torstai 6. maaliskuuta 2014

Move over, Converse!


Jotkut mieliteot vaativat vähän aikaa kypsyäkseen. Nyt olen katsellut riittävästi Pinterestiä ja katukuvaa ja todennut, että vähän myöhäisenkin omaksujan olemuksella on aika tuoda tennarivalikoimaan vähän väriä. Pidän kyllä ballerinoistakin, mutta pohjimmiltani olen kyllä ehdottomasti vapaalla tennarityttö. Niillä pääseekin kovempaa.


Valkoisia Conversejani en tule kuuna kullanvalkeana kokonaan hylkäämään, mutta juuri nyt kaipaan vähän vaihtelua. Niinpä kevään hankintalistalla ovat värikkäät New Balancen tossut. Niissä on tosi herkullisia värivaihtoehtoja tarjolla!



Ihan niin hurja en kuitenkaan taida olla, että hankkisin itselleni vesimelonin värisiä tai neonpinkkejä versioita. Jotain opin sentään siitä neulepaitakokeilusta. Meinaan siis tuoda väriä tossukokoelmaani vähän hillitymmillä sävyillä. Nämä ja trenssi, a vot! Brändin kengät saavat plussaa siitä, että ne on valmistettu Yhdysvalloissa, eikä missään Bangladeshin hikipajassa. 


Translation: I'm very much into New Balance sneakers right now.

Photos via New Balance

29 kommenttia:

  1. NB:n tennarit on kyllä hienoja! Ostin muutama vuosi sitten ensimmäiset, mustat pinkkisomistein ja olen niitä aika ahkeraan käyttänyt. Ehkä tänä kesänä jotain tosi kirkasta :)
    Ainoa, mikä suomityttöä niissä ihmetyttää, on kokomerkinnät. Luin silloin varotteluja pienestä koosta ja kehotuksia ostaa numeroa isommat mitä yleensä käyttää. Itse ostin 1 1/2 numeroa isommat ja nekin on ehkä hitusen pienet!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä tietää tuo kokojuttu, kiitos! Pitää siis sovitella tarkkaan. Mulla on muuten Asicsien kanssa sama, joudun ostamaan puolitoista numeroa isommat kuin mun oikea koko!

      Poista
  2. Tennarit ovat täälläkin ehdottomasti kevään hankintalistalla, tosin itse suunnittelen melko hillittyjä värejä, tummansininen tai harmaa on varmaankin valintani. Jo aiemmin mainitsemieni Karhujen lisäksi tämä NB kiinnostaa kovasti myös, tosin tuo karkin mainitsema kokoasia kävi nyt mietityttämään, täytyy yrittää ottaa selvää, ennen kuin säntää tilailemaan.

    Ja tämä muuten on itselläni taas sellainen asia, missä on tapahtunut täydellinen takinkääntö! Vielä vuosi sitten olisin voinut vannoa, että en ikinä käytä lenkkareita muuten kuin lenkkipolulla :) Saa nähdä minkä päätöksen joutuu pyörtämään seuraavaksi, niittikorut, revityt farkut (joista molemmista tuli yliannostus teininä) vai kenties batiikkikuvio tai vaaleanpunaiset vaatteet... Sitä odotellessa :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama juttu, toinen takinkääntäjä täällä hei! :D Parivuotta sitten olisin pitänyt sanojaa hulluna, jos olisi kertonut, että pian hiihtelen pitkin mata ja mantuja sporttivaatteissa ilman aikomusta hikoilla. :D

      Hmmmm. Batiikkikuvio... :D

      Poista
  3. mikä muuten niissä valkoisissa consseissa on ihmeellistä? itselle koko Conv-huuma ei ole vaan auennut ja näyttää ehkä hassulta kun jengi tallaa niillä keskellä talveakin ja myös se, että kun ne valkoiset ei tosiaan näytä valkoisia juuri kellään, niin onko se hienoa kun on aivan sontaiset kangaskengät, jotka näyttää mun silmään ihan vitosen kengiltä ja maksaa satkun, joo joo okei ymmärrän, että se on joku jenkkistatus. ennemmin laitan jalkaani vaikka pastellisävyiset nahkaiset vagabondit ja kun menevät rumaksi niin lankkaan ne. Eikö nuo kiristäkkin kun kangas ei jousta yhtään. Toinen mikä huvittaa on Ugg:it, ja jos katsot nuorison jalkoihin on jokatoisella ne täysin lintassa ja vesiloskakelillä aika surkuhupaisen näköiset täysin lestittömät läpyskät, mutta makuasioita tosiaan.
    Lillis Larusta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmm, makuasioita varmaan? :) Mulla kyse ei taida olla ihan hetken huumasta, olen ollut ahkera Converse-käyttäjä jo 20 vuotta ja 10 vuotta olen tainnut käyttää pelkästään valkoisia. Mä pesen niitä pesukoneessa, kun likaantuvat. Mutta en mä niitä kyllä talvella pidä. Mä tykkään niistä, ovat kivan raikkaat ja tarpeeksi rennot.

      UGGeissa on se puolesta puhuja taas, että mä en ole tähän ikään mennessä löytänyt yksiäkään kenkiä, jotka olisivat yhtä lämpimät. Olen tarpeeksi monta kertaa pallelluttanut varpaani talleilla lapsena, joten en halua tehdä sitä enää ikinä.

      Poista
  4. Sinä luot Norppa "tarpeita", vaarallisia tarpeita ;) Mä jotenkin näen tän sun värikkäät lenkkarit&trenssi vähän liiankin hyvin....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha, mä laitan vaan vahingon kiertämään! :D

      Poista
  5. Mulla on nämä, ja kuljin niissä jo rännässäkin koska tykkäään.. Ihanat jalassa. ;)

    http://www.zalando.fi/new-balance-ml-574-matalavartiset-tennarit-beige-ne215a03e-b00.html


    ehkä "pakko" saada toisessakin sävyssä, jossain pirteämmässä ehkä.

    Nuo sun linkkaamat turkoosit on kyllä superpirtsakat. :D


    t.Susse

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpas ihanan väriset! Noi vois olla munkin juttu, yhtä lailla kun ne tummansiniset. :)

      Poista
  6. Minäkään en ole erityisen innostunut Converseista. Jotenkin miellän ne nykyään ihan teinikengiksi... Lisäksi olen pelannut korista ja silloin sain vissiin oman Converse-kiintiöni täyteen :D

    Nuo Niket sen sijaan näyttävät ihanilta! Sellaiset saattaisin hyvinkin farkkujen kanssa jalkaani laittaa. Sen sijaan olen niin hitaasti lämpiävä, etten ainakaan vielä tänä keväänä aio lenkkareita trenssin kanssa yhdistää. Juu-u, vanha mikä vanha :)

    Peukut täältäkin purjehdus-aurinkolasi-postaukselle. Sellaiselle olisi käyttöä! Itse tarvitsen purjehtiessa voimakkuudet aurinkolaseihin, joten jos senkin näkökohdan voisi vielä huomioida, olisin erittäin kiitollinen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jännä huomata, että Converseillakin on vastustajia, mä en ole nimittäin ennen kuullutkaan. :)

      Mä en tiedä, osaanko oikein tehdä mitään sen kummempaa peurjehdusaurinkolasipostausta, kun mulla on vain nuo yhdet ja en ole uusia hankkimassa. Mulla on siis ihan optikkoliikkeestä ostetut Ray-Banin Jackie Ohh:t, joihin on vaihdettu lasilinssit vahvuuksilla. Lisäksi ne on polarisoidut. Ne on todella hyvät lasit, mutta en mä sen enempää osaa sanoa niistä. :)

      Poista
  7. Tyytyväisenä NB tossujen kuluttajana voin vain harmikseni todeta, ettei kaikkia NB-kenkiä tehdä jenkeissä. Jokunen osa niistä kootaan siellä, mutta kovasti tekevät lenkkareita myös Kiinassa ja kuten omani, Vietnamissa. Tästä löytyy ihan mielenkiintoista keskustelua netistä. Conversejakin käytän, ne ovat Indonesiasta ja Vietnamista. Adduni ovat myös Indonesiasta ja Swedish Hasbeensini Italiasta... Kansainvälistä touhua, toivottavasti kestää tarkempaa tarkastelua. Mutta olen siis tyytyväinen. Suosittelen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pöh, pitääpäs olla tarkkana sitten. Mainostavat niin kovasti, että Made in USA. Mutta tänään testailemaan! :)

      Poista
  8. Tutustuin itse New Balancen kenkiin anoppini kautta, Italiassa hänellä ja koko kaveripiirillään on ylläolevaa mallia eri väreissä. Kun kaikkea muuta kuin muodista kiinnostunut poikaystäväni hankki nämä, tutustuin itsekin kyseiseen merkkiin paremmin ja ne ovat tilauksessa. Tykkään kovasti, vaikken kyllä omista valkeista Converseistakaan suostu luopumaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mäkin meinaan ostaa nämä vain vaihteluksi Converseille. Välillä tarvitsee enemmän väriä! :)

      Poista
  9. I love the look of the new balance sneakers but just in case your feet are not narrow and more on the wide side the new balances can hurt your feet. http://freckledflair365.blogspot.com/

    VastaaPoista
  10. Oi, rakastan värikkäitä lenkkareita!!! Lenkillä porukka tunnistaa jo kaukaa minut kengistä, sanovat, että kengistä tiesivät kenen koirat on tulossa:) Itsellä on keltaiset ja neonpinkit Freet ja nyt on ihan pakko saada jotkut uudet, yhtä värikkäät.
    -Marjut
    ps.oliko chinoilla kylmä? En ole uskaltanut vielä kokeilla

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on yhdet tosi värikkäät lenkkarit, jotka on kyllä tosi hauskat. Valitettavasti ne vain oli mulle ihan väränlaiset, enkä voi juosta niillä, mutta koiralenkeille sitten jalkaan, kunhan kevät saa kunnolla. :)

      Ei ollut, mutta ne onkin aika paksut.

      Poista
  11. Hauska yhteensattuma postauksesi, olen juuri tänään sovitellut ko. tossuja kaupassa täällä Köpiksessä. Lopputulos oli kyllä se, että lähdin kaupasta ilman kenkiä, koska en pystynyt päättämään väriä. Monet olivat hauskoja, mutta en vielä keksinyt kokonaisuutta muiden vaatteiden kanssa. Viime keväänä minulla oli trenssin kanssa harmaa / keltaiset Niket ja ne olivat ihanat. Nyt siis väri pitäisi olla vaihteeksi jotakin muuta. Saa nähdä mihin päädyn.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sattuipas sopivasti! :) Mun tekisi eniten mieli noita tummansinisiä, niihin olisi varmaan eniten yhdistettävää.

      Poista
  12. Onpa somia. Ja tuo N kyljessä on varmaankin N for Norppa!

    Mama L

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ja hups, tästä inspiroituneena ostin itselleni GoExpo-messuilta punaiset tuommoiset. Semmoiset pinkihtävät, kävelyyn ja reippailuun. Hinta oli erittäin sopiva verrattuna kaupassa myytäviin. Kaupanhinta oli 129 €, messuilla 69 €! Nyt talsin ulkona siis Norppa-tossuilla! Ne on nätit : )

      Mama L

      Poista
  13. valmistettu USA:ssa? onko uudet mallit tehty jenkeissä?
    ostin viime vuonna New Balancen spessumallit, jotka on "made in england". myyjä sanoi, että muut mallit ovat "made in china".

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Äh, noi voi pöljä. Ehdin jo innostua nettisivun lupauksesta. :/

      Poista
  14. Onkos NB-kenkien lesti millainen? Kapoinen vai leveä? Omat jalkani ovat luotu suolla tarpomiseen, joten tarvitsen leveälestisen kengän. Esim Niket eivät sovi minulle, mutta Reebokit ovat ovat loistavat. Osaatko arvioida kumpaan kategoriaan nämä NB:t menevät?
    - Elliska -

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä sanoisin, että ei erityisen leveä eikä erityisen kapea. Mulla on aika leveä jalka itsellä, mutta jouduin kuitenkin ottamaan vain puolikkaan numeron mun normikokoa isommat. Mulle käy Niken fitness-kengät kyllä ihan hyvin, mutta niin käy Reebokitkin. Eli musta ei nyt tainnut olla mitään apua. :D

      Poista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!