keskiviikko 15. lokakuuta 2014

Random lovely


Lattemamma ja Aino-jäätelö haastoivat minut postaamaan siitä, mikä arjessa on ihanaa. Haaste meni tällä lailla jäävisti sanottuna juuri oikealle henkilölle kahdesta syystä. Ensinnäkin olen suuri jäätelönystävä, joten kun jädebrändi puhuu, kuuntelen kyllä. Toisekseen olen arjesta sitä mieltä, että koska sitä on elämässä niin paljon, siitä kannattaa tehdä mahdollisimman mukavaa. 



Mikä sitten tällaisessa tuikitavallisessa keskiviikossa on niin ihanaa? 

Parhaat jutut liittyvät pieneen perheeseeni. Ennätämme tänään samaan illallispöytään mieheni kanssa, mikä ei aina arjessa välttämättä onnistu. Ruuan ei tarvitse olla mitään erikoista, mutta katan aina kangasserveteillä ja usein juomme kuplavettä kristallisista viinilaseista, just because. Ruuan aikana ei someteta, eikä lueta lehtiä vaan pölistään päivän tapahtumia. Se on aina todella mukava hetki. 

Karvainen perheenjäsen tuotti ihanuutta tuhisemalla ja tuoksumalla unitassulle vieressäni. Otan sen viereeni nukkumaan, kun olen yksin kotona ja se nukkuvan koiran tuoksu on jotenkin todella rentouttava ja ihana. 



Toinen ihana arkihetki on aika lailla päinvastainen, sen vietän nimittäin yksin. Yritän joka arkiaamu varata riittävästi aikaa aamutoimiini niin, että voin Laivakoiran kanssa tehdyn kävelyn jälkeen syödä aamiaista rauhassa. Luen Hesarin paperiversiona, lakkaan usein kynsiä samalla ja juon kahvia. Ekan kupillisen jälkeen syön aamupalaa. Yleensä ehdin lehden läpi liikaa kiiruhtamatta vajaassa puolessa tunnissa. (Paitsi torstaisin, jolloin en jostain syystä koskaan ehdi lukea lehteä kokonaan, kun täytyy alkaa pukea ja meikata.) Olen yleensä aina hyvällä tuulella kun herään, mutta haluan silti olla yksin ja puhumatta ja tämä oma hetkeni on minulle tosi tärkeä. Jos joudun jostain syystä skippaamaan rutiinini, koko päivään tulee ihan erilainen, paljon levottomampi fiilis. 


Kotivaatteet ovat myös arjen ihania. Vaihdan ne aina heti päälle kotiin saavuttuani. Asu koostuu kivoista verkkareista ja t-paidoista. Parhaat kotiverkkarit tekevät Abercrombie & Fitch ja Hollister. Kun on pehmeät kotivaatteet päällä, on ihan mahtavaa saada heittäytyä sohvalle tyynyjen sekaan. Ja mikä ettei sinne sopisi silloin se alussa mainittu jäätelökin. Syön nimittäin jäätelöä myös arkisin. Viime viikolla taisin syödä jädeä neljänä päivänä...

Ihanuuspostauksen kuvituksena on tällä kertaa ensin Balmuirin huivi, joka saapui eilen. Ostin sen viime viikolla, kun löysin Lauran blogista alekoodin. Minun oli tehnyt pitkään mieli mustaa kasmirhuivia ja nyt löytyi sopiva. Helsinki-huivi on ihanan pehmeä ja on aivan mahtavaa voida ostaa jotain tällaista kotimaiselta brändiltä. Muissa kuvissa on uusi suosikkini t-paidoista ja omalla kuvalla painatettu kauppakassi. Kuvakulmien puolelta voi lukea niistä lisää, ken haluaa. 

Tulikohan tähän tekstiin nyt riittävän monta kertaa sana ihana?

13 kommenttia:

  1. Kiitos taas tästä hyvänmielen blogista! Viikkokatsaus on pelastanut aina koko viikon, mutta kyllä nämä arkipostauksesikin tekee arjesta juhlaa. Olen niin samaa mieltä kanssasi, että arjesta voi tehdä mukavaa -kukin tyylillään.
    Niin ja minä olen myös sellainen, että vaadin rauhallisen aamun. Voi niitä muutamaa kertaa, kun olen ollut jossain kaverini kanssa yötä ja joka ei meikkaa, vaan hyppää aamulla vaatteisiin ja on samantien valmis tien päälle. Minä vaadin vähintään sen tunnin aamutoimiini :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onpas kiva kuulla tällaista, kun itse mietin, että kiinnostaako ketään mun randomit löpinät. <3

      Apua, mä en ikinä haluaisi tuollaisia aamuja! Mä kanssa tarvitsen sen oman hetken.

      Poista
  2. "Koska arkea on elämässä niin paljon, siitä kannattaa tehdä mahdollisimman mukavaa." Tosi kivasti sanottu ja piristi iltaani juuri sopivasti, kiitos :) eeka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin mä yritän elää. :) Koska tosiaan sitä arkea elämässä kuitenkin eniten on ja se mun mielestä määrittää just sitä onnellisuutta, ei erityishetket.

      Poista
  3. Heips, kiitos mukavista tavallisen elämän tärkeistä hetkistä, niitä me tarvitaan. Niistä koostuu hyvä elämä. Olisin kiinnostunut tuosta mustasta pöydästä, mistä olet hankkinut sen. Terveiset täältä pakkasen keskeltä pohjoisesta. Lea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos kivasta palautteesta. :) Musta pöytä on saatu Pentikistä yhteistyön merkeissä ja sitä löytyy mun mielestä nyt jo heidän verkkokaupastaan.

      Poista
  4. Ymmärrän hyvin rauhallisen aamuhetken - itsekin aloitan aamun koiran kanssa lenkillä, nautin ulkoilmasta ja siitä, että yleensä saamme olla kahden pupujen ja pikkulintujen kanssa. Pari tuntia menee tähän jälkeen valmistautumiseen, aamiaiseen sekä muihin touhuihin. Melkein parasta aamut on silloin, kun on yksin kotona (sorry love)! Auta armias, jos - harvoin onneksi - tulee nukuttua pommiin - vasta puolenpäivän aikoihin toivun joten kuten menetetystä aamusta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on vähän sama, että yksinolo on tosi merkittävä osa tätä aamuhetkeä. Se on jotenkin vain mun. :)

      Poista
  5. Ihana postaus, onni tulee pienistä hetkistä :)
    Minäkin nautin rauhallisista aamuista, ja herätyskello soittaa 1,5 tuntia ennen lähtöä -> 30 min hampaiden pesuun ja aamusuihkuun, 30 min aamupalan laittamiseen ja syömiseen, ja 30 min pukeutumiseen, tavaroiden etsimiseen ym. Näin lähtee päivä hyvin käyntiin. Olen hyvin, hyvin ärtynyt, jos joku muu perheestä herää tavallista aikaisemmin ja oma aamurutiinini sekoittuu :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä niiiiin ymmärrän! Mä käytän 30-45 minuuttia koiralenkkiin, puoli tuntia lehteen, kahviin ja brekkariin ja puoli tuntia kanssa siihen meikkaamiseen, pukemiseen ja muihin aamutoimiin. Se varsinainen valmistautuminen vie multa vähiten aikaa.

      Poista
  6. Ekaa kertaa kommentoin, vaikka blogisi on suosikkini (ja ihan rehellisesti sanottuna ainoa enemmän tai vähemmän säännöllisesti seuraamistani, joka ei koskaan hetkeäkään ole ärsyttänyt minua). Tykkään aiheistasi ja asenteestasi, vaikka sisustuksen suhteen meillä onkin vähän erilainen maku, ja purjehduksesta en ymmärrä paljon mitään. Mutta, oli minulla kysymyskin: mihin aikaan suunnilleen käyt nukkumaan ja monelta heräät, että nuo aamurutiinit onnistuvat? Itse en todellakaan ole mikään aamuvirkku, ja aamut ovat aika takkuisia. Haluaisin jotenkin päästä paremmalla fiiliksellä liikenteeseen ja esim. käyttää vähän nykyistä pidemmän ajan koiran ulkoilutukseen. Nykyisellään aamutoimiin menee semmoiset 50 minuuttia, ja tuntuu ettei siinä ehdi yhtään mitään. Sitä ennen torkutan semmoiset puoli tuntia, mikä on ihan hölmöä hommaa...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tosi kiva kommentti ja ihanaa kuulla, että pikkuisen erihenkisetkin saavat tästä jotain. :)

      Mä yritän päästä viimeistään yhdeltätoista nukkumaan, joskus se onnistuu paremmin ja joskus huonommin. Herään yleensä 6.20 tai ihan viimeistään 6.30, ellei mulla ole mitään palavereja ennen yhdeksää. Kotoa lähden usein 8.20-bussilla ja olen töissä vähän ennen ysiä. Joskus herään itsekseni vähän aiemmin, olen siis aamuvirkku, jos vain saan mennä riittävän aikaisin nukkumaan. Silloin teen hauvelin kanssa pidemmän lenkin.

      Mä en koskaan torkuta vaan nousen aina heti. se ja lyhyehkö työmatka yhdessä varmaan auttaa tohon aamuhommaan. Jos työmatkaan menisi vaikka tunti tms., niin sitten olisi jo vaikeampaa.

      Poista
  7. Ihana Norppa! Kiitos kun otit haasteen vastaan! Ihania arjen ilostuttajia <3

    VastaaPoista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!