Miltäs näyttäisi virkattuna versiona?

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!