torstai 8. marraskuuta 2012

Kosmetiikkakatsaus

Uskon, että Töölöstä voi löytää iltayhdeksän jälkeen kadulta parkkipaikan. Uskon, että Nykissä voi käydä pelkällä käsimatkatavaralla. Uskon, että maailmaa voi parantaa. Tätä en olisi uskonut. 

Kun postasin edellisen kerran uusista kosmetiikkakokeiluistani, lukijani S kertoi, ettei käytä öisin mitään voiteita. Olin kiinnostunut, mutta epäuskoinen. Aikani ämpyiltyäni totesin, että kokeilemallahan tuon teho selviää. Olen nyt parin viikon ajan pessyt iltaisin kasvoni ensin puhdistusaineella ja sitten vielä uudelleen neitsytkookosöljyllä. Pesun jälkeen olen taputellut kasvot varovasti pyyhkeellä ja pyyhkinyt kuivan ihon kasvovedellä varoen, etten paina liikaa. Ja sitten - ei mitään! Aluksi tuntui aivan luonnottomalta olla laittamatta kasvoveden jälkeen mitään voidetta. Ensimmäisinä iltoina iho vähän kiristi.


Aamuisin olen herännyt pehmeän ja hyvinvoivan ihon kanssa. Minä, jonka iho on tuntunut aina kuivalta, olen kuitenkin liian usein löytänyt naamastani aamuisin näppy-ylläreitä tai vähintäänkin kiristäviä kohtia. Poskeni eivät edelleenkään ole mitkään persikkaiset, mutta epäpuhtauksien määrä on vähentynyt omaan silmääni huomattavasti ja koska olen kokeillut tätä vasta niin vähän aikaa, olen hyvin luottavainen tulevaisuuden suhteen. Aamuisin olen käyttänyt kasvoveden jälkeen kosteusvoidetta meikin alle. 


Käyttämieni tuotteiden kanssa olen ollut tarkkana, parabeenit ovat olleet boikottilistalla. Tämänhetkinen putsausaine on oikein hyvää. Ostin sen kokeeksi Whole Foodista jokin aika sitten. Se on tarkoitettu kuivalle iholle ja "for first signs of aging". Plussaa tulee siitä, ettei tuotetta ole testattu eläinkokeilla. 

Kunhan olen käyttänyt nykyiset purnukkani loppuun, taidan kokeilla Dr.Hauschkaa, jonka kauneudenhoitofilosofia käsittääkseni pohjaa nimenomaan yövoiteettomuuteen. Osaisiko joku suositella jotain heidän tuotettaan erityisesti?


Kaunista päivää kaikille!

14 kommenttia:

  1. Hauschkalla on mulla toiminut puhdistusvoide ja kasvovesi tosi hyvin. Ja yöksi en käytä mitään.

    Mulla on nyt joku keittiöfiksaatio, käytän kauneudenhoitoon vaan tavaraa jota suostun syömään. Putsailen oliivi- ja kookosöljyllä, joskus laitan soodanaamion ja harvakseltaan kuorin öljy-sokeriseoksella. Hyvin toimii tämäkin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oliiviöljystä ja suolasta tai sokerista tuleekin ihan superhyvä kuorinta!

      Poista
  2. Hyvä Norppa, olennaista on tsekata myös ettei kasvovesi sisällä ihohuokosia supistavia aineita. Suosittelisin jättämään senkin tai ainakin tarkistamaan sisällön. Olen lukenut vaikken ole kommentoinut, olen ollut ja olen tosi kipee...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huuuu, ai kasvovesikin pois... Eihän mulle jää kohta mitään nättejä kosmetiikkapurkkeja! :D

      Poista
    2. Voistiko kertoa enemmän tuosta öljystä, voisin kokeilla itsekin tuota :-).

      Jäähän sulle kaikki ihanat hajuvedet ja hiustenhoitotuotteet :D Meillä on kaksi vessaa ja molemmat pursuaa kosmetiikkaa ihan samaan tapaan, kuin ennenkin. Parin voidepurkin häviämistä ei edes huomaa!

      S

      Ps. Mitä tuoksuja muuten käytät, olis kiva jos joskus tekisit postauksen? Niin voin käydä nuuhkimassa niitä Jumbossa, josko löytyisi sitä kautta jotain ihan uutta mulle.

      Poista
    3. Mä käytän hiuksiinkin etupäässä markettikamaa ei-kauniissa puteleissa...

      Neitsytkookosöljynhän nyt väitetään parantavan kaiken mahdollisen aknesta HIV:iin, googlaamalla löytyy paljon tietoa, josta sopivan määrän pois suodattamalla tulee ihan hyviäkin juttuja. :) Sopii sekä ruuanlaittoon (en ole itse käyttänyt, en tykkää kookoksen mausta muussa kuin makeassa ja Pina Coladassa) että ihonhoitoon. Mä tykkään kuoria sillä ja sokerilla/merisuolalla. Muun muassa.

      Mun tuoksuista ei taida ihan olla postaukseksi asti. Olen käyttänyt varmaan 15 vuotta pääasiassa Ralph Laurenin Romancea ja ajoittain Chloea ja nyt (jo) mietin, että pitäisköhän kokeilla jotain uutta. :D

      Paranemisia sulle! <3

      Poista
    4. Kiitos tiedoista ja toivotuksista. Lähetän sulle jossain välissä ja kerron, mistä kenkä puristaa. Meillä kun on tää meidän keskinäinen tsemppi ja mulla on toden totta tullut mutkia matkaan. Joten pakko raportoida.

      Poista
  3. Itse olen lopettanut kasvoveden käytön kokonaan, se kuivatti ihon korpuksi! Puhdistan ihon perusvoiteella ja pesen ehkä kerran viikossa apteekista ostetulla puhdistusaineella (Elivo). Öljy-sokeriseosta käytän minäkin harvakseltaan :) Ja iho pysyy kunnossa, tosin senkin huomaa, että jos ulkoilu jää väliin, alkaa näppyjä kertyä...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ulkoilu on kyllä tärkeää. Ja uni!

      Poista
  4. Mitä ihmettä, ei yöksi voidetta?? Oh-hoh, tää oli mulle ihan uutta. Täytyypä kokeilla.. Mielenkiintoista.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No uutta se oli mullekin! Mutta toimi!

      Poista
  5. Tällaiset uudet jutut aiheuttaa mussa ahdistusta. Mä en pysy perässä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin mussakin, ja luopumisen tuskaa kauniista purnukoista! Mut pelkoja päin vaan... :D

      Poista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!