perjantai 19. lokakuuta 2012

Vahinkohipsteri

Syksyn tultua huomaa aina iltaisin autolla ajaessa, että näönkin voisi taas käydä tarkistuttamassa. Varsinkin sateisella säällä tuntuu, että uudet rillit voisivat olla paikallaan. En käytä silmälaseja koko ajan, vain silloin kun pitää nähdä kauas. Mustat ja yksinkertaiset peruslasit tuntuivat muutama vuosi sitten hankittaessa todella isoilta. Nyt taas tuntuu siltä, että ne ovat ihan hillityn kokoiset. 


Onko minusta tulossa hipsteri, kysyy siis epätietoinen Helsingistä. Ne, jotka tuntevat minut, tuntevat kanssani varmasti juuri nyt syvää hämmennystä. Minullahan on siis perinteisesti ollut jopa vaikeuksia mennä Punavuoreen, koska olen tuntenut itseni niin uncooliksi siellä helmineni. Olen yleensä sopinut paremmin Töölön mummojen sekaan kuin Ravintola Torin terassille niitä jallulihapullia syömään. Kahvimakuni on enemmän Starbucksiin kuin Kaffecentraleniin päin kallellaan. Koiramme nimi ei ole Jorma tai muu vastaava. Yritän siis sanoa, että olen hyvin, hyvin mainstream. Siksi olen niin hämmennyksissäni. 

No, yksi asia on ainakin ennallaan. Meinasin nimittäin käyttää edelleen juoksulenkkareita myös juoksemiseen. Niin kuin vaikka nyt. Reipasta viikonloppua kaikille!

18 kommenttia:

  1. Hahha, pisti naurattamaan tuo sun hipstereiden kuvailu!:D Samanmoisia tunteita koen nimittäin itsekin, iso osa poikaystäväni kaveriporukkaa (ja nykyisin tietty myös minun) ovat varmaankin juuri näitä kuvailemiasi "punavuoren hipstereitä" ja tunnen oloni usein juurikin hyvin epäcooliksi, kun pamahdan kaikkien niiden camotakkien (ne on ilmeisesti nyt kuuminta hottia hipstereiden keskuudessa:D) keskelle gantin palmikkoneuleessa tai vaaleansinisessä kauluspaidassa!:D

    No onneksi ketään ei kiinnosta, miten minä pukeudun, mutta välillä saan kyllä pahaa silmää, kun ollaan valitsemassa illanviettopaikkoja!;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oijoi, camotakki on aika hipsteriä kyllä! :D

      Kivat ihmiset on kivoja riippumatta mistään hipsteriydestä, mutta jaan tuskan illanviettopaikkavalintojen suhteen. Been there, done that!

      Poista
  2. Olin juuri torstaina Tukhomassa uusissa musta pinkeissä Niken lenkkareissa ja voi että oli mukavaa. Hankala jalkaisena olen päättänyt mukavuuden menevän lomilla kaiken edelle ja lenkkareissa on vain niin kiva kävellä. Uncool olen edelleen, mutta nyt kerrankin en ollut ainoa lenkkareissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä niin aion tästä ikuisuuteen käyttää lenkkareita kaupungilla! Parasta ikinä!

      Poista
  3. Kato tää: http://nyt.fi/20121004-fok_it-118/
    Ei muuta lisättävää :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos tästä, nauroin ihan kippurassa! :D

      Poista
  4. Mä ostin uudet rillit tänä syksynä ja kieltäydyin ehdottomasti noista jättiscreeneistä. Totesin, että olen todellakin jo vanha, kun tämä muoti on jo tullut kertaalleen käytettyä...

    Lapsen myötä laskeuduin jo korkkareista tennnarisarjaan ja nyt lenkkarit alkais olla ihan hyvä vaihtoehto pidemmälle kaupunkikävelylle. Sen verran uncool ja varhais(!)keski-ikäinen kuitenkin olen, että juoksutrikoot jääkööt lenkkikäyttöön. (ja joku taisi joskus todeta, että rikoo on riskillä ruma... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä mietin just tuota juttua, että tuleekohan sitten niitä whatthehellwasithinking-hetkiä jälkeen päin. Nyt aloin taas epäillä... Nykyiset lasit on olleet tosi kivat ja olen saanut niistä niin paljon kehuja, että mitä ilmeisimmin ne myös sopivat mulle. Ehkä mä vain laitatan niihin uudet linssit.

      Poista
  5. Mun mielestä kyseinen uusi trendi on jo vanha. Ihmettelen miksi koskaan ei muotiin näytä tulevan se, että yhdistetään sporttinen yläosa esim. pillifarkkuihin ja stilettikorkoihin (siis ei tule kunnolla trendiksi). Sillä että siihen itse sortuisin (ikinä). Kaikenlaisia kotkotuksia :D.

    Sulle voisi sopia sellaiset aavistuksen kissamaiset rillit. Ainakin kuvissa sun kasvot on aika kaposet, joten kestävät sellaisen mallin.

    s

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No ehkä mä en sitten olekaan muuttumassa hipsteriksi, jos tämä onkin jo ihan vanha juttu. :D

      Jaiks, kissamaiset olisi varmana tavallaan makeat, mutta ihan liikaa mulle! :D

      Poista
  6. Ai, camotko on nyt hipsteriä? Mä olen siis remontoidessani vahinkohipsteri kans. Rillit on sentään normaalikokoluokkaa, sun vanhojen sukulaissielut.

    Pitkille kävelyille tämä ituhippi suosittelee El Naturalistan kenkiä. Näyttää kengiltä, tuntuu lenkkareilta. Mutta sä et ehkä halua käyttää hippimammajengin tunnuksia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin saattaa olla jossain vielä camohousut edelliseltä muotikierrokselta. En vain taida mahtua niihin enää... :D

      Mä olen joskus jossain yhteydessä sovitellut noita kenkiä, ne oli kyllä ihan mielettömän mukavat!

      Poista
  7. Onneksi meitä on täällä Punavuoressa ihan normaalejakin :D Tai normaalista en tiedä, mutta hipsteriä on vaikea vääntää tämmösestä taviksesta, joka ei vielä osaa edes pillifarkkuja käyttää. Kalliossa asuvat ystäväni sen sijaan manaavat nykyisin sillä suunnalla ravintoloita ja baareja vallanneita hipstereitä, joten oliskohan muuttoliike ollut sitten siihen suuntaan...? Sunnuntaisin Viiskulman Primulasta ja Pursimiehenkadun Crustumista voi myös bongata erehdyttävästi Töölön mummoja muistuttavia hahmoja, kun Laivurinkadun toiselta puolelta Ulliksen mummot hiippailevat brunssille. Primulasta saa myös ihan hyviä lihapullia, vaikkei niissä jallua olekaan ;) -Milla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. :D

      Mä luulen, että mulla on eniten issues Uudenmaankadun kanssa. :D Viiskulma, Primula ja lihapullat kuulostaa nimittäin oikein hyviltä... :)

      Poista
  8. Mäkin olen kuullut, että Kallio on nykyisin the place.

    Mansessa vedellään kiiltäväpintaisissa jumppatrikoissa... No words.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai Kallio... No, ei musta sitten varmaan ole tulossa hipsteriä, kun en edes tiedä The Mestoja. :D

      Poista
  9. Hehe, täällä yksi tavis Punavuoresta! Aiemmin jopa jotenkin vinksahtaneesti kuvittelin olevani kuul, mutta tänne muutettuani ympäristö laittoi luuloni oikeisiin mittasuhteisiin. :-) Rakastan helmikorvakoruja, pikee- ja raitapaitoja sekä farkkuja ja tennareita! Olen siis aivan pesunkestävä tavis. Punavuorikin on keskiluokkaistunut, hipsterit käyvät kyllä täällä töissä mutta asuvat mieluummin jossain muualla, kuten Kalliossa. Ennakoisin, että seuraavaksi kuul paikka asua on Kalasataman vieressä oleva teollisuusalue, Helsingin oma Meatpacking district!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hehee, tavikset taitaa tosiaan vallata Punavuoren. :D Ja joo, se Kalasatama voisi kyllä olla aika potentiaalinen hipsterimede.

      Poista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!