sunnuntai 9. kesäkuuta 2013

Viikkokatsaus


Ihanaakin ihanampi kesäviikko alkoi asiaankuuluvilla, jäätelönsävyisillä kynsilakoilla kynsissä. Hempeää valikoitui myös päälle. Otin varmuuden vuoksi huivinkin mukaan, mutta oli aivan huippua todeta se turhaksi lämmikkeeksi vielä iltamyöhälläkin. 


Hempeilin itseni koulun penkille Suomen Chiltoniin eli Norssiin, jossa erään käymäni kurssin luennot ovat. En tiedä mitä siitä pitäisi ajatella, että tunnun keksivän ihan mista tahansa arjessa kohtaamastani asiasta Gilmore Girls -referenssin, mutta en voinut välttyä saamasta mieleeni jaksoa, jossa Rory ja Lorelai ovat lähdössä Chiltonista viimeistä kertaa, kun Rory valmistuu. Onkohan tämä jo vähän friikkiä?



Kesä-Stadi antoi parastaan, mitä iltoja tällä viikolla onkaan ollut!


Jos on lämmin kesäilta, niin sitten kuuluu syödä mansikoita ja kermavaahtoa pihalla. Niin se vain on. 


Viikkoon mahtui myös äärimmäistä hämmennystä. Siis yömeikkiä? "You need nighttime mineral powder?" Oh really, I didn't realize I did! Vaikka minulla olisi kuinka mojova näppy naamassa tahansa, en silti koe tarpeelliseksi peittää sitä yölläkin. Ehkä en vain ymmärrä. 


Moiset maalliset murheet saivat kyytiä, kun suuntasimme nauttimaan upeaakin upeammasta illasta merelle. Jääkylmä valkoviini, vielä illallakin sortsikelien verran lämmittävä aurinko ja lempeä tuuli - onnistumisen ainekset olivat kasassa. Viinistä on pakko mainita, että se on sauvignon blancia, sitä samaa kuin viimeksikin. Erehdyin nimittäin Facebookissa intoilemaan jääkylmästä chablis-lasillisesta ja sain tätini kommentoimaan/tykkäämään mitään statustani ensimmäistä kertaa ikinä. Hän vastasi pikapikaa, että sitä laatua ei totisesti sovi nauttia jääkylmänä. Anteeksi, täti! :D


Aamukahvit keitettiin uudella menetelmällä. Mies oli ostanut varuste.netistä tuollaisia minikahvisuodattimia. Kuuma vesi kaadettiin tuosta kahvipurujen läpi ja kahvi oli valmista. Hyvää tuli! Tämä sopii tilanteisiin, jossa tehdään vain yksi tai kaksi kuppia, mainiosti. 


Tällä viikolla hain myös fillarini huollosta, jossa se oli saanut uudet renkaat ja vähän TLC:tä vuosien kellarissa kyyhöttämisen jälkeen. Minulla on myös uusi kori ja koska korillisella fillarilla ei voi ajaa ilman, että korissa on ruskeaan paperiin käärittyjä kukkia ja mansikoita, tulin kotiin kukkakaupan kautta. 


Laivakoira otti koko viikon rennosti. 


Yhtenä iltana kävin kaupungilla etsimässä ystäväni kanssa hänelle fascinatoria häihin. Kun ystävä oli lähtenyt kotiin, harhauduin hipelöimään farkkupaitoja. En ostanut. Vielä.


Perjantaina vierailin Henri Lloydin kaupassa, jossa tutustuin suloiseen Elluun. Mikä mainio hauveli, niin suloinen ja reipas! Ellu on virallinen kauppakoira. 


Sain pukea oman mallinukkeni. 


Enkä todellakaan lähtenyt kotiin tyhjin käsin. Ensi viikolla on luvassa hyvin, hyvin raitaisia päivän asuja. 


Olin kuullut, että tämän postauksen ylintä mekkoa ei enää olisi saatavilla ja huolestuin. Yritin pyrkiä vastaavaan lookiin muilla keinoin, vetämällä viimevuotisen Hailey-mekkoni päälle mustan tulppaanihameen. Siitäkin tuli ihan kiva asu...


...mutta sekä minä että eräs lukijani (terkkuja) saimme yllättyä iloisesti, kun liikkeessä oli kuin olikin Claudia-mekkoja. Ja vieläpä alennuksessa!

Uudessa Claudiassani seikkailin myös työmatkalla Hongkongissa. Kävin sushilla ja hihnalla pyörivien sushien laiska tuijottaminen oli juuri sopivaa toimintaa valvotun yön jälkeen. 


Siinä ne vilistivät.


Minun olisi pitänyt olla kiltisti hotellihuoneessa tekemässä koulutehtävää, mutta jotenkin löysin itseni vaeltamasta tyttöjen kanssa kohti rantabulevardia Starbucksin Mocha Cookie Crumble Frappuccino kädessäni. Muistelin erästä nettikeskustelua, jossa eräs keskustelija moitti Starbucksin olevan niille, joilla on 4-vuotiaan kahvimaku. Tunnustan. Ja tilasin päälle kermavaahtoa kans. Syntisen herkun jälkeen palautin itseni ruotuun ja koneelle. 


Ennätin tehdä kouluhommia jonkun aikaa ja sitten olikin vuorossa odotettu hetki, kisastudion alkaminen. Oma versioni oli tällä kertaa vähän vaatimaton, mutta häiden tunnelataus korvasi ympäristön ankeuden. 


Fiilistelin täysillä ja väittelin samaan aikaan somessa kiivaasti siitä, onko rakkaus aitoa vai ei ja että onko Chris nilkki vai ei. (Tietty on ja ei ole vaan ihana ja ihan in lööv!) 


Tänään aamiaisella turhauduin barbiekokoisiin kahvikuppeihin (tuli taas Lorelai mieleen, kun mietin, kehtaanko pyytää tarjoilijaa jättämään pannun pöytään) ja hain itselleni järeämpää tavaraa. 


Ja nyt niiden koulutehtävien pariin, I promise! Leppoisaa sunnuntaita kaikille!

Translation: This week was all about beautiful summer nights, great coffee and a princess wedding. Oh, and stripes! What more could a girl ask for?

25 kommenttia:

  1. Onpa kivan kuuloista ohjelmaa sulla ollut taas!

    Oltiin eilen lounaalla Caruselissa ja siinä purjeveneiden lipuessa ohi ja tulit heti mieleen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oli kyllä kiva viikko. Kesä on paras! Caruselissa on kyllä mielettömän ihanat maisemat. <3

      Poista
  2. Nämä sun viikkokatsaukset on aina ihan parhaita! Tykkään muutenkin tavastasi kirjoittaa. Elävää tekstiä ja kirjoituksistasi huomaa, ettet ota itseäsi tai muita liian vakavasti :) You go girl!

    Erika

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa, jos tykkäät! :) Mä olen sitä mieltä, että maailmassa on jo valmiiksi niin paljon oikeasti vakavia asioita, että ei niitä kannata ehdoin tahdoin järjestää lisää.

      Poista
  3. Olet niin Parhautta ja enemmän. Blogimaailman Rakkauteni. :)
    Tekstit tyyli ja ihan kaikki. Oijoij. :)
    Suloista hellesunnuntaita!

    -C-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. OIjoi, mitä sanoja! :D Kiitos vain ja ihanaa alkavaa viikkoa! :)

      Poista
  4. Yömeikkiä, voihan joku-ei-aavistustakaan-mikä-mutta-kauhea-silti sentään! O.o Oikein kivasti puettu mallinukke muuten, ostaisin heti kaiken! Ja ostin viikko sitten pitkällisten (tai ainakin pitkältä tuntuvien) etsintöjen farkkupaidan (vaikka olin ehkä vielä puoli vuotta sitten vannonut itselleni, että sellaista en ikinä laita päälleni!) ja se on i-h-a-n-a, haluaisin laittaa sen päälle joka päivä, se sopii kaiken kanssa! Suosittelen siis ;) Ja nämä sun kahvipostaukset saa mut melkein toivomaan, että joisin kahvia, kahvinjuonnissa on vaan jotain tiettyä hohtoa, ja isoissa kahvikupeissa vielä enemmän! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No älä! :D Ei olisi todella tullut mieleenkään, vaikka mulla ei mitkään siloposket olekaan.

      Mä etsin vielä sitä täydellistä farkkupaitaa. Zarassa olisi ollut muuten ihana, mutta napit eivät pysyneet kiinni. Mutta kyllä mä sen nyt hankin, olen päättänyt. :)

      Poista
    2. Omani (painonepeillä!) löysin brittiläiseltä(?) Nextiltä. Zarassakin on kyllä ollut kivoja.

      Poista
  5. Mäkin olen langennut jo farkkupaitaan, ja se itseasiassa on monikäyttöinen ja melkeinpä klassikkokin.

    Vähän mä ihmettelin tota kauppakoirakuvaa, että onko sillä neljä silmää...!?!? Minä ja mun hahmotuskykyni... :D

    Ananas

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, uskon. Mulle kans! Mistäs löysit omasi?

      Voi apua, että mä repesin! :D

      Poista
    2. Niinkin eksoottisesta paikasta kuin H&M. Siellä oli tosi hyvä tarjonta ja löysin kaksikin hyvää eri mallia, mutta vain yhden ostin. Ja ostin sen yhden koon omaani suurempana, istui (napitkin) paljon paremmin. Mulla oli se päällä viimeksi yksillä synttäreillä mustan hameen ja erilaisten korujen kanssa. Niin yksinkertaista ja tyylikästä, minä tykkään! Onnea etsintään, toivottavasti omasi löytyy pian.

      Poista
  6. Komppailen muita, ihanaihana postaus, niinkus aina. <3

    VastaaPoista
  7. En voinut tajuta, että joku kehtaa hääpäivänä epäillä parin liiton kestävyyttä. Sain omalle fb seinällekin epäileviä lausahduksia. Kamalaa, onko se ihan normaalia, että häissä heitetään arpaa ja lyödään vetoa kuinka kauan liitot kestää?! :D

    Ah, ihania noi sun raita-asut! Ja muutenkin kiva viikkokatsaus tietysti kokonaisuudessaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu! Musta se on jotenkin kamalan huonoja käytöstapoja osoittavaa, vaikka hääpari ei ikinä moisia kuulisikaan. Mä olen ehkä tässä asiassa vähän tiukkis, mutta mun mielestä tää kuuluu just siihen kategoriaan, että jos ei ole mitään hyvää sanottavaa, niin sitten voi olla hiljaa.

      Kiitti! Ja kiitti, oli kyllä kiva viikko. :)

      Poista
  8. Yömeikkiä :O . Mitä ihmettä? Ei, en tajua minäkään...

    VastaaPoista
  9. Nuo molemmat koirat <3 Miksei täällä ole sitä rakastan-nappulaa, että voi vain pikaisesti osoitta suurta suosiota, kun ei ehdi enenmpää?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Höh kun en osaa koodata, muuten tekisin heti sellaiset koirakuville. :D

      Poista
  10. Tulin lukemaan viikonlopun prinsessapostaukset :). Olin vähän pettynyt hääpukuun, musta se oli yhdistelmä Vickanin ja Catherinen pukua eikä musta edes istunut täydellisesti. Mutta olin positiivisesti yllättynyt Chrisistä, jonka olin ajatellut olevan (vain) kylmä nilkki mutta se olikin liikuttunut ja romanttinen. Ainakin oma mielikuvani nousi huimasti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas aloin koko ajan tykätä puvusta enemmän ja enemmän. Mulla on jotenkin sellainen mutu, että ennen kuin päästään CBK-ysäriin ja superminimalismiin, niin me nähdään vielä sellainen alkuysärin muoti myös hääpuvuissa ja tää oli vähän sellainen heikko signaali siitä. Mutta se on vain mutua.

      Mä olen alusta asti tykännyt, että Chris ja Madeleine ovat varmasti hyvä rakkauspari, vaikka en siitä keskisormiepisodista tykännytkään. Kun musta valokuvat ei kerro yhtään mitään ihmisen luonteesta. Mutta en mäkään olisi arvannut moista liikutusta, mä olin ihan myyty! :D Ja paljon pussailua, jee!

      Poista
  11. Tuollaiset pikkusievät kahvikupit erityisesti aamulla saavat kyllä ihmisen joskus epätoivoon. Vaikkei oma sumpinkulutus ole edes ihan LG-tasoa. Yleensä...

    Täällä sitten toinen 4-v! Nyt on Helsinki-Vantaalle vähemmän asiaa, joten otin uutisen akateemisen kulmasta ilolla. Siippakin katsoi asiakseen kertoa mulle uutiset heti, kun näki sen lehdestä. Ehkä joskus on joutunut mun kanssa kahville kyseiseen kuppilaan jossain reissun päällä :) Tai olisinko mä jo viis, kun tuo kermavahtounelma olis jo vähän liikaa mullekin?

    Chis on ollut aiemmin kaikissa kuvissa tosi nuivan näköinen mutta hääpäivänä näytti kyllä niiiiiin onnelliselta, että päätin unohtaa kaikki kyyniset nilkki-ajatukset ja ihan vaan uskoa romantiikkaan. Madden puku oli musta yllättävän hillitty. Itse tykkään sen ajattomuudesta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Akateemisen uutinen oli kyllä kiva, en mäkään lentokentälle mene, jos ei mulla ole muutenkin asiaa sinne. Sä olet tosiaan ehkä jo viisivuotias. :D Mulle ei ole vielä koskaan tullut vastaan esimerkiksi jotain, joka olisi liian suklaista. Liian makea on tullut kerran tai kaksi...

      Mä luulen, että Chris ei vain ole mikään erityisen kuvauksellinen tyyppi, eikä koe oloaan vielä luontevaksi uudessa roolissaan. Tuskin siinä varmaan mitään sen ihmeempää on. :) Mä tykkäsin Madeleinen puvusta, se oli jotenkin paljon sievempi kuin odotin.

      Poista
  12. Joo, kyllä tuossa Chiltonin fiilistä löytyy. Ja ne liian pienet kahvikupit... Kaikissa juhlissa kahvi tajoillaan aina niistä, ja ne riittää just ja just kahteen pieneen siemaukseen. Muut juo kupillisen mä juon vähintään viisi.
    Täytyykin kaivaa Gilmoren tytöt dvd:t esiin ja katsoa pitkästä aikaa :)
    -Marika

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!