lauantai 20. syyskuuta 2014

On my sartorial shopping list




Syksyn kenkäasiat ovat koko lailla hoidossa, mutta trenssinjälkeinen aika on vielä hieman hakusessa. Ikuinen heppatyttö sisälläni haaveilee jo kolmatta vuosikymmentä Barbourin öljykangastakista. Hieman tuoreempi mieliteko on klassinen duffelitakki. 



Öljykangastakissa olisi kieltämättä sateisen syksyn sattuessa ideaa. Duffeli taas olisi hyvä, jos olisi kuivempaa ja viileämpää tiedossa. Yhden pikkuostoksen klikkasin jo ostoskoriini takkeja funtsaillessani. Jokasyksyinen ruutuhulluus iski hieman etuajassa (syytän Pinterestiä) ja tällä kertaa helpotus löytyi edullisesta osoitteesta, nimittäin Henkkamaukasta. 



Olen parhaillani ekalla työmatkalla uuden duunin puitteissa ja elätän pienenpientä toivoa, että saattaisin ehtiä näkemään jonkun ostarin. Syyskuu on melkein lopussa ja voi olla, että trenssikelit vetelevät viimeisiä henkäyksiään tältä vuodelta. Peukut pystyssä kuitenkin, että tällaista lämpöä riittäisi vielä ensi viikonlopulle. Silloin meidän on nimittäin määrä siirtopurjehtia Båt talviteloille. 

14 kommenttia:

  1. Viheliäinen Pinterest, tosiaan! Huomaan roikkuvani siellä vähän väliä. Ja ostoslista senkun pitenee... Toisaalta, sieltä saa ideoita asukokonaisuuksiin, joita voi sitten yrittää toteuttaa pienemmälläkin budjetilla. Nuo syystakit ovat todella hienoja! Ja sopisivat juuri sinun tyyliisi. Itse en osaa olla ihan noin kylmähermoisen johdonmukainen, vaan hypin tyylistä toiseen. Välillä iskee nuukuus ja tulee ostettua kompromisseja ja huteja. En kuitenkaan halua, että vaatteiden ostaminen määrää koko kuukauden ostokset. Olen keksinyt +50%-säännön: kunhan edes vähän yli puolet päällä olevista jutuista ovat laadukkaita merkkituotteita, voivat loput olla halpiksia. :D
    Johanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kyllä todella koukuttava sivusto!

      Mulla ei välttämättä ole edes 50% merkkituotteita vaan mulla voi joskus olla melkein koko asukin ihan halpista. Halpismerkeiltäkin löytää musta tosi hyviä ja kivoja juttuja, kun on materiaalien kanssa tarkkana. :)

      Poista
  2. Minä en ole käyttänyt minkäänlaista kevättakkia vielä kertaakaan kun lämpötila hipoo parikymppiä. :o trenssikelit on siis vasta alkamassa!

    VastaaPoista
  3. Barbour on kyllä hyvä hankinta. Itse olen omani tilannut Country Attiresta, ja oli oikein onnistunut ostos! Pidän sitä aika paljon töissä, hyvä vetää päälle nopsasti, ja kestää hyvin pientä tihkua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mmmmmmm... Kuuntelen kiinnostuneena. :D

      Poista
  4. Oi, mä olen kanssa saanut päähäni, että duffelitakki olisi ihana! Olen sivusilmällä sellaista haeskellut, mutta vielä ei ole sitä oikeaa sattunut vastaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla oli jo yksi, mutta se oli väärän kokoinen. Jäi vähän harmittamaan, mutta myin sen sitten pois, kun ei se kerta kaikkiaan istunut mulle. Ihana se kyllä oli.

      Poista
  5. Mä liputan myös Barbourin puolesta. Täällä Taipeissa ei sille ole juuri nyt käyttöä,joten jätin omani Lontooseen odottamaan maaliskuuta kun sinne palaan. Todella hyvä ostos, ajattoman tyylikäs takki ja kestää myös käyttöä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuulostaa hyvältä! Sekä lämpö että takki. :)

      Poista
  6. Tilasin viime syksynä Country Attiresta juuri tuon kuvassa olevan harmaan duffelin. Voin suositella! Materiaali on tiivistä villaa, ja koko takki on todella laadukas ja lämmin. Barbour on vasta haaveissa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikä! Se on ihana! Ja jotenkin kuvittelen, että koirankarvat eivät ihan kamalasti tuossa näkyisi vs. esimerkiksi mustassa.

      Poista
  7. Kerätään Barbour-kimppa ja pyydetään paljousalennus?

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!