keskiviikko 3. huhtikuuta 2013

Run!

Run!



Samalla kertaa, kun kävin hakemassa uudet juoksutossut, silmäilin vaatteitakin. En ostanut mitään, koska en nyt varsinaisesti tarvinnut uusia. Urheiluvaatteet ovat se osa-alue ostoksissani, jossa olen kaikkein merkkiuskollisin. Nike on suosikkini aina vain, eikä laadussa ole moitteen sijaa. Vanhimmat Niken trikooni taitavat olla 10 vuotta vanhat, eikä niissä näy mitään kulumaa. Olin vuosikymmen sitten liikuntakeskuksessa töissä ja sen sponsorisopimuksen myötä me ohjaajat saimme silloin tällöin Nikelta vaatteita ja kenkiä. Lisäksi saimme ostaa vaatteita alennuksella ja tarvekin oli ihan eri luokkaa kuin nyt. Niinpä minulla on noilta ajoilta huimat määrät sporttivaatteita. Tossut ovat tietysti kuluneet loppuun aikaa sitten, mutta osa vaatteista on minulla edelleen käytössä.

Myös Peak ja Röhnisch ovat vakuuttaneet laadullaan. Röhnischin trikooni ovat vielä vanhemmat - 12 vuotta taitaa tulla täyteen, ellei ole tullut jo. Aikamoista. Mitkä muut housut olisivat kestäneet tuollaisen ajan jatkuvaa käyttöä?

Juoksukengissä olen Asicsin kannattaja ja jumppatossuissa Niken. Vaatepuolella voisi olla joskus kiva kokeilla jotain uutta. Mitkä merkit ovat teidän suosikkejanne liikuntakamassa?

Translation: When it comes to sports gear, I am very loyal. It's almost always Nike. And there's a reason. Some of my oldest gym clothes come from Nike, they are still going strong after 10 years. That's really something! My running shoes are Asics and I intend to keep it that way, I'm very happy with the quality and they fit my feet perfectly. Sometimes it would be nice to try some new brand in clothing, though. So I'm asking for your favorites. 

11 kommenttia:

  1. Täällä vannotaan myös samojen merkkien nimeen. Uusi suosikkini on Lululemon, ikävä kyllä Suomessa melko vaikea hankkia. Merkin oma nettikauppa tosin toimii hyvin - vaikkain varastot hupenevat nopsaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä kävin heti kurkkimassa nettikauppaa. Tosi kivoja vaatteita, mutta olipas ne kalliita!

      Poista
  2. Tämä olikin hyvä, kun viikon päästä aloitan hölkkäkoulun. On se nyt kumma, ettei ilman kurssia saa itseään liikkeelle... Vaan parempi näin, kuin että makaisin vain kotosohvalla.

    Ja viikon tyhmä kysymys: Riittävätkö nuo kollaasien vaatteet näin talvisilla kevätsäillä, vai pitääkö vielä kerrostaa? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Noi vaatteet riittää hyvin, tai no takin pitäisin vielä päällä. Aloittelevien juoksijoiden isoin virhe on just laittaa liikaa päälle. Mä olen viime aikoina juossut seuraavanlaisessa varustuksessa: talvitrikoot, sukat, kengät, alustoppi/urheilurintsikat, pitkähihainen juoksupaita, hanskat ja tuulitakki/juoksutakki. Korvat olen suojannut joko buffilla tai kuulokkeilla. Pakkasilla (yli 10 asteen pakkasessa en juossut) mulla oli trikoiden alla tekniset pitkät kalsarit ja juoksupaidan päällä joku ohut fleece tai merinovillainen urheilupusero ja sitten päässä pipo. Yllättävän kevyeltä se varustus tuntuu alkuun, mutta juostessa tulee kuuma. :)

      Poista
    2. Kiitos! :)

      (Nyt tietää sitten miksi juokseminen on ollut aina niin tuskaisen rasittavaa, aina tuhoton hiki!)

      Poista
  3. Samat suosikit mullakin! Uudet lenkkarit olisi ainakin ostoslistalla ja juoksutakki ja mitäs vielä keksisi.;) Ajattelin Niken lenkkareihin taas siirtyä. Vuoden kestänyt suhde Reebokin lenkkareiden kanssa ei ole toiminut ollenkaan niin hyvin kuin ennen Niken versioiden kanssa.;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niken kengät on kyllä hyviä, mulle sopii niidne jumppakengät parhaiten. :)

      Poista
  4. Samat suosikit! Nike sisällä sekä vaatteissa että kengissä: kestää hämmästyttävän hyvin käyttöä, on mukava ja näyttää mun makuun hyvältä. Plussaa myös kierrätysmateriaalien käytöstä joissain vaatteissa! Asics ulkona lenkkareissa: mun on hassua kyllä kengistä kaikkein vaikeinta löytää sopivia lenkkareita ja Asics on ainoa, joka ei hierrä uutenakaan. Haglöfsistä olen tykännyt ulkoiluvaatteissa (mä en tosin juokse niissä, vaan kävelen tai valjakkoilen koirien kanssa): kevyitä, helppo kerrostaa, niissä on hyvä liikkua ja ulkoilupuku pitää sateen taatusti loitolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on ihan uskomatonta, miten hyvin tuotteet kestää! Haglöfsiä olen kuullut kehuttavan muuallakin. :)

      Poista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!