lauantai 29. maaliskuuta 2014

Outfit à la Amelie



Kasmirneule / cashmere knit: H&M
Hame/skirt: Teetetty räätälillä Kiinassa (second hand) / tailor made in China (second hand)
Ballerinat/shoes: Pretty Ballerinas
Rusettivyö / bow belt: Gap
Kello/watch: Guess
Kaulakoru/necklace: Itse tehty / I made this! (almost)
Laukku/bag: MICHAEL Michael Kors


Melkein sama kuva tuplana - fiilis oli lähes tämä sinä päivänä, kun olin pukeutunut töihin tähän asuun. Työkaverillani oli nimittäin melkein täsmälleen samanlainen asu yllään. Olimme molemmat innostuneet vakkarilukijani Amelien luottoasusta What to wear to work -postauksen kommenttiboksissa. 




Olen muuten erityisen ylpeä tuosta kaulakorusta. Se on nimittäin oikeasti Victorian ja Danielin häiden matkamuistoavaimenperä. Irroitin vain renkaan ja ripustin osat pitkään hopeaketjuun. Olin kruununprinsessaparin häiden aikaan tosi ihastunut Tiffanyn avainkoruihin, mutta budjetti ei taipunut niihin. Niinpä olin tosi iloinen, kun bongasin häämatkalta juuri oikeanlaisen avaimenperän. Hameen kanssa kävi myös tuuri, ostin sen entisten työkavereiden FB-kirppikseltä muistaakseni kympillä ja siitä on tullut yksi kaikkien aikojen suosikkivaatteistani. 

Kiitos vielä Amelielle asuinspiraatiosta - tuplana! Merci, merci!

Translation: I wore this to work the other day. The outfit was inspired but a tip given by a dear reader. She inspired both myself and a colleague of mine and we ended up wearing the exact same outfit to work. 

10 kommenttia:

  1. Aivan ihana asu. Huolettoman siistin rento samalla kertaa :). Minä olen viime aikoina pienoista avainkoruihastumista tntenut, vaikka aina ennen olin hyvinkin vastaan. Ja hyvältähän tuo näyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitokset siis Amelielle! :) Ne avainkorut on kyllä edelleen todella ihania mun mielestä, mutta pahin mieliteko on jo taittunut mulla.

      Poista
  2. Ihana hame!!! Voi mistä löytäisin samankaltaisen? Nyt on paljon pitsimekkoja kyllä, mutta ne ovat vähän liian piukan mallisia mun makuun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikö? En kyllä valitettevasti yhtään tiedä. :( InWearilla oli musta ihan kiva pitsimekko, hyvin Kate MIddleton -henkinen, mutta se oli tosiaan kokomekko, eikä hame.

      Poista
  3. Voi että miten hyvä mieli mulle tuli tästä postauksesta, kiitos tuhannesti! Ja hei, näistä kuvista sen näkee miksi se todella on luottoasu, siitä ei puutu mitään, eikä siinä ole mitään liikaa, just pure perfection!

    Ihanaa lauantaita!!!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos hyvästä asuvinkistä minunkin puolestani, vaikka olihan se hieman koominen tilanne, kun kummallakin oli samanlaiset vaatteet:D

      Poista
    2. Tää oli kyllä niin hauska juttu! :D Ja Amelie on oikeassa, se on tosiaankin ihan täydellinen luottoasu. :)

      Kivaa sunnuntaita sinne!

      Poista
  4. Ihana asu on!

    Muuten kyselen vain niistä Converse-kenkien kooosta. Eli mitä kokoa sulla on se perusmalli? Mietin, että voiko olla niin, että ne kengät ei vaan malliltaan sovi mulle. Mulla on normaalsti kengän koko 39 tai 40, varmaan 39,5 olisi ideaali, mutta harva merkki tekee puolikokoja, niin yleensä arvon toiseen(isompaan) jalkaan vähän tiukahkon 39:n ja toiseen jalkaan sopivan, mutta toiseen vähän isohkon 40:n välillä.

    Noista Converseista kävin sovittamassa tänään 6:ta ja 6,5:tä(siis se pohjassa oleva koko). Kutoset oli siihen isompaan jalkaan pikkasen tukalat, mutta 6,5:t(vaikka ei nyt ole kuin puoli senttiä pidemmät) vaikuttaa tosi pitkän mallisilta(siis ulkonäöllisesti) ja mietin, että voiko vaan olla niin, että Converset ei sovi mulle malliltaan. Mutta kai se taitaa niin olla, että mikä tahansa kenkä on vähän pitkän näköinen isommissa koissa,

    Aiemmin oon käyttänyt kutosia, mutta niissä on kantapää(kengän sisältä) kulunut aika pian rikki(tosin oon niitä aika paljon käyttänytkin) ja se on kulunut rikki juuri siitä jalasta, joka on isompi, niin mietin, että olenko sitten käyttänyt liian pientä kokoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti!

      Mun jalan koko vaihtelee 37:n ja 38:n välillä riippuen siitä, onko kovin kapea vai leveä malli. Converseissa mulla taitaa olla kumpaakin ja varmaan puolikkaitakin. Musta ne kantapään kulumiset liittyy enemmän siihen, että ne nyt vaan kuluu ajan myötä kuin siihen, että koko olisi väärä.

      Poista
  5. Ihana asu! Yht'äkkiä minulle tulee sellainen olo että vaatekaapistani puuttuu musta kynähame jossa on jotain ekstraa. :)

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!