torstai 15. marraskuuta 2012

Tarvitaan juhlat!

Kaapissani makaa mekko. Se on aarteeni, unelmieni pikkumusta. 

 Olen perinyt mekon (ja monta muutakin aarretta) famultani, joka oli todellinen seurapiiridaami. Mekko on 1950-luvulta ja teetetty mittatilaustyönä. Oma onneni sattuu olemaan, että olen juuri saman kokoinen. 



50-luvun henkeen kokeilin lainakamerastani "rakeinen mustavalkoinen" -asetusta. Se on tyylikeinona aika hauska, varsinkin matkakuvia voisin ottaa myös sellaisella ja kehystää seinälle. Mekkoni sen sijaan ei ehkä aivan pääse oikeuksiinsa mustavalkokuvassa ja henkarissa. Sen päälle pukeminen ja riisuminen vaatii kuitenkin kaksi ihmistä, joten laiskottelin.



Helma on hieman rypyssä, mutta en uskalla tehdä mekolle muuta kuin tuulettaa ja pitää. Ennen seuraavia juhlia siis kolttua roikotetaan hetken aikaa ulkona, kosteassa ja jos ulkona ei ole tarpeeksi kosteaa, höyryisessä kylppärissä. 

Nyt vain tarvittaisiin ne juhlat! Edellisistä, joissa käytin aarrettani, on jo liikaa aikaa. 

11 kommenttia:

  1. Mekko on täydellinen! Aivan ihana :) mitäs jos pidätte itsenäisyyspäivän juhlat? Pääsisi mekko taas juhlimaan...

    Mä etsin kuumeisesti täydellistä lbd:tä, oisin valmis jopa maksamaankin hiukka enemmän pidempiaikaisesta (i hope) hankinnasta. Mun täydellisessä mekossa olisi paljon pitsiä ja 3/4 hihat. Kaikki mitä on oon nähny, ovat olleet mallia mini. Juu ei kiitos mulle.

    Amelie

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas bongasin yhden toisenkin täydellisen pikkumustan tänään Philosophy Blues Originalilta. Siinä ei kyllä ollut pitsiä, joten se ei taida olla sun juttu. :)

      Itsenäisyyspäivän juhlat olisivat kyllä hienot, täytyy laittaa harkintaan. :)

      Poista
  2. Tuon aikakauden vaatteet ovat sellaista materiaalia, että niitä tuuletetaan paljon, mutta pestään harvoin, ja silti ne näyttää aina hyvältä!

    Mama L

    VastaaPoista
  3. Voi miten hieno mekko. Ja siis aivan mahtavaa, että tuollaisen olet saanut perintönä! Ja tosiaan - se on jälleen (edelleen?) muodissa! Wau! Sun pitää tulla kuokkimaan niihin meidän väitösjuhliin.:) Tuo mekko olisi sinne täydellinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii, mä en olekaan koskaan ollut väitösjuhlissa... :D

      Poista
  4. Oi, todellakin tarvitaan! Aivan ihana!!!

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!