keskiviikko 19. helmikuuta 2014

Is it spring yet?

 

 Kävimme ihastuttavan Katrin kanssa kuvaamassa hänen asuaan tällä viikolla. Kontrasti minun ja Tyylialkemistin välillä oli aikamoinen. Katrin upea business chic -look Celinen laukkuineen ja korkeine korkoineen oli jotain ihan muuta kuin oma asuni. Räntäsateisen päivän asu koostui käytännöllisistä sohjokengistä ja vedenpitävästä parkasta. 



Takki/coat: Henri Lloyd (saatu blogin kautta / giveaway)
Pipo ja kaulaliina / beanie and scarf: Henri Lloyd (saatu blogin kautta / giveaway)
Farkut/jeans: Abercrombie&Fitch
Paita/shirt: Massimo Dutti
Vyö/belt: Only
Kengät/shoes: Sorel (second hand)

Kuvista kiitos Katrille!

Poijut kolisivat vielä jäiden seassa. Ihan hassua ajatella, että parin kuukauden päästä jonkun innokkaan vene ehkä jo killuu tuolla. Kolmen nyt ainakin. Meillä on tarkoitus aloittaa keväthuoltohommat huhtikuun viimeisellä viikolla. 


Onko teillä muuten tapana säästellä jotain vaatteita? Huomasin itse, että olen ostanut tämän Massimo Duttin t-paidan elokuussa. Ajattelin sitä ostaessani, että siitä tulee suosikkini ja kuinka monen alaosan kanssa se käy. No, sitten kaivoin sen silkkipapereista ja viikkasin kaappiin. Säästelin sitä jotain kivempaa käyttöä varten. Siis t-paitaa! Lopputulema on se, että nyt, puolen vuoden jälkeen olen käyttänyt tätä mielestäni superkivaa paitaa kolme kertaa. Tänään siis päätin korjata tilanteen. Koska eihän nyt jossain t-paidan panttaamisessa ole yhtään mitään itua. 

Ja koska näköjään voisin jaaritella t-paidoista enemmänkin, kerron, että tuon parkan alla ei ollut muuta kuin tämä. Ei villakerroksia, ei megajäätymisiä, ei pakkasta. Linnut lauloivat aamulla ja ilmassa jotenkin jo tuoksuu se kevät. Länsiväylää ajellesani huomasin, että siltojen alta meri on jo auki. 

Translation: This is what I wore the other day. I am sooooo waiting for summer!

18 kommenttia:

  1. Oli ihan pakko kommentoida kun toi "vaatteiden säästely" on niin tuttua, ja niin järjetöntä!! Okei, ehkä joku spesiaali vesipesua kestämätön juhlamekko joo, mutta huomaan säästeleväni puolia vaatteistani, sillä seurauksella että en varmaan koskaan käytä osaa! Ja hei, just kysyin isältäni että koskas vene lasketaan vesille, meidän 4 kk purjehtijan alku pääsee tutustumaan lajiin tänä kesänä :) Sun matkapostaukset on ihastuttavia, ja koti-oleskelu-laivakoira-jäätelö-jutut myös, kaunis ja inspiroiva sisustustyyli sulla/teillä on myös! Mukavaa viikon jatkoa, kiitos äitiyslomaa piristävästä blogista, aamukahvi ja blogit vauvan nukkuessa on kiva yhdistelmä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, just näin! Hankalasti pestävät vaatteet tai muuten arat jutut ymmärrän, mutta tässä ei ole kyllä yhtään mitään järkeä. :D

      Kiitos tosi kivasta kommentista! :)

      Poista
  2. I love this blog! Eipä mulla muuta.

    VastaaPoista
  3. Onpas Helsingissä vielä talvista. Meillä täällä Turussa ei ole lunta näkynyt ja nurmikot vihertää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä kuulinkin radiosta, että Lounais-Suomessa on jo lumetonta! Wau!

      Poista
  4. Sorelit on ihan parhaat ulkoilukengät! Tosin business chic-tyyliin ne ei mene millään ilveellä..

    Joskus joku kivakin juttu hautautuu vaatekaappiin, niin se vaan on. Mä tein just aika mittavan raivausoperaation, mutta mitään vanhoja hintalapullisia ei tullu onneksi vastaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ne on kyllä kätsyt, mutta taidat olla oikeassa. :D

      Mäkään en usko, että hintalapullisia sentään. Sama raivausoperaatio on edessä täälläkin pian. Kunhan vain saisi ryhdyttyä siihen...

      Poista
  5. Mä oon just samanlainen vaatteiden hautoja. En käsitä mikä siinä on, jotenkin sitä vain ajattelee ettei raaski käyttää heti uutta kivaa vaatetta. Sitten mulla on myös niitä tosi kivoja vaatteita, joita käytän ehkä kerran vuodessa ettei ne vaan mene miksikään... Siis haloo, nehän on vaan vaatteita ja käytettäväksi tarkoitettuja! :D

    Kyllä se kevät on, ainakin ihan just, täällä jo talitintit laulaa. Vielä mä silti elättelen toiveita siitä lumesta että pääsis suksille. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mä tajua, mutta mulla on ihan sama! Ja ne on just niitä suosikkeja.

      Ei lunta tule enää, koska mä olen kieltänyt sen. Sori! :D

      Poista
  6. Ooh, ihana takki! Olen yrittänyt etsiä vastaavaa vedenpitävää hupullista parkaa ikuisuuden!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti, tää on mustakin tosi ihana. :) Ja nyt on ollut niin leuto talvi, että olen pärjännyt niitä muutamia pakkasia lukuun ottamatta tällä koko kauden.

      Poista
  7. säästäjä täälläkin :)
    ihana asu!!! siis kertakaikkiaan. olen tähän asti ajatellut, että revityt ja rikkinäiset farkut on ihan liian too much tai jotain (en nyt osaa selittää, ehkä tarkotan et ne pitäs olla mieluummin niiku kulutettu puhki käytön takia eikä kaupasta ostettuna jo) ja tuo värikin on ihan mahtava! Tosi kivalta näyttää siis koko kokonaisuus!!!! Lisää huutomerkkejä!!!! Mukavaa kevään odotusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mä oon ihan hulluna revittyihin farkkuihin, omistan varmaan kolmet tai neljät, en suurin piirtein muita käyttäisikään. :D

      Sinne kans!

      Poista
  8. Entinen säästäjä täällä :) Tai no siis, joitain vaatteita säästän ja joitain en. Vajaa kuukausi sitten pidin vaatteidenvaihtobileet kotona ja oli superhauskaa! Meitä oli 8 naista paikalla ja jokainen toi tullessaan vaatteita ja asusteita joita ei itse enään käytä. Siinä sai vaatteet uusia omistajia ja kaikki oli tyytyväisiä. Suosittelen! Ja samalla siinä sai tavata monta ystävää samaan aikaan syöden, juoden, seurustellen ja vaatteita vaihdellen. Juttua löytyy https://meillähososs.blogspot.com

    VastaaPoista
  9. Ihanat nuo farkut :) Onko ne jotain tiettyä mallistoa Abercrombielta?
    Mukavaa Kevään odotusta!!

    //Anne

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!