maanantai 4. marraskuuta 2013

Wake up and smell the season!


Aamukahviini on viime aikoina eksynyt kardemummaa. Eikä enää mene kauaa siihen, että saan kuunnella aamupalani taustalla Jouluradiota. Tämä on vuoden ainoa aika, kun vaihdan hetkeksi Bassoradion toiseen kanavaan. 



Ovella minua eivät tervehdi enää kurpitsat vaan lyhdyt ja havut. Iso lyhty on uusi, ostin sen Plantagenista. Pikkulyhty taas on Ikea-hankinta muutaman vuoden takaa. 





Viime vuonna tähän aikaan minulla oli jo joulukuusi! Tänä vuonna olen ujuttanut kotiimme kaksi katajaa. 



Tänä vuonna tein yhden uuden kranssin. Se varsinainen kranssiosio löytyi Plantagenista, nauhan ostin Sinellistä ja portaiden kaiteeseen ja kranssiin kieputellun valonauhan hankin Granitista. Nauha koostuu ledeistä ja se toimii pattereilla, mikä on erinomainen ratkaisu. Ei tarvitse varoa kuumenevia muuntajia ja pelätä, että koko kämppä syttyy tuleen, jos valot haluaa jättää yöksi päälle. 


 Keittiön pöydälle on jäänyt pysyväismaljakoksi famun peruja oleva hopeinen kahvipannu. Joulun aikaan perintöhopeille ja -kristalleillekin tuntuu löytyvän eniten käyttöä. 


 Lämpöistä ja tunnelmallista uutta viikkoa, kamut!

Translation: Aaaaaaand it's on, the holiday season craziness, I mean! Woohoo!

26 kommenttia:

  1. Ihanan kauniita ja levollisia kuvia. Näitä katsellessa tuo sateinen harmaus ei harmita yhtään niin paljon :) Mistä olet ostanut nuo kauniit "raidalliset" kynttilät?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Sain kynttilät yhdeltä työkaverilta, joten en valitettavasti yhtään tiedä, mistä ne ovat.

      Poista
  2. Toi kamerakoriste! Just sua!!!
    Hauskaa viikkoa ja tsemppiä kahvipannun kanssa :D
    -tintti

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eiks ookin, oli ihan pakko ostaa, kun näin! :D Ja mua nauratti noi tsempit. Ne voi ymmärtää niin monella tasolla. :D

      Poista
  3. Uh. Ihana postaus. Himistelyt käyntiin. Mä en vaan saa aikaseks kun tuo ilma...
    mutta josko se tunnelma viä löytys.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kun just siks, että toi ilma! Eihän sitä muuten kestä, ellei himistele täysillä!

      Poista
  4. Ihanat kuvat! Mulla lähti tänään mopo käsistä...
    -Marjut

    VastaaPoista
  5. Marraskuussa mäkin annan itseni päästä irti ja aloittaa joulun fiilistelyt pikkuhiljaa. Onhan se aivan ehdottomasti vuoden paras juhla. Eilen käväisin jo lääkäristä tullessa tuhlaamassa lahjakortin White on Whitessa ja ostin Riviera Maisonin jouluihanuuksia. Tästä se lähtee!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, se on jotenkin niin ihana se marraskuun eka, kun saa luvan kanssa päästää kaiken valloilleen. <3 Postaa pian kuvia uutuuksista!

      Poista
  6. Ah ihanaa! Nyt minäkin kehtaan vaihtaa Halloween koristelut jouluisempiin. Nuo katajat on kauniit, taidanpa kokeilla sellaisen meillekin. Mitkä nuo kimaltavat valot katossa on tuossa kranssikuvassa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, todellakin kehtaat! :) Kattovalot on edellisen asukkaan laittamat, sellaiset valokuitujutskat eli meillä on ikään kuin tähtitaivas tossa eteisen katossa. :)

      Poista
    2. Tähtitaivas kuulostaa hyvältä ja näyttää vielä paremmalta kuvissa. Ostin tänään kanervan meillekin takan reunalle, näyttää kivalta ja jo niin jouluiselta :)

      Poista
  7. Kerron sinulle salaisuuden, en ole pätkääkään jouluihminen. Jos saisin vallan, päättäisin, että pyyhkisin sen pois kalenterista, tai näin olen monta vuotta ajatellut. Mutta nyt kun lueskelen näitä sinun jouluhiminöintejä niin alkaa se vaan joulumieli hiipiä minullekin. Saat kyllä ihmeitä aikaan =D.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihan huippua, jos onnistun käännyttämään jonkun! Kun ei se joulu ainakaan mulle ole mitään tappeluita kuumassa tavaratalossa ja paineita siitä, kenen luona pitäisi käydä vaan sellaista ihanaa, rauhallista yhteistä oloa rakkaiden kanssa ja hyviä ruokia. :) Ja himinöintiä, tietty. :D

      Poista
  8. Tiedätkö, mä en pysty tähän vielä. En niin kauan kuin ulkona on lämmin ja sataa. Hyi. Jos olisi edes pakkasta. Yritin kuunnella joulubiisejäkin jo, muttei sekään oikein toiminut. Ei, vaikka olen ihan jouluihminen. Nyt kaipaan vain jonkun fiksun ihmisen elämäntaitoneuvoja ja rauhoittumishetkiä, melkein tekisi aloittaa se meditoiminenkin taas.:D

    Mutta ihania kuvia, hyvä, että jossain on jo joulutunnelma.;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä taas oon sitä mieltä, että just siks kun ulkona on niin ällöä. Eihän tätä marraskuuta kestä kukaan, ellei voi repiä siitä edes jotain riemua.

      Kiitti! :)

      Poista
  9. Mitä kuvia, mitä tunnelmia! Kranssi on todella kaunis. Ihanan simppeli ja tyylikäs. Mä löysin btw ihan hienoksin jauhettua kardemummaa ja se sekoittuu hyvin kahvin sekaan. Lennettiin viikonloppuna Suomeen sinivalkoisilla siivillä ja kuikuilin toiveikkaana olisiko sinua näkynyt. Amelie

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, Amelie! Ja höh, että ei päästy näkemään. Mä olen ollut poissa töistä nyt jonkun aikaa, kun nää poskiontelot ei meinaa millään parantua. Toka antibioottikuuri ja vissiin neljäs sairasloma kuukauden sisään jo menossa...

      Poista
  10. Minulle ei vielä ole oikein joulufiilistä herännyt, mutta tämän postauksen myötä se alkaa nostamaan päätään. Kiitos! Blogissani on sinulle haaste!

    VastaaPoista
  11. HIMIHIMIHIMI! Aivan ihania kuvia, ihana tunnelma. Mä en ole ehtinyt sateen keskellä vielä tehdä mitään aiheeseen liittyviä valmisteluja, mutta josko vaikka tulevana vkloppuna saisin hankittua tarvittavat havut, sypressit ja uudet kynttilät niin siitä se sitten lähtee. Musta ihan parasta on marraskuun lopulta jouluun asti kestävä joulunodotusaika - silloin pitää tunnelmoida ja nauttia kun saa luvan kanssa koristella ja himinöidä! En ymmärrä ihmisiä, jotka kantavat kuusen sisään jouluaattona ja ottavat joulukoristeet esiin aikaisintaan neljäntenä adventtina. Onneksi sinä ja kamera pidätte huolen, että minäkin pysyn aikataulussa jouluvalmisteluissa!
    -Marie

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon ihan samaa mieltä, se varsinainen joulunaika on niin lyhyt, että jos himistelyt jättää vain siihen, niin ihan liian vähän aikaa saa tunnelmoida. :)

      Poista
  12. Ihania kuvia.
    -Meritara

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!