maanantai 28. lokakuuta 2013

Winter warmers - shop the look


Talvi tulee. Ei voi mitään. On siis aika listata suosikkilämmikkeet yhteistyökumppani Zalandon valikoimasta. 




Kovemmilla pakkasilla haluan takin ulottuvan lähes polviin saakka, koska palelu on ikävää, mutta niin ovat pitkät kalsaritkin. Pidän yleensä takeissa eniten tummasta väristä. Siitä lähtien kun ostin ensimmäisen Uniqlo-untuvatakkini, olen kuitenkin mieltynyt yhä enemmän ja enemmän myös eleganttiin samppanjanväriin. Untuvatakissa on se hyvä puoli, että liukkaaseen pintaan eivät koirankarvat tartu, joten tummakin takki on huoleton. 



Duffelitakki oli pitkään toivelistallani, kunnes hankin omani pari vuotta sitten. Olen siihen edelleen tosi tyytyväinen. Anglofiili sisälläni nauttii joka kerta, kun puen sen päälleni. 




Villakangastakeissa on valikoimaa laidasta laitaan. Voi maksaa itsensä kipeäksi tai tehdä löydön. Yksi asia kuitenkin yhdistää villakakangastakkeja. Ne ovat vuodesta toiseen skarpin näköisiä ja sopivat monenlaisiin asuihin. Nappeja vaihtamalla koko takin ilme muuttuu. Jos olet vaaleahiuksinen tai vaalean lemmikin omistaja, laita tarrarulla ostoslistalle, kun olet hankkimassa uutta takkia tai noutamassa vanhaa kesäsäilöstä. 



Sanoi kuka hyvänsä mitä tahansa siitä, että UGGit olisivat out, en piittaa. Kun on varma omasta maustaan, voi juoda vaikka punaviiniä kalan kanssa, tapaa mieheni sanoa. Niinpä olen täysin jämähtänyt UGGeihin talvikenkinä, koska lämpimämpiä ei vain ole. Varpaani ovat yleensä aina jäässä ja olen vuosien varrella testannut kaikkea Camel Bootseista Menokkaisiin. Lopputulos on aina sama, ei ole UGGien voittanutta. Niinpä tepsuttelen töppösilläni edelleen tyytyväisenä. Se ainoa ongelma, kenkien epäergonomisuuskin, on nyt ratkaistu. Sain muutaman viikon takaiselta PR-toimistovierailultani mukaani jalkani mukaan tehdyt pohjalliset. Olin aikonut niitä lenkkareihin, mutta laitoinkin ne UGGeihini. Voi, miten hyvä niillä on ollut kävellä sen jälkeen! Hunterin kumisaappaat ovat tosi paljon mieleeni, mutta toivoisin silti pärjääväni ilman. No, syystalven sateisuusaste näyttänee, kuinka käy. 

Translation: These are my favorites for winter. 

Linkit ovat mainoslinkkejä. / The links are adlinks. 

31 kommenttia:

  1. Kunnon pohjalliset on parasta jalalle, varsinkin, jos jalat taipuvat maata kohti! Minulla kenkien valintaan vaikuttaa nykyisin juuri se, mahtuuko pohjalliset. Parhaat pohjalliset on tehty mittojen mukaan, mutta muitakin käytän.

    Mama L

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on jalka vähän laskeutunut, joten pitää nyt tsempata niiden ergonomisten asioiden kanssa. :)

      Poista
  2. Mä menen kanssa talven Uggeilla, niin ihanan lämpöiset! Ainoa miinus vaan on liukkaat pohjat. Mun pitäisi löytää talveksi punainen parka tai untuvatakki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Liukkaat pohjat on kyllä pahat. Punainen kuulostaakin kivalta!

      Poista
  3. Mä olen ja UGGfani, ihan parhaat talvikengät! Huntereihini olen myös tyytyväinen, niiden ainoa miinus on, että perheen Hunterit vievät eteisessä / kaapissa ihan liikaa tilaa..;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, Hunterit ei tosiaankaan ole mitkään maailman helpoimmat kaappiin tungettavat!

      Poista
  4. Vastaukset
    1. Hehe, Laivis on kyllä söpö ja se on hauska, kun tekee niin mielellään noita poseeraustemppuja. :D

      Poista
  5. Kyllä täälläkin ovat tyylikkäät Milanon Muotirouvatkin rakastuneita UGG-saappaisiin. Kotirouvat pitävät niitä aamun koulureissuilla, työssäkävijät viikonloppuisin. Lapsilla on melkein kaikilla UGGit ja jo eilen niitä näkyi monella pienellä tytöllä, vaikka oli +17... Eli ei ne musta ole out vaan päinvastoin aina in, kun ovat lämpimät ja mukavat. Itsellä on kolmet UGGit ja vielä voisi olla parit... :D :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No jos milanolaisetkin... Tää viimeistään vahvisti mun mielipiteen. :D

      Poista
  6. Iso plussa uggeille, ainoat kengät joissa mun varpaat ei jäädy. Hyvänä kakkosena tulee Sorelin Joan of Arcit.
    Miten vaan saisi liukkauden uggin pohjista pois, onko vinkkiä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei valitettavasti ole vinkkejä. Yritän vain itse olla tosi varovainen. :/ Mutta kyllä mä aina kerran, pari talvessa pannutan oikein kunnolla.

      Poista
  7. Sä oot kyl ihana bloggaja, mä tuun aina tosi hyvälle tuulelle kun luen näitä sun juttuja ja katselen sun kuvia.Te ootte ihan mahtava pari, Sä ja sun Kuvausassari!:))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, ihanaa, että tykkäät. :) Mulla on kyllä paras kuvausassari! :D

      Poista
  8. Kiitti vaan, tästä tuli nyt tosi kallista jälkeä. Mä olen kaivannut koko syksyn tuollaista vaaleaa takkia, joten tuo Hetrego olis nyt sitten aika pakko saada. Ja UGGit. Paitsi että laivis on ihan yybersöpö malli niin ostopäätöksen sinetöi viimestään tuo lämpimyys. Mulla on kun kroonisesti varpaat jäässä enkä edes vielä tarkene ajatella tulevaa talvea ja päivittäisiä ulkoiluja lasten kanssa...

    Tai tarkemmin ajatellen, ehkä ei pitäisi paheksua vaan kiittää... Oikestaan voisit ryhtyä tekemään tällaisia personal shopper / net surfer- hommia, kun itsellä ei koskaan ole niin paljon aikaa, että ehtisi moisia ihanuuksia löytää =D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toi vaalea ON tosi ihana! Laivis on kyllä hyvä malli. Se saa minkä jutun tahansa näyttämään söpöltä.

      Haha, personal shopper olisi kyllä ihan mahtava ammatti. :D

      Poista
    2. Haha, personal shopper olisi ihan kamala ammatti - mutta onneksi meitä on moneen lähtöön, pitäähän meitä asiakkaitakin olla!
      Jos nyt saan vielä käyttää sun kokemuksia hyväkseni, niin Emut vs Uggit? Onko niissä eroja lämpimyydessä, liukkaudessa, laadussa muuten tms? Mulla ei ole ollut koskaan kumpiakaan, kun olen jotenkin niiden ajatellut olevan vaan trendikkäät, eikä mitenkään erityisen lämpimät (kun noi teinit pitää niitä jo about joskus elokuussa...)

      Poista
  9. Laivakoira uggit jalassa -kuva oli ihana piristys surkeaan maanantaihin :) Juu, uggeista en kyllä luovu, koska ne ovat ainoat kengät mitkä pitävät varpaat lämpöisinä :) Jonna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että se toimi niin kuin toivoinkin sen toimivan. :) Samaa mieltä UGGeista, ei ole niiden voittanutta.

      Poista
  10. Hahhhaa, Uggit voittaa vain Emut, mutta muuten olen kyllä kanssasi ihan samoilla linjoilla :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Emutkin on kyllä hyvät. Laiviksella itse asiassa on nimenomaan EMUt jalassa. ;)

      Poista
  11. Tuo duffeliuntsikka on niin kiva, että pakkohan se oli lisätä listalle:)
    Mulla on talvikenkinä Uggin Adidronduckit, ihan parhaat ja hyvät jalkaan. Toimii muuten parhaiten paljaissa jaloissa ilman sukkaa. Eikä ole liukkaat.
    Hunterit on hyvät, mulla tosi paljon käytössä juuri näillä keleillä. Hyvät jalkaan vähän pidemmillekkin lenkeille ja iso plussa pitkästä varresta. Suosittelen lämpimästi.
    Laivakoira tarvitsee mielestäni omat Ugg-töppöset;)
    -Marjut
    ps.uusi banneri on kiva!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä, täytyypäs googlata noi. Malli ei sano mulle yhtään mitään. :) Laivakoiralla oli sellaiset pienet kengät joskus. Mies kävi sen kanssa umpihankihiihtämässä ja kova lumi sai sen anturat haavoille. Niinpä me hankittiin sille sellaiset koirien suojatöppöset, mutta se vihasi niitä niin hirveästi, että ei niitä voinut sillä pitää. :D

      Kiitti! :)

      Poista
  12. Höh, tietysti Uggit ovat out heti, kun minä raaskin ostaa itselleni sellaiset...Sama Crocsien kanssa. Kun minä lämpenin niille, niitä ei enää kukaan kehdannut käyttää. Mutta mukavuus ennen kaikkea (tai "mukavuus edellä", jos halutaan oikein latteuksia viljellä)! Onneksi ikä tuo itsevarmuutta. Itse sen parhaiten tietää, missä viihtyy. Hiukan huolestuttaa tuo pohjan liukkaus!
    Olen itse jo niin joulutunnelmissa, että oikein odottelen jo joooouluisia kuvia!
    Johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kun mehän tässä nimenomaan sovittiin, että ne on kaikkea muuta kuin out. :) Ja tosiaan ikä tuo vähän itsevarmuutta näissä jutuissa, onneksi. :)

      Jouluisia kuvia alkaa tulla kyllä pian, heti kun kuukausi vaihtuu. Oothan mun FB-kamu, siellä puolella on ollut kohta jo pari kuukautta joka päivä joulukuva. ;)

      Poista
  13. Kiitti ihana Henry Lloyd- takkivinkistä. Se pieni kipparitakki sopi kuin nakutettu, ja liikkeessä oli kuin olikin tosiaan se yksi pikku koko. Loving it!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, ihan mahtavaa, että vinkistä oli hyötyä! Ihanaa kuulla, postaathan pian asukuvan! :)

      Poista
  14. Mä luotan myös UGG-johdannaisiin, eli EMU:ihini jo kolmatta talvea ja mustilla, sekä hiekan värisillä töppösillä on selvitty ihan mainiosti ja paremminkin joka kerta! Ovat hitsin lämpöiset ja pehmoiset, mutta toki tuki jalalle voisi olla parempi. :/ Olen siis samaa mieltä kanssasi; aivan sama kuinka paljon parjataan, näistä en luovu! :D

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!