tiistai 25. maaliskuuta 2014

Color coordinating


 Meidän tiimiväreinämme olivat sunnuntaina luonnonvalkoinen ja musta. Kävimme miehen kanssa sunnuntailounaalla, mutta asuni mätsäsi Laivikseen. Tämän asun voisin hyvin laittaa töihinkin, niin kuin teinkin maanantaina. Mustan poolon tilalla oli vain musta kauluspaita. 



Paita/shirt: H&M (ainakin 10 vuotta vanha / at least 10 yrs old)
Hame/skirt: H&M
Kengät/shoes: Zara
Laukku/bag: Zara
Sukkikset/tights: Wolford


Henkkamaukka yllättää aina välillä positiivisesti. Tällä kertaa löysin sieltä tuon juuri sopivan pönkön raitahameen. Tämä hamemalli taitaa olla parempi minunlaiselleni säätäjälle kuin kynähame. Poolopaita on varmasti yksi vanhimpia yhä käytössä olevia vaatteitani. Senkin kohdalla H&M oli hyvä. 

Translation: The outfit of the day form Sunday. This I could (and actually did) wear to work, too. 

32 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Kiitti! Mäkin rakastuin siihen heti. :)

      Poista
  2. Ihana ihana asu! Ajattelin heti, että hamekin on superlöytö vuosien takaa, mutta se siis onkin tuore hankinta. Huolisin tuollaisen itsekin, hmm… Sullahan on muuten tosi pitkät hiukset. Jotenkin en ole edes tajunnut, vaikka eipä sun hiusten pituus sinällään vaikuta yhtään mihinkään omalla kohdallani. :D Kaunis olet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei kun se vuosien takaa oleva Henkkamaukan superlöytöhame on se yks musta taftihame, joka mulla on aina kaikissa juhlissa. :D

      Mä tajusin kans vasta nyt tuon hiusten pituuden ja buukkasin kampaajan saman tien. :D

      Poista
  3. Ihana asukokonaisuus! :) Love it!

    -Piritta
    http://piritta-headoverheels.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  4. Ihana asu! Ja onpas sun hiukset pitkät, en ole jotenkin ennen tajunnutkaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Ja hei, en mäkään! :D Totuus valkeni mullekin vasta kun katselin itse näitä kuvia!

      Poista
  5. Aivan ihana tuo ensimmäinen kuva! Ja asukin on kiva :-).

    VastaaPoista
  6. Ihana hyppykuva Laiviksesta ja sinusta. Love it!
    t.Omppu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Laivis halusi olla mukana kuvissa, niin otettiin sitten vähän vauhdikkaampia. Harmi, että äänitehosteita ei saa tänne. :D

      Poista
  7. Ihana raitahame! Voisin ostaa maailman kaikki raitavaatteet kaappiini vaikka niitä riittää jo omasta takaa melko riittävästi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Mullakaan ei tunnu tulevan mitään ylärajaa vastaan raitojen kanssa. :D

      Poista
    2. Eikä mulla :D... kiva kuin on teitä muitakin!

      Poista
  8. Hih samishame! :) Olin myös tosi yllättynyt kun löysin tuon H&M:stä, ihanan "pönäkkä" tosiaan, just sopiva mun makuun!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miks mä en oo yhtään yllättynyt? :D Toi oli kyllä ihan superhyvä löytö. :)

      Poista
  9. Onpa tosi kivan näköinen hame! Ja iiihanat baltsut!

    Hei mistä nuo taustalla näkyvät verhot on, onko teetetty? Onko ne teillä silleen aktiivikäytössä että vedätte ylös alas? Oon miettinyt keittiöön tuon tyyppisiä mut mekanismin pitäis olla toimiva ettei ne sit oo ihan vinossa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :)

      Verhot on teetetty Olivassa (liike ainakin Sellossa) joskus 10 vuotta sitten. Kyllä ne melkein joka päivä vedetään alas ja musta ne on oikein näppärät. :)

      Poista
  10. Kiva asu, mutta itselleni hame olisi hieman liian lyhyt työkäyttöön.

    T: Johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! En mäkään varmaan ilman paksuja mustia sukkiksia noin lyhyttä pitäisi. :)

      Poista
  11. Hame on ihana mutta onko kovinkin lyhyt? Miten pitkä muuten olet? Mietin vain kun en ole kaupoissa törmännyt hameeseen livenä että tilaisko netistä. Pystyykö hameella säädyllisesti istumaan? =)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On se aika lyhyt. Mä oon 162 senttiä sulka päässä ja pystyn istumaan ihan säädyllisesti, mutta on se sen verran lyhyt, etten laittaisi töihin ilman paksuja mustia sukkiksia. :)

      Poista
  12. Täällä kolmas samis sun ja Lilin hameporukkaan; myös minulle tuo hame oli tosi positiivinen ylläri!
    En ehtinyt kommentoimaan siihen työasupostaukseen, mutta nakuttelen tähän pari juttua.

    Saitkin silkkipaitasuosituksia; ovat myös mulla työasujen must! Hyviä on esimerkiksi Filippa K:lla. Tänä keväänä on sellaista perusmallia monessa värissä ja lyhythihaista tosi kivaa mustavalkoista. Näitä on hyvä valikoima Nellyllä ja Perfectly Basicsilla jos haluat etukäteen kurkata.

    Tiedätkin mun työn, ei mitään pukukoodia, mutta aina tasaiseen juttuja, joissa "edustetaan taloa". Tykkään siitä, että voi pukeutua välillä hienommin ja välillä perussiististi. Jos minun pitäisi nyt tyhjistä ostaa kasa työvaatteita, ostaisin tummansiniset perusfarkut, jonkun omalle kropalle sopivan tumman hameen, jonkun mieluisan ja asusteilla vaihtelevan mekon ja vähän erilaisia paitoja oman mieltymyksen mukaan.

    Minulla pukkaa myös asukriisiä kotona olon jälkeen. Kun on vuoden työstä pois, tuntuu jotenkin oudolta siirtyä asuihin, joita ei mietitä lasten ehdoilla.

    Onnea vielä uuteen työhön, hyvä sinä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jee, tervetuloa kerhoon! :)

      Hyviä noi silkkipaitavinkit, pitääkin perehtyä niihin seuraavalla vaateostoskierroksella. Pesetkö omasi itse koneessa? En viitsisi millään hommata mitään, mikä pitää kiikuttaa pesulaan joka kerta, kun likaantuu.

      Kiitti! :)

      Poista
  13. Nyt on asu just eikä melkein mun makuun! Aivan ihana. Mulle töihin hame on tosin liian lyhyt, mutta vapaa-ajalla ihana combo. 10/10 sanon minä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Merci Amelie! Ja tänään mulla oli muuten sun luottoasu - samoin kuin yhdellä työkaverilla, joka oli bongannut sen mun kommenttiboksista. :D Kiitos siis inspiraatiosta, tuplasti!

      Poista
    2. This so made my day, merci mille fois!

      Poista
  14. En kestä, miten ihana asu! <3 Ja noi ballerinat on syöpyneet mun verkkokavoilleni. Miksi, oi miksi meillä ei ole Zaraa.

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!