keskiviikko 27. marraskuuta 2013

Getting there


Lunta ei ole täällä meillä päin näkynyt (ja hyvä niin), mutta eilen oli ensimmäistä kertaa oikeasti talvisen oloinen aamu. Siitä se ajatus sitten lähti. Ensin laitoin vähän tyynyjä uuteen järjestykseen.



Sitten kaivelin esille hieman lisää joulukoristeita. Jouluunhan on alle kuukausi. Miten ihmeessä näin on päässyt käymään ilman, että olen huomannut, saati sitten ehtinyt joululauluja kuuntelemaan? Himinätkin ovat olleet tauolla ja ensimmäistä kertaa elämässäni ymmärrän niitä ihmisiä, jotka yllättyvät siitä, että nytkö se joulu jo tuli. En ole suonut ajatustakaan lahjapolitiikalle, enkä ole syönyt mitään sesonkiin liittyviä herkkuja vielä kertaakaan. 



Amarylliskin oli auennut.


Yritin korjata tilannetta asettelemalla hiukan joulupalloja esille. 



Olin aivan varma, että ponijouluvalotkin löysivät nyt paikkansa. Illan tullen heivasin ne kuitenkin taas muualle. Ponien lamput ovat nimittäin ledisellaiset ja niissä on tosi valkoinen valo. Melkein kaikki valo meillä kotona on hyvin lämmintä ja keltaista, joten ponit riitelevät pahasti muun valaistuksen kanssa. Voi sentään. Kyllä on erikoinen vuosi. Ensin kryssitään sortseissa iltaan saakka jo toukokuussa ja sitten en haluakaan laittaa ponivaloja paraatipaikalle. 

Translation: Just some little Christmas decor. 

16 kommenttia:

  1. Osuit taas asian ytimeen. Minä syytä tästä(kin) saamattomuudesta tätä säätä, ei tunnu fiilis yhtään siltä, että kohta on joulu. Siis joulu eikä mullakaan ole kuin parit valot ja muutama pallo esillä. Niin, ja jo toinen amaryllis menossa. Ihan höh tämä sää, taas vettä vaikka niin jo iloisena pari päivää pakkasesta. Nyt alkaa tosissaan häviämään mulla positiivisuusasenne. Juu, eikä sitä luntakaan tarvita kahta metriä. Kohtuus riittää tässä asiassa. Huh, onneksi on kampaaja ja radikaali muutos tulossa ja tyynyjä kannattaa laittaa uuteen järjestykseen täälläkin.
    -Marjut

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en tiedä, mikä mua vaivaa, edes sää ei yleensä haittaa mun himinöintiä. Ja en todellakaan kaipaa lunta, koska joudun sen itse sitten lapioimaan, mutta sellainen pikkupakkanen olisi kiva. Ja ehkä ihan vähän lunta, niin pääsisin testaamaan mun nastalenkkareita!

      Poista
  2. Mistä olet hankkinut noita tyynynpäällisiä? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Stockalta taitavat olla molemmat kuvassa näkyvät. Eivät tosin ole erityisen uusia. :)

      Poista
  3. Huomasin muuten saman ongelman noiden valojen värien kanssa, mutta ikkunalla ledit veti voiton ja jouduin sirtään kellertävämpiä valoja sivummalle.... ne tosiaan ikävästi riiteli keskenään. Hemtexiltä muuten löysin ne ihanat tuliaiseksi saamasi joulupallot, olipa vaan ihanat! Ostin tosin vain puolet eli kolme. Onpa ihana muuten tuo ensimmäinen kuva, onko teidän pihalla tuo ihana puu?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihanaa, että pallot löytyivät! Ja joo, puu on meidän pihalta. :)

      Poista
  4. Mitäpä siitä vaikka ponivalot eivät tahdo löytää paikkaansa kun Laiviksen silmät tuikkivat lailla taivahan tähtösten :))

    Mulla on joulutouhut ja ruokavalmistelut jo hyvässä mallissa: olen juonut yhden glögin, sekin pentele oli ihan au naturel, ja eilen ostin muutaman punasipulin. Noista jos ei joulun tuntu synny niin ei mistään :)) No, terästystä glögiin, tunnelmavalot palamaan ja viikonlopusta eteenpäin jouluradio raikamaan niin lopputulos on - erästä suurta kirjoittajaa lainatakseni - HIMI, HIMI!! :))

    -Tikru


    Mä olen juonut yhden glögin, sekin ihan au naturel - todellakin vaatisi astetta talvisemman sään että alkaisi supertuntua the Joulun ajalta. Nooooo, viikonloppuna alkaa jouluradio soida (toivottavasti eivät soita Juicen Sikaa kovin monta kertaa tänä jouluna!) ja voi sytyttää adventtikynttilät joten eiköhän se siitä. Olen muuten eilen aloittanut jo jouluruokienkin valmistelut - ostin muutaman punasipulin! :))

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, Laivis ajatteli varmaan kuvaushetkellä makkaraa, kun noin tuikkii. :)

      Poista
  5. Vähän sama ongelma täälläkin, on niin kiirusta pitänyt ettei ulkotuijissakaan ole vieä valoja, iso höh! Tosin mun tekosyy on se, että ajatukset on vielä niin purjehduksessa kun kilpavene ei ole vielä talviteloilla, vaan odottaa joulukuun viimeisiä kisoja. Mä olen kädet kyynärpäitä myöten ristissä ettei sitä lunta ja pakkasta ihan vielä tulisi. Joulukuun 7. päivän jälkeen tervetuloa talvi ja joulu :) Ja ne samaiset ponivalot sotii täälläkin muuten niin keltaisen lämmintä valaistusta vastaan. Miksi ihmeessä ledit ei voi olla kellertävämpiä, ärsyttävää. Saan hepulin kun vanhat hyvät jouluvalot sanoo kaikki sopimuksensa irti ja pitää alkaa valkkaamaan kaikista sinertävistä ledivaloista vähiten sinertäviä, huoh.. Mutta mukavaa loppuviikkoa sinne! :)
    t. Salla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä niin jaan tuskan liian kylmänsävyisistä valoista! Miksi??? Ja mä en voi edelleenkään käsittää, miten kreisiä on, että jotkut vielä purjehtii! :D

      Poista
  6. Mulla on tavoista poiketen ollut joulutohina päällä jo vähän aikaa. Tähdet ikkunoissa, valoja siellä täällä ja piparihajusteenkin laitoin tänään paikoilleen. Siis savinen pipari, johon laitetaan piparituoksua pullosta. :DDD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oho, ehkä mun into on siis sulla? :D Ja hei, mä tiedän sen savipiparin!

      Poista
  7. Sopisko ne poni sen sun eteisen peilin ylle heitettynä. Ihan vaan ajattelin että siinä ne ei välttis liian kirkkaalla valolla tökkäis liikaa. Tai oisko mitään jos siihen keittiön harmaalle penkille ne huolettomasti nakkaisit.

    VastaaPoista
  8. Ihania kuvia - rauhallinen, lämmin ja tyylikäs tunnelma. Me like, kiitos taas näistä!
    Säiden puolesta mennään just näin, pikkupakkasta eikä lunta, sopii mulle. Odotan kovin, että ilmaston lämpeneminen tuo meille sellaisia eteläruotsalaisia talvia, jolloin lunta on keskitalvella ehkä pari vkoa (just tietysti lasten hiihtoloman aikoihin), mutta siihen valkoiseen *** ei tarvitse hukkua puolta vuodesta kuten Suomessa parina viime vuonna on käynyt. Iloa, aurinkoa ja hyviä fiiliksiä päivääsi!

    -Marie

    VastaaPoista
  9. Sopisi ihanasti, jos meillä olisi eteisessä peili rumien peilikaappien sijaan. :D Se harmaa penkki olisi muuten perfect, mutta kun siinä ei ole toimivaa sähköpistoketta.

    VastaaPoista
  10. Äää. No mites makkarin yöpöytä.jotenkin kivasti

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!