tiistai 5. helmikuuta 2013

Harakan päiväunia


Ihailin jo ennen joulua jollakin Nykin reissuistani bongaamiani hyvin siroja koruja. Näin niitä vain ihmisten päällä, en missään kaupoissa. Erityisesti villapaitaa vasten ohuissa ketjuissa roippuvat pienet riipukset näyttivät kaikkien statement-korujen jälkeen jotenkin hienostuneilta. Ja prinsessa Madeleinen ranteita rojuineen olenkin ihastellut jo aiemmin. 



Hevosenkenkä on minulle yhtä mieleinen kuin peace-merkkikin. Metsästin tietynlaista korua jo aiemmin, kun halusin joulukuussa ostaa siskolleni valmistujaislahjan. Minulla oli mielessäni pitkä ja ohut ketju, jossa roikkuisi hevosenkenkä tuomassa onnea alkavaan työelämään. Sellaista ei ollut ihan helppoa löytää ja päädyin lopulta kokoamaan korun itse kultasepänliikkeen valikoimista, pitkään ketjuun ripustettiin sekä hopeinen että keltakultainen riipus, kaksi pientä hevosenkenkää. 

Kun sitten sain taannoisessa blogitapahtumassa valita itselleni korun Hultquistin mallistosta, nappasin heti kiinni tuohon onnenamulettiin. 




Ranteisiin juuri sopivat ohuet ketjut löytyivät Accessorizesta. Thomas Sabon ranneketju on 30-vuotislahja, johon olen saanut lisää palasia lahjoina. Keltainen rannerengas on J.Crew'sta ja odottelee vielä tovin keväisempiä kelejä. Seuraavaksi yritän varmasti katsella sillä silmällä vähän ohuempia rannerenkaita. 

Vieläkö näyttävät ja massiiviset korut viehättävät vai onko jo aika siirtyä kohti keveämpiä?

24 kommenttia:

  1. Mä en ikinä päässyt mukaan statement kaulakoruihin, enkä niitä omistakaan. Nää pienet jutut on mua. Toi lucky-ranneketju on aivan ihana! Metsästys alkaa...

    Ananas

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kerro sitten, jos löydät jostain! Se nimittäin on tosi sievä. :)

      Poista
  2. Mistä tuo peace sign on kotoisin? Sellaista olen haaveillut Thomas Sabo -ketjuuni itsekin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain sen joululahjaksi pari vuotta sitten, mutta kyllä se on Sabon mallistosta. Löytyisiköhän vielä?

      Poista
  3. Ei isoja koruja mulle, kiitos!

    Vau, tuo keltainen rannerengas. Ottaisin oranssina heti. Mikälie mua vaivaa, kun kaikkea oranssia pitää haalia. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hihii, sulla on ihan oranssikuume päällä! Sellainen olisi kyllä makea. :)

      Poista
  4. Kiitti inspiskuvista! Mulla lojuu laatikossa helminauha vähällä käytöllä ja thanks to the pictures, voin sen yhdistää muitten kanssa...

    Harmaa neule ja siro kaulaketju näyttävät hyvin tyylikkäiltä. Mullakin meni se statement-vouhotus kokonaan ohi..

    Amelie

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ole hyvä vain. Pinterest on ehtymätön lähde kaikenlaisiin inspiskuviin, suosittelen! :)

      Mulla meni melkein. Yksi mulla on, mutta aika vähän sitä on tullut loppupeleissä käytettyä. Se tuntuu aina olevan jotenkin liikaa.

      Poista
  5. Kohti kevättä ja keveyttä! Ehdottomasti.
    Mulla on ollut pitkään lempparina yksi pitkähkö kapea lasihelmiketju pienellä, tärkeällä riipuksella. Nyt se on kuitenkin varikolla ja kaipaa vähän fiksausta, jotta uskallan käyttää sitä taas ilman pelkoa, että se leviää pienimmästäkin "nipistyksestä". Hauraus on toisinaan kaunista :)
    -tintti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se olisi kamalaa jos tuollainen aarre hajoaisi. :(

      Poista
  6. Ohuempaa sanon minä. Uskon vakaasti, että tyylibongarin silmät on nähneet ihan oikein! Isommat korut alkaa väistyä. Ylin koru on ihana.

    1

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä alan myös taipua tälle kannalle. :) Ja niin on!

      Poista
  7. Olen aina tykännyt kevyemmistä koruista, isotkin ovat menetelleet nyt vähän aikaa. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Vähän sama juttu, mutta nyt alkaa tuntua siltä, että ne isot ovat jotenkin liikaa. :)

      Poista
  8. Hei ja kiitos kiinnostavasta blogista. Täällä Ruotsissa huippusuosittuja ohuita ranne- sekä kaulakoruja ohiesesta linkistä:
    http://sophiebysophie.com/sbs/product-category/bracelets
    Efva Attlingilta löytyy myös ohuita rannekoruja hopeisena.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Heippa ja kiitos itsellesi kivoista sanoistasi. :) Ja vinkistä myös, lähdenpäs heti tutustumaan!

      Poista
  9. Mulle kelpaa kaikki; Sophie by Sophien pienestä peace-ranneketjusta Hermèsin massiiviseen Collier de chieniin. Rannerojut taitaa olla niitä kivoimpia koruja!

    Gloria

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jo toinen maininta Sophie by Sophiesta, täytyy tutustua asap! Mäkin taidan tykätä rannekoruista eniten. Ja korviksista! :)

      Poista
    2. Juu, mainitsin SbyS:n jo jossain aiemman postauksesi kommentissa (taisi olla kun mietit mistä löytää Madden peace-koru).

      Gloria

      Poista
    3. Roikuin niiden sivuilla vaikka kuinka pitkään. Aivan ihania!

      Poista
  10. Etsy on täynnä tuon tapaisia koruja ja useimmat vielä hopeasta valmistettuina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Etsyn mä olinkin kokonaan unohtanut! Sinne siis! Kiitti! :)

      Poista
  11. Glitteristä löysin!

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!