perjantai 17. lokakuuta 2014

Perjantaikasvimaa


Perjantaipuska on tavallisesti kimppu valkoisia tai vaaleanpunaisia tulppaaneita, valkoisia ruusuja, valkoisia tai vaaleanpunaisia pioneja, valkoisia jotainjonkanimeäentiedä... Ymmärtänette kaavan. Lokakuussa on kuitenkin aina sellainen erityinen kausi, kun tekee mieli jotain muuta, jotain värikkäämpää. Niinpä tämänpäiväistä perjantaipuskaa edustaa latva-artisokka ja kolme minikurpitsaa tekevät seuraa. Oli jotenkin sellainen sadonkorjuufiilis Pumpkin Spice Latten jälkeen. 

 


Sellaisen kävin nimittäin juomassa tänään, kun roikuin hetken kaupungilla töiden jälkeen. Olin siellä toimittamassa erästä inhokkipuuhaani, nimittäin farkkujen ostamista. Farkkuja on pakko sovittaa, se on aina sellaista äheltämistä ja usein myös lannistavaa, jos omistaa samanlaisen hobittijalat kuin allekirjoittanut. Olen noin muuten ihan tyytyväinen vartalooni, mutta farkkuostosten jälkeen usein inhoan sitä hetkellisesti ja olenpa kerran marssinut epäonnistuneen kierroksen jälkeen ostaamaan jättikäsilaukkua ja räyhännyt kassalla miehelleni, että "tässä mun perse ei ainakaan näytä isolta". Nyt kuitenkin sain tosi hyvää ja asiantuntevaa palvelua Stockalla, mikä johti siihen, että alle kymmenessä minuutissa olin löytänyt jopa kahdet täydelliset farkut, joista valita. Kaapistani ovat koko ajan puuttuneet työkelpoiset versiot, mikä on ollut aika iso puute ja useiden vaateitkuraivareiden aihe. 



Koska tällä kertaa sain farkkuhankinnan kunnialla loppuun, palkitsin itseni perjantaikasvimaan lisäksi perjantaikynttilällä. Ja krhm, harmaalla t-paidalla Filippa K:lta. Se on muuten villaa. Nerokasta. 


 Ja tokihan siellä taustalla ihan perinteinenkin kukkakimppukin vilahtaa. Sen ostin jo torstaina ja tiedättekö mistä? Lidlistä. Olen ihan tosi myöhäisherännäinen sen kaupan suhteen, mutta hurahtaminen on ollut sitäkin voimakkaampaa ja tekisi mieli julistaa aiheesta joka toiselle vastaantulijalle. Tajuatteko te yhtään, miten mahtavia avokadoja siellä on? Ja kelpo graavilohta? Puhumattakaan siitä, miten edullisesti sieltä saa pähkinöitä... 

Että samaan postaukseen etikettikynttilä, sadonkorjuustailaus ja Lidl. Näihin kuviin, näihin tunnelmiin. Hauskaa perjantaita! Näytän sitten myöhemmin, mihin artisokan kavereineen tälläsin. 

Translation: Happy weekend!

23 kommenttia:

  1. Mitä ihmettä?? Nainen löytää kahdet täydelliset farkut ja ostaa niistä vain toiset! Tilastoharha :D

    Mahtavaa viikonloppua!
    t: M

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No kun en mä tarvitse kuin yhdet. :D

      Sitä samaa sinne! :)

      Poista
  2. Ihania :)
    Mä olen Lidlistä ostanut vkl kukat jo kauan, nyt on huumaavalta tuoksuvia liljoja, ihana kauppa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Täältähän näytti ilmaantuvan oikea Lidlin fanikerho. :D

      Poista
  3. Minäkin mietin, että löysit siis kahdet täydelliset farkut ja vain toiset lähtivät mukaasi?! Kaksilla täydellisillä farkuilla olisi pärjännyt hyvin pitkään ilman että olisi tarvinnut mennä uudelleen sovittelemaan ;)

    Ja Lidl on mahtava ja kyllä olen huomannut, että sieltä saa täydellisia avokadoja erittäin edullisesti ja suosittelen loimulohi- ja savulohifileitä sekä kreikkalaista ja turkkilaista jugurttia ja maailman parhaita vanulappuja ja... Siis mun lempikauppa :D

    Ihanaa viikonloppua! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mutta nythän mä tiedän, mitkä ne täydelliset on, niin voin ostaa seuraavat, kun entiset kuluu loppuun. :D

      Joo, noi kaikki on mulla kanssa vakkarilistalla. Olen myös ostanut juoksusukkia ja milloin mitäkin. Mahtava kauppa. Sitten kassalla on aina ihan, että häh, oikeastiko näin vähän. :D

      Sinne myös!

      Poista
  4. Tsekkaas hevi-osasto muutenkin, hyvää ja tuoretta, ja mun kriteerit hedelmille ja vihanneksille on kovat. Avocadot tosissaan ykkösiä (se pussi missä pieniä), kypsyy hyvin, tasaisesti ja koko on just passeli. Ja kirsikat kesällä, turkkilaisia, parempia kuin torilla!

    Paistopisteen croissantit saa vaan aikaan sen että mä EN VOI käydä ko liikkeessä usein. Isoja, voisia, eurooppalaisia... Mansikoita, brietä, balsamicoa väliin... Oijoi...
    Susanna

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, niin on ja kotimaisia juttuja paljon, tykkään. :)

      Siitä paistopisteestä olen kuullut paljon kehuja. Me ei arjessa oikeastaan syödä leipää, niin yleensä passaan sen, mutta ihana tuoksu siinä on aina.

      Poista
  5. Munkin pitäis ostaa farkut, oikeastaan kahdetkin. Mä inhoan sitä, että aina käsketään ostamaan liian kireät farkut, "kyllä ne venyy", no ei pentele aina veny! Itseinho nousee, kun vyötärölle tulee muffinssi ja punteissa on 10 cm ylimääräistä. Hobitti, mikä hobitti.

    Mies kantoi eilen juoksuvaatteita Lidlistä: mulle softshell-takki, kerrasto, huppupaita, kahdet sukat, hälle juoksuhousut ja hanskat. Yhteensä 74 e. Ja kaikki "ökötexiä", eli pahimmat kemikaalit puuttuu. Me like :)

    Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, toi 10 cm ylimääräistä aina, fiilaan! Aloitin mun kierroksen Filippa K:lta ja auts, siellä oli varmaan 25 cm liikaa... Mä löysin nää täydelliset toiset Lee:n ja toiset Dieselin, niissä oli molemmissa tuumakoot myös lahkeen pituuksissa. Molemmat oli yhtä kivat, joten jos olet yhtään mun mallinen, niin käy katsomassa niitä. :)

      Sitä samaa! Ja joo, juoksusukkia pitääkin mennä hakemaan lisää!

      Poista
  6. Lidl on hyvä kauppa! Ne avocadot, croissantit, vuohenjuusto, turkkilainen jugurtti, tuorepuristetut mehut, pähkinät ym.

    Oon myös kokeillut Lidlin puhdistusemulsiota, joka maksaa muutaman euron purkki, ja on erittäin hyvä hintaansa nähden. Sillä lähtee meikki, ei kuivata, eikä ainakaan vielä naama olen räjähtänyt tai muutenkaan oireillut mitenkään... Yleensä suosin vähän ekslusiivisempaa kosmetiikkaa, mutta puhdistuaineiden kohdalla en viitsi maksaa montaa kymppiä, jos joku Lidlin tai marketin hyllystä muutamalla eurolla löytyvä tuote ajaa saman asian.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niinpä! Ihan mahtava. :D

      Kiinnostavaa toi puhdistusaine. Mä käytän ainoastaan Avenea, kun löysin kaikkien tuskavuosien jälkeen vihdoin tuotteet, jotka sopii mulle. Räjähtääkö sun naama muuten herkästi?

      Poista
  7. Minäkin olen löytänyt Lidlin ja Lindlin kukat, nytkin valkoisin krysanteemeja pöydällä. Mutta miltä osastolta Stockalta voi löytää tänä päivänä kahdet sopivat farkut? Mulla käy usein nykyään niin, että jos farkut mahtuu reidestä, on vyötärö liian iso. Niin kuin eilen Zarassa (monet kehuvat Zaran farkkuja). Ihmettelen vaan, kun ei mun reidet nyt niin paksut ole tai toisaalta ei mulla ole kspea vyötärökään tosin ei kylläkään kauheesti vatsaa. Farkkujen ostaminen on kyllä hankalaa, onnittelut sulle hyvästä löydöstä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin keskustan Stockalla ihan siellä farkkuosastolla naisten kerroksessa. En ole vissiin ihan vähään aikaan ostanut Suomesta farkkuja, kun yritin mennä ensin One Wayhin ja myyjä katsoi mua ihan pikkuisen pitkään, kun kyselin, että mihinkäs se on muuttanut. :D

      Mulla on myös pieni vyötärö suhteessa reisiin ja takapuoleen, joten housut on usein tuskaisia. Mulla on Zaran niitä vahapintaisia farkkuja ollut, niiden malli käy mulle, mutta tavallisia en ole kokeillut. Nää mun löydöt oli Lee:ltä ja Dieseliltä.

      Poista
  8. Mäkin olen ollut myöhäisherännäinen Lidlin suhteen. Ja hyvin samoja tuotteita fanitetaan, pähkinät, avokado, kukat, vanulaput ja paistopisteen tuotteet. Mä käytän myös heidän Cien yövoidettakin. Siinä on hinta-laatusuhde kohdillaan kun toimivan tuotteen saa noin 4 eurolla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, täältä paljastuu kunnon Lidlin fanikerho. :D

      Poista
  9. Oi jes jes, pakko läyhätä aiheesta kun joku puhuu kerrankin Lidlistä! :D Se on mun lähin kauppa ja aloin siksi ihan vahingossa käymään siellä, nyt en oikein muualla haluaisi käydäkään (paitsi Herkussa, mutta sieltä lähinnä ostan erikoisempia juttuja). Mutta siis Lidl, en tiedä esim. mitään parempaa kuin niiden kreikkajugu ja se feta, mmm. Ja liha ja kasvikset ja hedelmät vaan tuntuu olevan siellä kaikkein halvimpia, pensasmustikoitakin raaskin ostaa melkein joka kauppareissulla, kun ne on siellä paljon halvempia kuin muissa kaupoissa. Onneksi mun lähi-Lidlissä ei ole paistopistettä, koska muuten sieltä tulisi aina ostettua jotain, mutta herkkupäivänä suosittelen kokeilemaan niitä mustikkamuffinseja! Heh, tulipas hehkutuspostaus, mutta yritän jakaa aina Lidlin ilosanomaa kaikille ja vielä kauhean moni mun ystävistä ei ole vakuuttunut :D

    VastaaPoista
  10. Lidl on aivan paras! Hurjan hyviä tuotteita ja vielä edullisesti, ja S- ja K-ryhmän monopolimaiset hinnat ja asema saa ihan tervetullutta kilpailua. Feta ja pähkinät superhyviä ja se paistopiste... :) Ja ai niin, se pikkupurkissa myytävä pesto!! :) Hieno homma kun tuntuu, että pikkuhiljaa ihmiset alkaa löytää ko. kaupan.

    VastaaPoista
  11. No jos Lidliä kerran aletaan kehumaan, niin komppaan. Tykkään, kun kaupassa ei soi radio eikä rasittavat mainosloopit niinkuin marketeissa usein, plus järjestys pysyy suht samanlaisena. Jos käyt Lidlissä toisessa kaupungissa, niin tiedät mistä löytyy tuorepesto, prosciutto ja turkkijugurtti. Kaupassa käy nopsaan kun vihanneksia ja hedelmiä ei tarvitse itse punnita ja tosiaan tuotteet löytyy vakipaikoilta.

    Minäkin ostin syksyn juoksuvermeet alusvaatteista pipoon asti sieltä. Myös lenkkarit. Yhden käyttökerran jälkeen en nyt osaa sanoa miten ne voisi olla paremmat. Tosin meikäläisen lönköttely ei paljon kengiltä vaadi. Tekstiilit on ihan hyvät (tai onhan ne juoksutrikoot kyllä vähän kuin miesten kasari Black Horset, mutta kuka niitä täällä landella kattoo).

    Hienoa viikonloppua!

    t. ArjaT

    VastaaPoista
  12. Juu, Lidl on huippu! Ja ne kaiken maailman vempaimet ovat kuulemma super hyviä, hiomakoneet, lehtipuhaltimet jne.

    VastaaPoista
  13. Tuo Lidl on jännä juttu Suomessa, kun se aiheuttaa ihmisissä niin paljon negatiivisia tunteita. :D Kävin siellä viimeksi Suomessa ollessani, enkä vieläkään ymmärrä miten se on jotenkin huonopi kuin esimerkiksi jokin tavallinen S-Market? Odotin jotain ihan kamalaa kuulemani perusteella mutta se Lidl on kyllä paikka jonne voisin toistekin mennä ja tehdä ostokseni siellä, ehdottomasti.

    VastaaPoista
  14. http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1288740444827.html

    Ja tämän innoittamana ostin sekä päivä- että yövoiteen ja oikeasti ovat hyviä! Ihoni on loistavassa kunnossa (olen 48vee, eli tarvitsen kyllä kunnon ököttejä jo :-))

    VastaaPoista
  15. Lidliin pitäisi tosissaan mennä muulloinkin kuin vain jäätelöä hakemaan, tai makuvissyjä. Niin moni hehkuttaa sitä. Kaupungissamme se vaan on niin eri suunnassa kuin kaikki muut kaupat, joten se vaatii sitten todella sen lähtemisen vain sen takia. En suinkaan ole ajatellut sen olevan jotenkin huonompi kuin muut kaupat, sen takia ehkä Lidlin mainokset tv:ssä hivenen ärsyttävät...

    Tuo laukkukommentti nauratti, sillä olen lukenut myös saman "suuri laukku pienentää takapuolen" ja tästä johtuen hyvä ystäväni tokaisi "mä niin ostan helvatin matkalaukun ja raahaan sitä joka paikkaan, menee kyllä selkä, mutta perse näyttää toosi pieneltä". Tästä saatiin kunnon naurut.

    Ja muuten kun nainen löytää upeasti sopivat farkut, niitä pitää todellakin ostaa pari kappaletta, sillä koskaan ei tiedä löytääkö yhtä sopivia... Tämä on faktaa =)

    Saila

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!