maanantai 13. lokakuuta 2014

Christmas haters beware!


Tiedättekö, mikä tämä on? Se on joulufiilistelykuvapläjäys, joka on alkusoittoa jouluhimistelylle, joka on ihan sekoa. Koska maanantai, koska pimeys, koska sumu ja harmaus. (Ja koska tekisi mieli vain jäädä sohvalle herkuttelemaan, eikä sportata ollenkaan, vaikka tietää, että sportista tulee aina niin hyvä fiilis.) 

Siksi kuvamuistoja New Yorkin jouluasusta. 




Siksi pari kuvaa viimevuotisista joulukorttikuvauksista. Tänä vuonna en ole muuten suonut vielä ajatustakaan koko asialle. 



Miltä tuntui asetella kaikki suosikkikoristeet esille? Aikaisempina vuosina joskus kauan sitten minulla oli joka vuodelle eri teema, mutta sitten tykästyin käpyihin ja erilaisiin havuihin ja muihin vihreisiin niin, että minulla on ollut käpy- ja kranssiteema varmaan kahdeksan vuotta putkeen. Ja tänäkin vuonna on käpy- ja kranssiteema! Mitäs sitä vaihtamaan, kun kerran löytyy mieluinen. 



Tällaisia tuli viime vuoden joulukorttikuvista, naurattaa vieläkin, kun ajattelen, miten Laivakoira vinkui innosta koko kuvaamisen ajan. Se näki koko ajan pöydällä odottavan nakkipalkintonsa, eikä tiennyt miten päin olla, kun piti pysyä paikallaan, mutta toisaalta olisi tehnyt varmuuden vuoksi näyttää kaikki temput. Sellainen on Laivakoira. Kun otan jonkun herkkupalan esiin, se tekee äkkiä pyytämättä kaikki osaamansa tehtävät. Ja "maahan" ei koskaan ole vain maahan vaan maahan ja kieriminen. 



No niin, nyt olen saanut tämän ensipursuilun ulos. Palaamme näihin aiheisiin sitten ensi kuussa. 


Translation: Yes, it is coming!

32 kommenttia:

  1. Kaksi kuukautta ja joulu on täysin päällä, mahtavaa! Mulla kasvaa täällä vähintään itseni veroinen jouluintoilija, joka on suunnitellut jo kaiken joulukalenterista kuusen ostamiseen ja aattoillan kulkuun. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei ole tänä vuonna oikein lähtenyt, mutta nyt on havaittavissa jonkinlaisia orastavan hepulin merkkejä. Mutta suunnitelmia ei ole vielä yhtään. :D

      Poista
  2. Ihanat kuvat <3
    Tulin tästä oikein hyvälle mielelle, näitä tunnelmia katselee mieluusti toisenkin kerran.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla! :) Marraskuun puolella sitten lisää.

      Poista
  3. Ah, tätä on odotettu!! (pitääki alkaa etsiin joulujuttuja muuton jäljiltä ja suunnitteleen joulukorttia... )

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä ajattelin odotella vielä marraskuulle, mutta joulukortteja olisi kyllä tosiaan hyvä suunnitella jo. :)

      Poista
  4. Oih, just tänään mietin, milloin sitä laittaisi joulun kotiin, marraskuun alussa vai puolessa välissä…

    VastaaPoista
  5. Ihanaa, joulu!! Mua hymyilytti, kun kaverilla oli tänään FB:ssä linkki Ikean joulukuvastoon ja linkin otsikkona on Joulukuvasto 2015

    http://onlinecatalogue.ikea.com/FI/fi/Winter_Brochure/?page_no=1&ref=facebook&dv=27&vv=15.10

    Ikea on siis todella etuajassa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaa, taas tiesi ruåttalaiset, mistä narusta vetää. :D

      Poista
  6. Voihan joulu <3 Ootko ikinä käynyt missään joulumarkkinoilla ulkomailla? Wienissä? Ois niin hieno joskus mennä.. Luultavasti sekoaisin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En oo käynyt, mutta olen monta kertaa haaveillut. Se olisi ihanaa!

      Poista
  7. Argh! Minä kuulun niihin joulun vihaajiin, tai no, en ehkä vihaa joulua vaan ennemminkin en vain ole jouluihminen. Viimeiset 20 vuotta olen kuitenkin askarrellut joulukortit itse. Ei mitään kiiltokuvien tai tarrojen liimailua vaan kartongit, huovat, sakset, kimalleliimat, sormivärit,tussit ja ties mitkä vaihtelevasti käytössä. Ja jokaiseen noin 40 korttiin olen kirjoittanut käsin myös jonkun runon tai mietelauseen. Ja joka joulu päätän, että ensi vuonna ostan kortit. Mutta yksikin kiitos omatekemästä kortista saa jatkamaan tätä hullua ja stressaavaa perinnettä....

    Laivis se vaan on niin suloinen veijari!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No mä just mietin, että pitäisikö tänä vuonna ihan vaan ostaa kortit tai laittaa rahat johonkin hyväntekeväisyyteen, mutta en mä tiedä. Jotenkin sitten niin houkuttelee se korttien teko.

      Mä voin paljastaa, että mä olen itse asiassa hulluna siihen etukäteishiminöintiin ja odotukseen, mutta suurin piirtein joulupäivän iltana alan jo odottaa, että saa siivota koristeet pois ja alkaa odotata kevättä. Mä en myöskään ole kovastikaan jouluruokien perään, joten mulle tosiaan se ihana fiilistelyaika on se juttu. :)

      Poista
  8. Käväisin tänään Ikeassa. Siellä joulusysteemit lähinnä aiheuttivat ahdistusta. Tämä postaus taasen nostatti hymyn huulille ja toi hyvän mielen. Kohti joulua siis... :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä, jos ei alkanut liikaa ahdistaa. Mäkin inhoan sitä ahdistus-ryysis-nissepolkkajoulua. :)

      Poista
  9. Voi ei teidän kanssa! Hei nyt on lokakuu:):) !! Olisko kuukauden päästä? No kuvat on kyllä ihania, myönnettäköön. Hihihi!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No vähän pikemmin kuin kuukauden päästä, lupaan himmata vielä marraskuun alkuun. :D

      Poista
  10. Ihanaa <3 Oletko menossa ennen joulua Nyciin? Haluaisin itse niin mennä, mutta mies sanoo, että seuraavan kerran johonkin muualle päin Usaa :) Kiitos vielä siitä lentomatkan piristyksestä viime joulukuussa, jos muistaisit. Piristi kotimatkaa huomattavasti kun piti tuon influenssapotilaan seurassa matkustaa :D Finski muutenkin on ollut aina meille niin loistava.
    Kiitos myös ihanasta blogista ja IG:sta. Oon seurannut sua pitkään ja tää blogi on vaan niin paras ja raikas poikkeus blogimaailmassa, vaikutat mahtavalta tyypiltä :))
    -E

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis oliis niin tajuttoman ihanaa käväistä nenen joulua siellä, mutta nyt ei kyllä taida olla siihen mahkuja. Mutta jospa joskus vietettäisiin joulua siellä... <3

      Ja muistan kyllä, kiva kuulla susta! Ihan mahtavaa, etät ilmoittauduit, oli aina erityisen hauskaa, kun joku rohkeni. :)

      Ja kiitos niin ihanasta kommentista, tuli tosi hyvä mieli. <3

      Poista
  11. Hehee, mä kaivoin viikonloppuna jo joululehdet naftaliinista. Jokin sisäinen pakko sen saneli... ;D Ja tänään mallailin "syysvaloja", kun on niin pimeää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. OIkein! Mullakin on noi pallovalot oluut kesästö asti tuossa pihalla ja hyvinhän ne sopii tähänkin kauteen. :)

      Poista
  12. Hei, ihanaa että on muitakin joilla joulun odotus alkaa ajoissa , siis jo lokakuussa.
    Nuo kuvat on ihania ja lisäsivät vaan sitä omaa "joulukuumetta"
    Valot pian parvekkeelle ja lehdet esiin. Kummasti piristää tätä alkavaa pimeää vuoden aikaa josta en lainkaan pidä.
    Ja kiitos blogista!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos itsellesi, kun luet ja kommentoit. :) Just tää vuorovaikutus ja jutustelu on niin parasta tässä touhussa.

      Poista
  13. No problemo! :) Juuri tänään ostin joulukalenterin. :) Kun siinä oli hauva! :D t. Heli 30v.+ :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä! :) Mä haluan jonkun superihanan ja laadukkaan suklaakalenterin.

      Poista
  14. Ma en yleensa ihan nain ajoissa joulusta intoile, mutta jossain vaiheessa ihan vahan kuitenkin.

    Tama vuosi on tosiaan ensimmainen, jolloin joulun vietto jaa valista, Taipeissa kun nuo joulun seudut ovat arkipaivia. No, ensi kerralla kunnolla sitten :)

    Voi kun olisi kiva kokea joulun ajan New York.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tiedätkö, mä olen viettänyt jouluja milloin missäkin, eri puolilla maailmaa ja jos on yhtään jouluihminen, niin kyllä se fiilis sieltä tulee, tavalla tai toisella. :)

      Ja aijaa - Nykki jouluna olisi kaikkien unelmien täyttymys!

      Poista
  15. Ihana ihana Laivis! Mutta muutoin, nou nou tämä aikainen joulufiilistely =D Huumorilla siis kirjoitan, mutta oikeasti vaikka olen jouluihminen niin ei sentään vielä lokakuussa (edelleen hymynaamalla). Tosin täytyy myöntää, että olen ostanut uusia ulkovalosarjoja ja niitä on ihan kauhea himo päästä laittamaan puun oksille - ihan vain tämän pimeyden takia, mutta järki sanoo, että ei vielä. Marraskuulle jos saan kestettyä niin sitten ja tiedän kyllä mitä mies silloin tuumii...

    Täytyy kyllä sanoa, että olen miettinyt parin ystävän joulupussin sisältöä, emme siis puhu varsinaisesta joululahjasta vaan tavasta mikä on muotoutunut joulupussin muotoon, eli annamme jouluna toisillemme sellaiset yllätyspussit, mikä sisältää vähän kaikkea mitä on lähinnä joulukuussa kasannut kaupoista. Tärkeää on kuitenkin ollut se, ettei sitä kutsuta joululahjaksi... Outoa muuten tuokin näin kun miettii asiaa. Ja koska näillä kahdella ystävälläni on vielä joulukuussa syntymäpäivätkin niin onhan sitä vähän jo mietittävä mitä kummallekin antaa, siinä kun on todellisuudessa kaksi lahjaa per naama yhden kuukauden sisällä.

    Marraskuussa päästän sitten jouluminäni vapaaksi. Ihania kuvia muuten taas tässäkin postauksessa!

    -Saila-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olen samaa mieltä, annetaan himistelyjen vielä vähän odotella. Johonkin oli vain pakko purkaa erityisen harmaana maanantaina tämä esihepuli. :D

      Mutta ulkovalosarjathan ei liity jouluun mitenkään, ne on "talvivaloja" tai "syysvaloja". ;)

      Onpas teillä hauska perinne.

      Poista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!