keskiviikko 2. huhtikuuta 2014

Pretty in Pink


Kuten Insta-seuraajani jo tietävätkin, viikonloppuiselta kaupunkihengailulta jäi käteen muutakin kuin pari kirjaa. Olin lähtenyt liikenteeseen toiveikkaana - jospa löytäisin jotkut vaaleat kengät, jotka sopisivat töihin. Toimistoon pätevien kenkieni valikoima oli nimittäin harvalukuisuuden lisäksi melkoisen tummanpuhuva. Minulla sattui vielä pyörimään lompakossani pari Stockan alekuponkia, jotka olivat menossa umpeen, joten kaupungilla hengailu tarkoitti oikeastaan ihan vain Stockmannilla roikkumista. 



Suosikkitavarataloni ei pettänyt vaan vaaleat kengät löytyivät sen kummemmin yrittämättä. Minulla ja Stockalla on muuten pitkä yhteinen historia, olen varmaan joskus maininnutkin. Minulla ei ole koskaan ollut maalaismummolaa vaan minulla oli tapana ajaa lapsena koulupäivien jälkeen aina silloin tällöin famun luokse Lauttasaareen. Sitten käytiin pankissa nostamassa rahaa (ajatelkaa, miten erilainen maailma on ollut vielä aika vähän aikaa sitten) ja mentiin Stockmannille ostoksille. Ostosten jälkeen nautittiin leivoskahvit Argos-hallissa. 

Kenkiin palatakseni kerron, että ne ovat sellaiset haaleat vaaleanpunaiset, kuvien väri pitää oikeastaan paikkansa ihan hyvin. Tuo kangasreuna on sitten sellainen sopivan nude, että kengät menevät kivasti yhteen sen beigen laukkuni kanssa. Pretty Ballerinas oli minulle ihan vieras merkki vielä vähän aikaa sitten, tiesin sen olemassaolon, mutta en ollut kiinnittänyt siihen mitään erityistä huomiota. Nyt olen ihan fani. Kengissä on tosi sieviä yksityiskohtia ja mallit ovat suloisia. 


Tässä uudessa tyylimietintäinnossani olen myös saanut päähäni ajatuksen, jota en koskaan uskonut sinne tulevan. Minähän tarvitsen suoristusraudan! Tämä tuntuu erityisen hullunkuriselta, koska minulla on aina ollut aivan piikkisuora tukka. Nyt viime aikoina olen kuitenkin huomannut, että hiukset auki ollessaan sittenkin vähän jotenkin taipuilevat, etenkin niskasta. Suoristusraudalla saisi lisäksi ihanan sileyden ja kiillon. Olen aina ollut rennon sotkutukan ystävä, mutta ehkä siistimpikin look olisi ajoittain paikallaan. Jakakaa siis kokemuksenne, mikä on paras vempele?

Translation: My new shoes! Aren't they pretty?

38 kommenttia:

  1. Ihanat kengät! Investoin aikoinaan puenen omaisuuden GHD-muotoilurautaan, enkä ole katunut kertaakaan. Rauta on nyt jo yli 8 vuotias ja toimii kotona ja reissussa. Suosittelen!

    -Hanna

    VastaaPoista
  2. Iiik, miten suloiset kenkulit!

    Minulla on myös Ghd-muotoilurauta käytössä ja siihen olen ollut oikein tyytyväinen. Mutta on niitä mutkiakin ollut matkassa. Ensimmäinen omistamani Ghd sanoi sopimuksensa irti olisiko ollut kahden vuoden yhteiselon jälkeen. Onneksi sain uuden raudan tilalle ja siinä ei ole ollut (vielä) mitään vikaa. :) Mutta Ghd on kyllä ollut ainoa suoritusrauta, jolla jopa minun luonnonkihara pehkoni on pysynyt suorana. Ja kiharatkin onnistuu samalla vempeleellä yhtä kätevästi kun suoristaminen. Kuulostin nyt kyllä vähän joltain mainosmieheltä, pahoitteluni. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. GHD tuntuu saavan tosi paljon kehuja. Pitää siis selvästi käydä katsomassa sellaista. :) Kiitti vinkistä!

      Poista
  3. Tikkana paikalla, kun jossain mainitaan pinkki :D
    Älä älä liikaa sitten lähde tärkkäämään kauniita hiuksiasi, jotka ovat nyt juuri sitä mitä hiusten pitää ollakin. Rautoja ollaan nyt kymmenen innokkaan suoristusvuoden jälkeen heittämässä vihdoin nurkkaan ja rennot föönikiharat, tuulen tuivertama tukka ja pieni viimeistelemättömyys tekevät tuloaan.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tärkkäämään, minä??? :D Mun kauhistushan on liian slieä ja pieni tukka. Koska iso tukka paras tukka.

      Poista
  4. Ghd on ehdottomasti paras! Olen itse tuhlannut sievoiset summat halvempiin rautoihin, kun en mukamas raaskinut ostaa niin kallista suoristusrautaa heti kättelyssä. Puoli vuotta sitten hermot meni totaalisesti ja vaihdoin Ghd:hen - en ole katunut! Miamissa lomaillessa tuli hotellissa palohälytys ja olin ensimmäisenä pelastamassa rautaani... Mies nauroi passit käsissään, ettei voi olla todellista! :-)

    /Hansu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ymmärrän tuon palohälytysjutun niin hyvin. Nykissä tuli kanssa kerran palohälytys ja aloin siinä evakuoimaan itseäni. Keräsin mukaan Mulberryt ja hyvät meikit. ID-kortilla ja passilla sen sijaan ei ollut niin väliä. :D

      Poista
  5. Minä taas vannon Cloud ninen nimeen! Se on Ghd-porukasta irtaantuneiden perustama brändi. Kampaajatuttavani sitä aikoinaan suositteli, enkä ole katunut. Olen kyllä kuullut hyvää Ghd:stäkin eli ne taitavat olla ammattilaisten suosimat merkit. Suosittelen, että jos ostat, niin osta kerralla kunnollinen. Ja hyvää lämpökäsittelyä kestävää tököttiä. Ja vaikka ajatteletkin nyt suositavasi taipuvia hiuksiasi, tulet huomaamaan, että suoristusraudalla saa myös tehtyä kivoja kiharoita...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen myös kuullut Cloud Ninestä. Onko tökötistä suosituksia? :)

      Poista
  6. Komppaan edellisiä kolmella kirjaimella: GHD. Muita en edes harkitsisi! Kärventimien kanssa pitää vain muistaa kunnolla muotoilutuotetta hiuksiin, etteivät lähde kuluttamaan hiuksia liikaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jes, eiköhän tää voittaja ole tätä myöten selvä. :) Mitä tuotteita sä käytät?

      Poista
  7. Ghd on kallis, mutta se on Mersu. Tai Audi.

    VastaaPoista
  8. Ihanan sävyiset! Sinällään tämä suippokärkimuoti saa omalta osaltani jäädä täysin; pysyttelen tiukasti klassisessa balleriinassa. Omassa jalassa kun tuon tyyppisiä katselen ja kokeilen, näyttävät aina kuin lentoon lähdössä olevalta tai joltain LeningradCowboys -sojottimilta! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ymmärrän tuon näkökulman. Mä taas olen aina tykännyt myös suippiksista. :)

      Poista
  9. Cloud nine saa minunkin ääneni.

    Minulla ja Stockalla on myös pitkä yhteinen historia: äitini vietti äitiyslomansa ensimmäiset viikot kierrellen Stockaa ja lähti sieltä sitten aikanaan suoraan Naistenklinikalle minua saamaan :-). Ja siitä on jatkettu!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana tarina! <3

      Ja hyvä tietää tuo Cloud Ninekin, selvästi se on sitten joko se tai GHD. :)

      Poista
  10. Suloiset kengät ja mikä väri! Kyllä nyt on itselläkin kevättä niin rinnassa, että jotain vastaavaa täytyy saada.

    Hauska tuo muistosi Stockasta. Minut vei sinne lapsena ensimmäistä kertaa hesalainen tätini kun pidimme huvipäivän Helsingissä yhdessä. Yötä tädilläni Lauttasaaressa, siitä yöpymisestä muistan upean olohuoneen koivutapetin ja tätini miehen orkideat, joihin hurahti aikoinaan. Päivään liittyi Linnanmäellä käynti ja hämärästi muistan myös kasvitieteellisessä käynnin. Ja se Stockalla käynti. Siitä se sitten lähti, eli teininä junalla Helsinkiin bestiksen kanssa shoppaamaan. Ja tie vei aina tietysti Stockalle. Ja miten kauniin vaalean bestikseni bongasi siellä italialainen miesturisti. Naurattaa vieläkin! Ja useampi shoppailupäivä Helsingissä vietetty niiden aikojen, mutta nyt onkin aikaa vierähtänyt kun olen käynyt, mutta onneksi on verkkokauppa, vaikkei se toki vastaa sitä "aitoa". Täytyisikin yrittää johonkin rakoon kesän menoihin saada sovitettua. Sitä on olevinaan aina niin kiireinen....

    Saila

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpas hauskaa, että muillakin on Stocka-muistoja. :) Se on kyllä ihana tavaratalo.

      Ja joo, ehdottomasti joku pieni kevätjuttu! :)

      Poista
  11. Cloud nine on mielestäni voittamaton. Ompa keväiset kengät. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Selvästi tästä muodostuu GHD:n ja Cloud Ninen välinen skaba. :)

      Poista
  12. GHD, silottaa mun luonnonkiharan pehkonkin muutamassa minuutissa. Ostin aikanaan omani brittiläisestä nettikaupasta, ainakin silloin oli huomattavasti halvempi kuin Suomessa (ja ei ollut ongelmaa sen pistokkeen kanssa, GHD tehdään niin brittejä varten, että sen suomalaisille tutun ja sopivan pistokkeen päälle laitettiin ruuvilla kiinni brittiadapteri, joka oli helppo poistaa).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkistä sullekin, aika selvästi alkaa muodostua käsitys siitä, mitkä on parhaita vempeleitä. :)

      Poista
  13. Ihanan söpöt kengät!
    Hankin itse juuri tällä viikolla Cloud Ninen, ja olen aivan seitsemännessä taivaassa!! Kampaajani kehotti hankkimaan ehdottomasti juuri sen, se on vielä parempi kuin Ghd. Teen itse sillä vain kiharoita, koska ne ovat niin ihanat... Ja käyttö on niin superhelppoa ja nopeaa! Kuumeneminen kestää vain puolisen minuuttia, ja kiharat syntyvät vain vetämällä rautaa hiusten läpi, vie suunnilleen saman ajan kuin hiusten kampaaminen! Ja yllätys oli, että rauta ei ole lainkaan sihisevän kuuma, kuten entisaikojen piippiraudat. Mutta silti se tekee kestävät kiharat. Jos taas haluaa vain suoristaa, hiuksista tulee hetkessä silkkisen sileät ja kiiltävät.

    Johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Munkin pitää sitten varmaan opetella tekemään kiharoita myös. Ihailen niitä aina muilla, mutta olen ajatellut sen olevan jotenkin vaikeaa. :)

      Poista
  14. Ghd ehdottomasti, toimii myös omiin, erittäin haastaviin hiuksiin. Tosin nyt rauta on lomalla kun hiusmalli on lyhyt.
    Kivoja hankintoja olet tehnyt! Suloiset baltsut:) Omalla hankintalistalla on mustat ja nudet, täytyy katsastaa PB:n valikoimat.
    Ihanaa kevään jatkoa!
    -Marjut

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! Ja kiitos vinkistä kans.

      PB:lla on kyllä vaikka mitä ihanaa. Varsinkin, jos on kuvioillistenkin kenkien ystävä, niin kannattaa katsastaa valikoimat.

      Sitä samaa!

      Poista
  15. Hei kaunis! Toivottavasti et pahastu, mutta apinoin sinua hiukan ja tein viikkokatsauksen blogiini... :) Sinun viikkokatsauksesi ovat aina niin mukavia, että inspiroiduin! Aurinkoista viikonloppua ja onnittelut vielä uuden työn johdosta!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No en tietenkään! :) Mä kävinkin jo lukemassa, niitä itse asiassa on tosi kivaa lueskella muiltakin.

      Kiitos ja ihanaa sunnuntaita sinne! :)

      Poista
  16. Kauniit kengät, upea väri!
    Itse olen ostanut Paul Mitchellin suoristuraudan ja on kerrassaan loistava!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti!

      Mä en tiennytkään, että Mitchellillä on ihan rautojakin. Tykkään kovasti heidän hiustenhoitotuotteistaan. :)

      Poista
  17. GHD on ehdoton 😊 itselläni on ollut jo viisi vuotta ja edelleen toimii.. On nopea ja tehokas.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti vinkistä. Onpas pitkäikäistä elektroniikkaa. Nykyään kun tuntuu siltä, että kaikkea saisi olla vaihtamassa muutaman vuoden välein...

      Poista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!