keskiviikko 26. helmikuuta 2014

Back to grey and blue


Viikon persikkaa tuijotettuani totesin, ettei onnistu. Loppujen lopuksi ongelmana ei ollut kai enää niinkään se väri vaan ne palmikot. Neuleen mallista tuli liikaa mielleyhtymiä keski-iän paremmalle puolelle ehtineestä ladysta. Päätin, että käytän niitä palmikkoja mieluusti sitten, kun olen viisikymppinen, mutta ehkä en kuitenkaan ihan vielä. Tässä on muutenkin ollut pientä ikäkriisiä ilmassa. Joudun nimittäin pientä tekstiä lukiessani siirtymään kirkkaan valon alle.  



No, tätä ainakin tulen käyttämään. T-paita oli kuitenkin itse asiassa vain täyteostos, koska varsinainen vaihdokkini oli reilusti edullisempi kuin ensin hankkimani neule. 



Ruutupaita on ehkä kuitenkin enemmän minua ja siinäkin on kirkkaita värejä. Että se siitä. 


Eilen vaatteita kuvaillessani kohtasin muuten luksusongelman eli jyrkät varjot. Se tarkoittaa vain yhtä asiaa eli sitä, että aurinko paistaa porottaa. Liian ihanaa. 

Translation: Some shopping. And sun. 

25 kommenttia:

  1. tuo ruutupaita ja palauttamasi persikka likkuvat aivan eri sarjoissa. sääli, että palautit persikan ......

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, ovathan ne tosi erilaisia, mutta kun se persikkapaita ei ollut yhtään minua ja ruutupaita taas on. :)

      Poista
  2. No, mulla on vähän samat vihat noiden värien kanssa. Ja lisäksi, nuo kaksi käyvät moneen menoon,mitä ehkä Se persikka ei olisi tehnyt. Eli, Se siitä. Hyvältä näyttää. Aurinkoista keskiviikkoa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Persikkapalmikko ei vain tuntunut omalta, viikon pohdinnankaan jälkeen. Sitä samaa sinne! :)

      Poista
  3. Kävin eilen tekemässä omia hankintoja Turun Gant Storessa ja täytyy sanoa, että luonnossa se neule ei muuten ollut persikka vaan enemmänkin oranssi. Joten ymmärrän päätöksesi täysin! Ja joo, ihan tyhjin käsin ei tarvinnut (taaskaan) tuolta liikkeestä lähteä. Aah... ;-)
    Mukavaa kevätpäivää, toivottavasti säät suosivat loppuviikolla niin että pääset käyttämään heti uusia hankintojasi. Tsekkasitko muuten sen trenssin?!
    -Marie

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, sellainen haaleanoranssi varmaan olisi parempi kuvaus... Ja tsekkasin trenssin, olipa se hieno. :)

      Poista
  4. Jännä nämä väriasiat. En itse ymmärrä miksi yhden vaatteen pitäisi sopia moneen menoon (mitä ne menot ovat??) - no joo se yhdistettävyys tietysti - ja varsinkaan miksei kaunis persikan värinen neule sopisi moneen menoon. Miksi suomalaiset pukeutuvat vain mustaan, harmaaseen ja siniseen... tylsää! Tykkään itsekin noista, mutta tykkään lisäksi kirkkaammista väreistä sekä pastelliväreistä todella paljon ja saan aina kehuja kun päällä on jotain värikästä. Ja huomaan itsekin miten ihoni väri alkaa hehkua tietyillä väreillä. Nyt etsin itselleni juuri oikean sävyistä fuksiaa/pinkkiä neuletta ja tiedän sen näyttävän hyvältä päälläni. Ja mitä enemmän aurinko alkaa paistamaan, sen enemmän tekee mieli kirkasta päälle (ja sisustukseenkin).

    Kaunis tuo ruutupaitakin!
    Saila

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä laitan sen yhdistettävyyden etusijalle, kun ei mulla olisi ollut vaatekaapissa kuin yksi alaosa, joka olisi sopinut siihen persikkapaitaan. Ja muutenkin tuli sellainen olo, että se ei ollut yhtään mua. Ei edes ollut siitä väristä kiinni. Tosin mä en taas oikein hiffaa sitä, että miksi pitäisi väkisin yrittää pukeutua johonkin sellaiseen, missä ei ole kotoinen olo. Pinkki neule on muuten ihana, pitääkin ottaa oma käyttöön niin kauan kuin villaista voi vielä käyttää. :)

      Ruutupaidassa oli musta kans tosi kivat värit!

      Poista
  5. Miten ihmeessä en ole löytänyt blogiisi tätä ennen?!
    Aivan ihana, jään seuraamaan ♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja oikein paljon tervetuloa! :)

      Poista
  6. Luin sen postauksen, jossa pohdit, onko persikkainen paita sinun tyylisesi. En kommentoinut siihen mitään enkä ole lukenut muiden kommentteja, mutta nyt tuntuu, että teit oikean valinnan, kun päädyit tuohon ruutupaitaan. :)

    Jokainenhan saa pukeutua niin kuin haluaa ja aivan varmasti se persikkapaita olisi toiminut sinullakin. Mutta mulle tulee sentyyppisistä paidoista mieleen juurikin ne vähän vanhemmat ladyt(ja että tuollaisen paidan kanssa on joku sellainen pikkuhuivi kaulassa). Ehkä mua myös ahdistaa noissa paidoissa jotenkin se liika "ihonmyötäisyys"(siis, että jos mulla on tuollainen paita päällä), että niissä ei ole niin rento olo.

    Enkä tarkoittanut tuota kommenttiani mitenkään ahdasmieliseksi, en oikeasti arvostele ihmisiä heidän vaatteidensa(enkä minkään muunkaan perusteella), olen vain itse ihan toivoton tennarit-farkut+rento yläosa-ihminen ja sitten katselen ihaillen juurikin niitä palmikkoneuleladyja.

    Hei ja tuossa t-paidassa on ankkuri, ei ole mikään turha täyteostos! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jotenkin noin mä sen itsekin kuutioin. Väri oli ihan jees ja paita sopi mulle ihan hyvin, mutta jotenkin ei ollut yhtään kotoinen olo se päällä ja mun kaapissakaan ei niiden yksien vaaleiden farkkujen lisäksi ollut oikein mitään, joka olisi kivasti mennyt paidan kanssa.

      Ja tuohon sun tokaan kommenttiin sanoisin, että se on just noin. Ne vaatteet, jotka mun mielestä on ollut ihan kreisi-ihania, kun olen ostanut ne, on pysyneetkin sellaisina ja ne, joita olen epäröinyt, ovat suurelta osin jääneet kaappiin.

      Poista
  7. Muuten, jätin juuri kommentin, mutta halusin vielä sanoa, että siitä tulee kyllä jotenkin helpottunut ja huojentunut olo, kun saa palauttettua jonkun ei niin itselle sopivan vaatteen takaisin kauppaan. Että ehkä se vain on niin, että jos sitä pitää miettiä, että onko tuo vaate nyt kumminkaan "minua", niin ehkä se peli on jo tavallaan menetetty(taas näitä mun ajatuksia vain...)

    VastaaPoista
  8. Ymmärrän hyvin sinua=).Kuinka monesti itse olenkaan joutunut vastaavaan tilanteeseen =).On ihana huomata kuinka fiksusti osaa käyttäytyä kun palauttaa jonkun vaatteen kauppaan kun tajuaa ettei sitä tule käyttämään.Miksi turhaan täyttää vaatehuonetta turhilla ostoksilla.

    ps.Ihanaa kevään alkua,nautitaan auringosta !!!!!!!!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, en mä enää nykyään jää miettimään, että käyttäisinkö sittenkin. Kyllä sen tietää.

      Sitä samaa sinne! Aurinko takaisin!

      Poista
  9. Usein itsekin jään ihailemaan kevään uutuusvärejä... mieli tekee ostaa, mutta mutta. Mun periaatteena on että uuden vaatteen tulee sopia yhteen vähintään kolmen jo vaatekaapissa olevan vanhan vaatteen kanssa. Näin tulee vähemmän, tuskin koskaan, ns hutiostoksia jotka jäävät pitämättä. Asua voi piristää sitten jollain edullisemmalla hankinnalla esim. huivilla, joka sisältää kauden trendivärejä. Ihanaa kevättä sulle ja Laivikselle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on sama periaate, paitsi, että mä vaadin yhteensopivuutta viiden vaatteen kanssa. Ja tosiaan just sillä lailla ei tuu niitä huteja. Nyt en jostain sekoboltsisyystä noudattanut tätä sääntöä ja heti kävi noin. :D

      Kiitos samoin! :)

      Poista
  10. Olet oikeassa, että palmikkoneule on hieman golftäti. Se näyttää muuten iäkkäämillä rouvilla (siis jopa itseäni iäkkäämmillä) hyvältä golfkentillä. Ruutupaita on aivan ihana ja T-paita oli selvästi sun tyyliä! Täytynee lähteä etsimään omaa ruutupaitaa, jonka kerran jo siirsin kirppiskassiinkin. Äkkiä pois se sieltä! Aurinkoisia kevätpäiviä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen jotenkin taas innostunut ruutupaidoista. Mulle riitti pitkään se, että kaapissa on yksi, mutta nyt halusin toisenkin. Puuvillaiset palmikkoneuleet on sit joskus. Yksi villainen palmikkoneuletakki (harmaa, of koos) mulla on ja siinä on jotenkin eri fiilis. :)

      Sinne kans!

      Poista
  11. Mielestäni teit hyvät vaihtokaupat! Persikka/haaleanoranssi oli tosi kiva silloin 80-90 -luvulla... En ehkä koskaan ole niin vanha, että pystyisin sen ajan muotia käyttämään uudestaan. Se ikä siirtyy myös koko ajan vain eteenpäin, kun olen mielestäni riittävän vanha leidi käyttämään korkoavokkaita ja Sakari Sauso -tyylisiä, nahkaisia ajohansikkaita. Tulee vain oma äiti mieleen! Olen samoilla linjoilla siinä, että kannattaa miettiä, minkä kanssa uusi hankinta sopii. Toivottavasti verkko-ostosten palauttaminen ei vain muutu maksulliseksi! Ihmisten pitää saada rauhassa harkita! Olen jostain kuullut viisauden "sovituskopissa pidät uudesta vaatteesta kaikkein eniten". Jos heti joku asia vähän tökkii, ei se lakkaa häiritsemästä myöhemminkään. Pahimpia huteja ovat muodikkaat vaatteet, jotka jostain velvollisuudentunnosta hankkii, vaikka ne eivät oikein sovi omaan tyyliin tai vartaloon. Sitten taas kalliitkin hankinnat, joihin välittömästi ihastuu, ovat niitä, joita pitää vuodesta toiseen, joka kerta yhtä onnellisena.
    Jenni

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä oon jo niin vanha, huomaan monesti ajattelevani, että joku juttu sieltä ois kiva. :D

      Mutta mäkin olen tosi tyytyväinen vaihtokauppoihin, vaihtarit ovat ihan mun tyylisiä ja tiedän, että käytän niitä paljon. Ja ne sopii vaikka mihin, mitä mulla jo on kaapissa. Mä varmaan tein mokan siinä, että sovitin. Yleensä kun en pahemmin sovittele vaan vedän ihan intuitiolla. Nyt just siellä sovituskopissa sain jonkun ihmeellisen päähänpiston. :D

      Poista
  12. Kyllähän kaupoissa on niiiin ihania värejä ja toki mulle sopii esim. punainen, mutta... kaapit on pullollaan mustaa, navya, valkoista, beigeä, harmaata... Kaikki ne joskus heikkona hetkenä ostetut väripilkut jäävät käyttämättä. Ihana oli se persikka neule, mutta varmaan oikean ratkaisun teit ;).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, sepä siinä on, että jos olo ei tunnu omalta, niin on ihan turha tehdä niitä erilaisia ja uudenlaisia hankintoja, koska käyttämättähän ne jää. :)

      Poista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!