keskiviikko 4. joulukuuta 2013

Inside and outside







Kaipasin vaihtelua ikuisiin kapeat housut ja neule -asuihini, joten kaivoin raitamekon kaapista. Kai niitä talvellakin voi käyttää, kun lämpöisesti yhdistelee. Mustat, matalat ratsastussaappaat olisivat sopineet asuun mainiosti, mutta olen unohtanut hakea ne suutarista. 



Mekko/dress: Henri Lloyd (saatu blogin kautta / giveaway)
Kengät/shoes: UGG
Kaulakoru/necklace: Shanghaista vuosia sitten hankittu / No brand, bought from Shanghai years ago
Korvikset/earrings: Swarovski
Kynsilakka/nailpolish: Opi Midnight in Moscow


Kengät/shoes: UGG
Laukku/bag: Zara
Takki/coat: HM
Huivi/scarf: Acne
Pipo/beanie: En muista mistä / Can't remember 

Sitten tein saman kuin melkein joka kerta jonnekin lähtiessäni eli vaihdoin puolet asusta loppumetreillä ja laitoin hiukset kiinni. Minulla on muuten positiivinen takkiongelma. Suurin osa vanhoista takeistani on nykyään liian suuria. Muutaman olen myynyt pois ja arvon parhaillani, mitä seuraavaksi. On ollut niin lämmintä, että olen pärjännyt Uniqlon ohuilla untuvatakeilla ja Henri Lloydin parkalla. Nyt talvi näyttäisi tulleen (ainakin välillä) eteläänkin, joten tällä viikolla blogissa on luvassa ainakin takkipohdintoja. 

Translation: This is what I wore a couple of days ago. 

31 kommenttia:

  1. Oikein kivalta näyttää raitamekko talvellakin! Ja ei ollenkaan hullumpi tuo sun takkiongelma.. kelpais mullekin :) Ja hih, mulla aina tuo sama juttu... viimeistään päästessäni työpaikalle ja vilkaistessani itseäni ensimmäisen kerran peilistä, vetäisen hiukset kiinni.

    Kivaa keskiviikkoa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, Marja! Ja joo, eipä yhtään hullumpi ongelma, en tosiaankaan valita. :)

      Poista
    2. Niin ja sitä samaa myös sulle! :)

      Poista
  2. Oi, tuo viimeinen kuva sinusta on niin söötti ja suloinen!

    VastaaPoista
  3. Kivalta näyttää ja kyllä mun mielestä raitamekko talveenkin sopii. Tuo Lloydin mekko näyttää tosi kivalle, mulla on hyvin samanlainen Gantilta, mutta siinä jää taskut kummallisesti lerpattamaan auki. Harmi, kun Turussa ei taida pahemmin Lloydia olla myynnissä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei Henri Lloyd Storesta lähettävät kyllä mihin vain. Kannattaa soittaa ja pyytää. :)

      Poista
  4. Söpis.<3
    Tätä postausta lukiessani tajusin, että mun blogissa ei oo ollut asukuvia...siis oikeesti..varmaan ties koska! Kuinka näin on päässyt käymään? Pitääpä heti korjata asia!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! <3

      No koska pimeys, veikkaan? Aika harvoin sitä on himassa sellaiseen aikaan, että olisi valoisaa ottaa kuvat. :)

      Poista
  5. Ihanalta näyttää raitamekko talvisäässäkin <3

    VastaaPoista
  6. Ihana asu!
    Mä tykkään pitää mekkoja ja hameita talvella, koska ne on mukavia ja lämpimyyttä saa lisättyä thermo- ja villasukkiksilla.
    Tarkenetko muuten vielä tällaisellakin kelillä noilla Dakotoilla esim. kaupungilla? (Siis miten niin mieitin niiden hankkimista ;) )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Niin mäkin yleensä, mutta nyt ne olivat vain jostain syystä unohtuneet. Tarkenen mä nyt vielä, mutta aika rajoilla alkaa olla. Ja pakko sanoa, että mä liikun aika paljon autolla ovelta ovelle eli en joudu hytisemään bussi- tai ratikkapysäkeillä tms. :)

      Poista
  7. Kaunis asu! Raitamekko kuuluu ainakin itselläni talven vakiovarusteisiin mustien sukkahousujen kanssa. Toimii hyvin toimistollakin. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tää oli munkin mielestä hyvä asu, kokeilin myös harmailla palmikkosukkiksilla ja sekin oli hyvä. :) Kiitti!

      Poista
  8. Voi hyvin käyttää raitamekkoa, väritkin ovat talviset joten Go for it! Pirteä lisä kylmiin päiviin ja ne ratsastussaappaat ovat varmasti hyvät tämän kanssa! Hyvää itsenäisyyspäivän aikaa Terkuin, MarikA

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, kiitti! Ja ny muistin hakea saappaatkin, niin saan taas sellaisen asun kuin olin suunnitellut. :)

      Poista
  9. Vastaukset
    1. Kiitti! :) Sulla on ihan paras nimimerkki. :D

      Poista
  10. Mukava asu, mutta kehun erikseen nuo kauniit korvikset. Kelpais mullekin. Sulla on ihanan paksu tukka, anna mulle puolet, jooko??? Amelie

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, näihin liittyy hauska tarinakin. :) Mä ostin toiselle mun kaasoista nää kiitoslahjaksi (toinen sai Swarovksin tennis braceletin) ja olin niin ahne ja ihastunut, että oli pakko saada itsellekin. :D

      Poista
  11. Tuo viimeinen kuva on kyllä tosi söpö! Ja hyvin menee tuo neulemekko, ihan loistavia talvella juuri ratsastussaappaiden kanssa. No, ne hiukset meni mullakin aina ponnarille, mutta nyt on niiiin lyhyt tukka ettei tarvitse pampuloiden kanssa touhuilla:)
    -Marjut
    ps.sulla on positiivinen takkiongelma ;) Voithan myydä niitä täälläkin, laita ihmeessä blogikirppis pystyyn

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Ja joo, tää pitkien hiusten juttu on hassu. Vaikka viimeisen puolen vuoden aikana olen todella tsempannut ja nykyään jopa osaan pitää niitä auki. Välillä vain on just noita päiviä. :)

      Mä myin ne jo, jotka aioin. Olen todennut blogikirppiksen mulle liian vaivalloiseksi. Sori! :D

      Poista
  12. Asusi näyttää oikein kivalta, se on tyylikästä, mutta kuitenkin niin mukavaa! Miten tuon tukan kanssa käykin aina juuri noin, lähden hiukset hulmuten johonkin ja hetken päästä ne on taas siististi ponnarilla ja mieli on rauhallinen. Olen myöskin kyllästynyt ainaiseen housut ja neule vaatekertaan. Sait minut innostumaan kaivamaan jälleen mekot ja hameet kehiin ;-) Innostuin myös muutenkin hieman miettimään, että mitä kaikkea sitä voikaan pukea päälleen. Vaatekaapista voi löytyä vaikka mitä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Ja joo, se on kyllä just näin hiusten kanssa. Ehkä sulla ja mulla tää liittyy jotenkin töihin?

      Jee hameille ja kiva jos saatoin olla inspikseksi. Mun yksi kaveri sanoi kerran, että me käytetään 80% ajasta 20% meidän vaatteista. Hän taisi olla oikeassa... :D

      Poista
  13. Hyvältä näyttää asu! :) Mä pidän talvella jonkun verran neulemekkoja ja hameita, yleensä joidenkin villasukkisten kanssa, joskus siihen vielä päälle paksut polvisukat tai ylipolvensukat ja kyllä tarkenee. Tykkään välillä vähän sellasesta Peppi -fiiliksestä pukeutumisessakin ;) Ja piiiitkät hiukset on kans (lähes) aina kiinni, kotona en pysty tekemään mitään hiukset auki :D Aina välillä yritän olla jossain hiukset auki, mutta pelastava hiuslenksu pitää AINA olla mukana, ikäänkuin tukena ja turvana. Ja lähes aina ne hiukset meneekin jossain vaiheessa kiinni. Tää on vissiin aika yleistä, moni pitkähiuksinen ystäväni tekee samaa. Mukavaa loppuviikkoa! :)
    t. Salla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Mulla on kotona taas se, etten pysty olemaan korut päällä. Ja mihinkään ei TOSIAANKAAn voi lähteä ilman varaponnaria! :D

      Sitä samaa! :)

      Poista
  14. Neulemekko menee milloin vain. Löytyispäs itsellekin kiva malli, olisi varmasti paljon käytössä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin menee, se on ihana vaate. Toivottavasti sullekin löytyy! :)

      Poista
  15. Hassua kun en ollut hoksannutkaan, että raitamekko olisi pelkkä kesävaate :) Johtuu ehkä siitä, että omani ovat niin tummia värimaailmaltaan. Mutta itse pidän kyllä raitamekkoja yhdistettynä kapeisiin farkkuihin (koska minulle ei ole suotu yhtä nättejä säriä kuin sinulla) ja saappaisiin. Kaulaan vielä huivi. Omasta mielestäni ihan kivan näköistä :) Tuo sinun raitamekkosi on kyllä jotenkin niin minun näköiseni... Huomenna kaupoilla :)

    Tykkään niin kovasti tyylistäsi ja blogistasi, edelleen! Täällä tulee joka kerta käydessä niin hyvälle mielelle. Ja nuo Laivakoiran ilmeet viimeistään sytyttävät hymyn huulelle. Lisäksi olen kovasti inspiroitunut kirjoituksistasi koskien tulevaisuuden ammatillisia haaveitasi. Itse olen toista tutkintoa pänttäämässä ja nyt vähän töissäkin siinä sivussa (sattumalla on sormensa pelissä). Vielä keski-iässä ja pitkähkö ura takanani pähkäilen, että mitähän haluaisin isona tehdä. Loppuneeko pähkäily ikinä -maailmassa on niin paljon mahdollisuuksia ja elämä loppu peleissä niin lyhyt.

    Ihanaa joulun odotusta! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en mäkään tietoisesti ole niin ajatellut, mutta jotenkin ne olivat talven tultua jääneet kaappiin maleksimaan. Toivottavasti löysit itsellesi kivan raitamekon kaupoilta! :)

      Kiitos, ihanasti sanottu! :) Mä luulen, että se pähkäily ei tietyn tyyppisillä ihmisillä lopu koskaan. Se ehkä vain muuttaa vähän muotoaan. Ehkä...

      Sinne myös! <3

      Poista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!