maanantai 17. marraskuuta 2014

A Day Off



Viikonlopun agendalla oli myös siivoilla kotia siihen kuntoon, että tänne kehtaisi ripotella hieman joulukoristeita. Koristeet ovat kuin kukat - niitä ei voi laittaa esille sotkuisessa himassa. Lisäksi ostin jo toisen setin leikkoamarylliksia. Ne taitavat olla suosikkejani sesongin kukista. Käpyjäkin löytyi esille vähän lisää. Kokosin keittiön pöydän päähän tuollaisen sekalaisen rykelmän tavaroita asetelmaksi. 



Tässä ensimmäisen vaiheen himistelyssä pääsivät esille myös Design House Stockholmin Elsa Beskow -pallot, jotka saimme viime vuonna kyläilytuliaisiksi. Kauniit ja herkät pallot ovat sellaiset, että toivon niiden ilahduttavan joulujani vielä vuosikymmeniä. Vanha arkku, jonka päällä pallot ovat, on mieheni isoisän (vai isoisoisän?) tekemä ja pitää sisällään loputkin koristeet. 


Sivupöydälle laitoin jättipallon, sekin on kyläilytuliainen muutaman vuoden takaa. Ystäväni näemmä tuntevat tapani. 


Lisäksi kokosin vielä vähän käpyjä ja Illums Bolighusin palloja jalalliseen maljaan. Kävyt ovat monta vuotta sitten Stockalta hankittuja, mutta tällaisia voisi varmasti tehdä itsekin. Vain päällimmäinen, hopeanvärinen käpy on uusi. Sen hankin pari viikkoa sitten Lene Bjerre -liikkeestä. 

Tässä vaiheessa tämä määrä koristeita tuntui hyvältä, mutta ennustan kyllä mielenliikkeiden nopeaa muutosta. Yksi vakava ongelma minulla on, en nimittäin yhtään tiedä, mihin kaikkialle laittaisin valoja. Kaikki vanhat paikat portaikossa ja lyhtyjen sisällä tuntuvat nyt tänä vuonna jotenkin vääriltä. Pitänee himinöidä vähän lisää vaikka vielä tänään. Olen nimittäin viettänyt vapaapäivää ja moodi olisi juuri oikea. Olen lukenut kirjaa kynttilöitä poltellen, kävin kaupungilla herkkulounaalla hyvässä seurassa, olen lojunut verkkareissa ja viettänyt aikaa Laiviksen kanssa. Olen myös suunnitellut blogijuttuja joulusesongille ja tiedossa on tosi kivoja juttuja, vaikka itse sanonkin. 



Kymmenen pisteen vihjeenä sanoisin, että jos satutte tykkäämään esimerkiksi kahdessa viimeisessä kuvassa vilahtavista torkkupeitoista ja hupparista, niin kannattaa olla tarkkana tulevina viikkoina. 

Kivaa maanantaita!

Translation: Being a homebody today. 

22 kommenttia:

  1. Ihana tunnelma teillä! Mulla on sama ongelma noiden valojen kanssa, en tiedä mihin niitä täällä uudessa kodissa laitetaan joten aarrearkussa ovat edelleen. Höh.
    Arvontaa ilmeisesti tiedossa, jippii :) Kuulolla ollaan.
    -Marjut

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tämä ei ollutkaan mikään ihan yksinkertainen juttu. Enkä mä ole kyllä löytänyt paikkaa niille seinäkoukuillekaan, jotka ostin varmaan puolitoista kuukautta sitten... :D

      Ja kyllä, arvontaa tulossa tai oikeastaan arvontoja. :)

      Poista
  2. Kiva vapaapäivä sulla ollut:) Ja tykkään lukea blogiasi. Monipuolinen ja hienoja kuvia. Josta pääsenkin kysymään, millä kameralla otat kuvat?:) Oletko tehnyt kuvauksesta postausta? Lisäksi kysyisin mistä olet hankkinut olohuoneessa olevan ison peilin joka maassa (pukeutumispeil?)? Sellaista olen jonkin aikaa etsinyt..mutta ei ole löytynyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Mä kuvaan Canonin 6D:llä ja suurimmaksi osaksi 40mm f/2,8 :lla ja 85 mm f/1,8:lla. Seuraavaksi hankintalistalla on 50mm f/1,4. :) Kuvaamisesta löytyy paljon postauksia Vlaokuvaus-tagin alta tuolta sivupalkista ja sitten Kuvakulmien puolelta. Linkki siihen on kans sivupalkissa.

      Peili on Ikeasta, mutta olen tainnut ostaa sen vuonna 2001, joten enpä tiedä, onko niitä enää myynnissä.

      Poista
  3. Aivan ihanaa joulufiilista siella! Vaikka joulu jaakin valista, olisi ihana ostaa jotain pienta kraasaa.. tosin naiden aasialaisten joulujutut saattaa olla hieman yliampuvia eika oikein perinteista skandinaavista linjaa.. :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) Joo, heillä taitaa olla vähän erilainen maku...

      Poista
  4. Hei, ja kiitos aivan ihanista kuvista! Kerrotko mistä tuon ensimmäisen kuvan tuikkuastia on!? Mukavaa työviikkoa, saga

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti itsellesi! :) Se on Illums Bolighusin joulupuodista muutaman vuoden takaa.

      Poista
  5. Ah, tälläisia kuvia asukuvien lisäksi olenkin odotellut :) joulumieli lisääntyi heti tuplasti..... Harrastan itsekkin käpyjä, en osta niitä kaupasta vaan sopivassa saumassa olen niitä keräillyt luonnosta ja kuivattanut. Nyt ne ovat kauniisti esillä hopeamaljassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kivaa, kun tykkäät! Ja mä toivon hartaasti, että saisin joskus taas asukuviakin otettua. Tää pimeys ei tee siitä erityisen helppoa... :D

      Mä rakastan käpyjä, ne on ihanimpia somisteita ja just noin. :)

      Poista
  6. Oi nyt näyttää hyvältä! Voisitko tehdä jonkun näin kasaat pallot kauniisti ohjeen? Meikäläisen pallot vaasissa näyttää hieman dorkalta, voi tosin johtua myös että vaasi on ikean salaattikulho..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitti! :) No ei mulla muuta ohjetta ole kuin että yritän tunkea ne pallot niin päin, että ripustusnarut on mahdollisimman paljon sitä kasan keskikohtaa kohden ja muuten vain kippo niin täyteen kuin pystyy. :)

      Poista
  7. Mukavalta näyttää! On se ihanaa, että tulee joulu ja joulukoristeet ja kynttilät ja glögit ja kaikki muut ihanat jutut :)

    VastaaPoista
  8. Huippua, olisikohan arvontaa tiedossa? Olen usein miettinytkin, että yhteistyökumppanisi Henri voisi muistaa meitä lukijoitakin arvonnan muodossa. :)

    Nuo Elsa Beskow -pallot ovat ihanat. Viime vuonna Stockan joulupallojen seassa hullaantuneena päätin, että ostan joka vuosi yhden joulukoristeen lisää joulukuuseemme. Tänä vuonna se onkin sitten Sophie the giraffen joulupallo syyskuussa syntyneen tyttäremme kunniaksi. Toivoisin, että pallo kestää ehjänä niin kauan, että tyttömme saa sen aikanaan ripustaa omaan joulukuuseensa.

    Eikös sinullakin ollut tapana ostaa joka vuosi jokin koriste? Muistan ainakin kameran. :)

    T. Tare

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On kyllä ja itse asiassa aika montakin. :) Juu, kyllä Henri aina välillä muistaa. Kesällähän oli se ihan mielettömän ihana (ainakin mun mielestä) purjehduspäiväarvonta.

      Voi, mikä ihana ajatus teidän tyttärelle. <3 Ja joo, on kyllä. Olikohan se kamera viime vai toissa vuonna? Tänä vuonna ostin tuon yhden hopeanvärisen kävyn. :)

      Poista
  9. No, pitikin kysymäni tosta hupparista...tarttee sitten vaan odotella :)
    -tp-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaksa odottaa viikon päästä maanantaihin. ;) Mutta jos et jaksa, niin Henri Lloydilta löytyy.

      Poista
  10. Ihania fiilistelykuvia. Mun to do listalla on spryata käpyjä, hah saas nähdä tuleeko siitä mitään... Ihania torkkupeitosta, sopis meillekin ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä mä luulen, että sellainen onnistuu ihan hyvin. Mulla taitaa jotain lahjaksi saatuja spreijattuja käpyjä ollakin.

      Jos tykkäät torkkupeitosta, niin tarkkana huomenna. ;)

      Poista
  11. Tämä aihe tulee todella huonolla, tai lähinnä olemattomalla aasinsillalla, mutta tarvisin konsultaatioapua lakanoiden kanssa! :)

    Eli haluaisin ostaa kunnolliset ja jollei nyt ihan loppuelämän lakanat niin ainakin mahdollisimman pitkäikäiset. Elämme pikkulapsiarkea ja olen päättänyt maksimoida nukkumisen nautinnon :D

    Tykkään itse ainakin Finlaysonin puuvillasatiinin tunnusta. Lähinnä minua kiinnostaa että ovatko Lexingtonin ja Gantin lakanat hintansa väärtejä? Ja oliko Stockmannin oman valikoiman lakanoissa myös samaa tuntua..?

    Me asumme melko periferiassa joten en pääse näitä merkkejä hipelöimään, siksi kyselen suosituksia. Ja kotiäidin pussille ovat kuitenkin melkoinen sijoitus niin siksi haluaisin että osuu kerralla nappiin!

    Minua kiinnostaisi myös minkä merkkiset ovat viltit jotka teillä on sohvalle levitetty!

    Ihanaa joulun odotusta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha, ihan hyvä aasinsilta! :D

      Hyvä maksimointipäätös, varmasti viisas. :) Meillä on yhdet Lexingtonin lakanat, jotka ovat kyllä todella hyvät ja laadukkaat. Gantilta mulla on ollut vain tyynyliinoja ja ne ovat kanssa tosi hyviä. Stockalta ainakin siitä Villa Stockmann -sarjasta mulla on myös pelkästään hyviä kokemuksia.

      Sohvalle levitetyt viltit ovat Hemtexin päiväpeittoja. Ne alkavat itse asiassa vedellä aika lailla viimeisiään, mutta kyllä ne ovatkin kovalla kulutuksella. Sieltä mä olen aina noita "sohvansuojuksia" hankkinut. Ja muuten, Hemtexin lakanat ovat myös hyviä mun mielestä. Eivät ne ihan halvimmat mallit vaan ne perkaalipuuvillaiset tms.

      Sitä samaa sinne! :)

      Poista

Kiitos päivän piristyksestä eli kommentista!