tiistai 13. elokuuta 2013

My LBD



Kuten mainitsin jo aiemmin, juhlimme viikonloppuna ystäväni 30-vuotissynttäreitä. Ystäväni on armoitettu fashionista, joten juhlia edeltänyt vaatekriisi oli eeppinen. Silloin, kun ei ole ihan varma, kannattaa turvautua klassikkoon. Ei pikkumustalla noin yleisesti voi kovin pahasti pieleen mennä. Niinpä pukeuduin yhteen lempivaatteistani, famuni vanhaan kolttuun (famu myös käytti sanaa kolttu). Hän oli kunnon seurapiirirouva, jolla riitti mittatilausleninkejä (siihen aikaan valmisvaatemarkkinat olivat vähän toisenlaiset). Minulla on käynyt sellainen satumainen tuuri, että olen samankokoinen kuin famuni 50-luvulla, joten olen perinyt joitakin hänen aarteitaan. Mekko on siis noin 60 vuotta vanha!

Famun pikkumustasta tulee aina hyvälle mielelle. Mieleen nousee hauskoja muistoja siitä, kuinka koulupäivän jälkeen menin hänen luokseen, hyppäsimme Lauttasaaressa bussiin ja ajoimme Stockmannille shoppailemaan. Ostosten jälkeen nautittiin aina leivoskahvit Argos-hallissa. 



Myös savukvartsisormus on famulta peritty. Korvikset sentään ovat taattua Henkkamaukkaa. Jalan mustelmanjämät taas ovat purjeveneeltä hankittuja, kuuluvat asiaan näin kesäisin.


Juhlissa minulla oli ilo tutustua ihan livenä upeaan ja ihastuttavaan Katriin, joka ystävällisesti otti asukuvat. Oli todella mukavaa jutella purjehduksesta ja kaikesta muustakin tietysti, kiitos vielä hyvästä seurasta ja pro-kuvista!

Ilta suosikkimekossa oli hurjan hauska ja hieman vaarallinen - mekon helma kun on tuollainen jäykkä ja pönkkö, niin sitä ei aina ymmärrä varoa tarpeeksi. Muutama lasi matalilla pöydillä meni illan aikana mukkelis, kun käännähdin huolimattomasti. Onneksi olivat tyhjiä!

Translation: This is my favorite dress, a LBD that belonged to my late grandmother. It is more or less 60 years old!

35 kommenttia:

  1. Kauniina olet ollut!

    Pitääpä itsekin taas koittaa mummon vanhaa savukvartsisormusta. Hauska juttu, että sulla on samanmoinen, melkein sama mallikin. Mummun käsiä muistaessa on sormus ihan ykkösenä mielessä. Oli se vaan lapsen mielestä NIIN hieno. :) Ihan kuin prinsessan sormus.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Ja ota ihmeessä oma prinsessasormuksesi käyttöön, tulee ihan erityinen fiilis. :)

      Poista
  2. Tyylikäs leidi! Ja kiva kuulla, että muillakin on jalat mustelmilla purjehtiessa... =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, mun jalat on suorastaan laikukkaat! Mä olen noin muutenkin aika kovatelomaan itseäni ja siihen kun lisätään vene, niin jessus... :D

      Poista
  3. Kaunis meikkaus! Ihosi näyttää aivan virheettömältä. LBD on ihana.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Kamera näköjään kätki pikkunäpyt ja mun on pakko myöntää, että silmänaluset mä kuvakäsittelin vähän inhimmillisemmiksi. Ne oli nimittäin aika hurjat! :D

      Poista
  4. Täydellinen LBD !! Kaunis.
    Reg.

    VastaaPoista
  5. hei
    Wau...kauniilta näytit. Vähän Blair Eadie tyylistä pukeutumista. Mekko voisi olla vaikka Tibin tämän hetkisestä mallistosta. Kyllä ennen vaan osattiin :)
    Sanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, Sanna! Ja joo, ihan totta, mekko voisi olla vaikka tänä vuonna hankittu mallinsa puolesta. :)

      Poista
  6. Ihana mekko ja tarina sen takana! Tosin sun jalat ois kyllä varmaan kauniit kuvissa ilmankin ristiinlaittoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Pahoitteluni, jos poseeraus ei miellytä. Mä olen maailman epäluontevin kameran edessä, sellainen kunnon Chandler Bing, joten tää oli nyt paras, mihin pystyin. :)

      Poista
  7. Aivan valtavan kaunis ja tyylikäs :)!

    VastaaPoista
  8. Tyylikäs ja kaunis! Monta kertaa olen tuota mekkoa ihaillut.... Uudet kengät on tyylikkäät ja sormus myös upea!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) mä rakastan tota mekkoa!

      Poista
  9. Kerta kaikkisen upea puku! Ennen osattiin ja kas, niin vain on ajatonta!

    Saila

    VastaaPoista
  10. Oi. Ihania tuollaiset vaatteet, joilla on tarina.
    Huikea yhtälö, että juhlit ystävääsi puvussa. Naisukupolvet seuraavat toisiaan ja elämä jatkuu, tulee uusia juhlia ja juhlijapolvia. Mekko elää vaan omaa elämäänsä :)

    Minulla on toisen mummoni koruja. Olin vähän isompi ja huolellisempi kuin siskoni, joten minun koruni ovat tallessa, siskorukka hukkasi saamansa. Toiselta mummolta saimme lapsena Palmrothin upeita vintage-korkkareita ja leikimme ne aivan lyttänöiksi. Liian nuorena saatuja ihanuuksia ei ehkä osaa arvostaa ja säilyttää oikealla tavalla.

    On kyllä mahtavaa, jos sattuu olemaan isoäitien vaatteisiin oikean kokoinen. Minulle ei olisi istunut alkuunkaan isoäitien koltut. Oikein naurattaa. Olemme ihan eri pituisia ja mallisia (esim. rintavarustus :) Olen tullut äitiini, jonka 60-lukulaiset ompelijalla teetetyt jakkupuvut ja mekot istuvat minulle aivan toisella tapaa.

    -H

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana ajatus tuo naissukupolvihomma. Niinhän se on. :)

      Poista
    2. Ja totta tuokin, että vasta vähän isompana osaa arvostaa tuollaisia aarteita. pakko vastata kahdessa osassa, kun iPad bugittaa niin paljon!

      Poista
  11. Hymykuva erityisen kaunis!

    VastaaPoista
  12. Hei!
    Harvoin kommentoin, vaikka usein blogiasi luenkin. Nyt tuntuu kuitenkin tarpeelliselta kiittää. Kiitos kauniista blogistasi! Ja miten tavattoman kaunis tuo asukokonaisuutesi onkaan, kaunis tarina täydentää lähes täydellisyyttä hipovan tyylikkyyden. Ei kun kuninkaallisen tyylikkyyden!

    Kiittää maarit :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, Maarit, olipa ihanasti kommentoitu! :) Kiitos sinulle, kun luet!

      Poista
  13. Prinsessatyyliä, vau! Ja aikuisaknen uhrina ihmettelen tuota upeaa ihoasi!!!
    B.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun iho ei todellakaan ole upea, mutta jostain syystä ne pikkunäpyt eivät yleensä hirveästi näy valokuvissa. Ja epätasaisuudet osaan nykyään aika hyvin meikata piiloon. Ja tätä kuvaa on vielä vähän käsiteltykin. ;)

      Poista
  14. Rakastan vaatteita joilla on tarina. Aivan ihana kun tuosta mekosta tulee niin ihania muistoja sinulle mieleen.
    Ja oli niin ihanaa tavata vihdoin!:) Toivottavasti pian uudelleen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Todellakin pian uudelleen ja kiitos vielä kuvista! :)

      Poista
  15. Käsitteletkö paljon kuviasi?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Käsittelen kaikki mun julkaisemat kuvat sillä Picasan Sun Aged -filtterillä, tykkään pitää blogin värimaailman tosi yhtenäisenä. Lisäksi se tekee vähän tylsemmistäkin kuvista jotenkin kivamman näköisiä. Näitä ei olisi kyllä tarvinnut - Katrin kamera oli tosi hyvä ja värit toistuivat upeina, mutta teinpä nyt sen joka tapauksessa. Lähikasvokuvasta oli myös pakko pyyhkästä aika hurjat valvomisen jäljet silmien alta pois airbrushilla. Eli kyllä mä aina jonkin verran käsittelen, mutta aika yksinkertaisia juttuja teen. :)

      Poista
  16. Wau, todellinen aarre! Ja upea kokonaisuus kyllä - tosi style :-) Vitsit nuo korkkarit on kivat. Harmittaa aina tällaisissa tilanteissa, etten itse voi polven takia käyttää noin korkeita kenkiä. Ihanalta ne aina näyttää :-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö olekin ihana aarre! Olen siitä superiloinen. :)

      Poista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!