Lazy, hazy, crazy days of summer

"Punaviinilasillinen ja kynttilöitä, villasukat jalassa, ulkona sataa, syksy on tullut..." Blogeista on löytynyt asukuvia, joissa ollaan jo ihan toden teolla uuden sesongin pyörteissä. Muotilehdet julistavat syysmuotia ja onpa siihen saattanut haksahtaa allekirjoittanutkin ennen lomaa. Tuntui oudolta, kun katseli sosiaalisessa mediassa töihin palanneiden ystävien päivityksiä kaupungista. Saaristomerelle päästyämme huomasimme nimittäin kesän olevan vielä ihan täysillä käynnissä, tässä ja nyt. Saavuimme tänne muutama päivä sitten. Teimme alkuun muutaman pidemmän päivän ja yövyimme venekerhomme saaressa, Gölisnäsissä ja Hangossa. Hangossa Laivakoira sai maanmainiota palvelua niin Makaronitehtaassa kuin Classic Pizzassakin. Koira sai tulla sisällekin molemmissa paikoissa. Molemmissa se sai myös oman vesikuppinsa ja ensin mainitussa jopa hieman omaa naposteltavaa.

Matkalle on mahtunut tiukkoja kryssipäiviä, yksi läheltä piti -tilanne (jonka tulen vielä purkamaan syksyn aikana opinkappaleiksi), käsittämättömän kauniita maisemia, kimaltavaa merta, herkullisia ruokia, ihania viinejä, innokkaan haukun uimahepuleita, lempeää myötätuulta ja mahtavia purjehduspäiviä. Loma tuntui kuitenkin toden teolla alkaneen vasta, kun saavuimme Högsåraan.

Ilta oli lämmin, kun saimme köydet kiinni. Takana oli yleensä aina niin tylsän Hangon läntisen ylitys, joka oli tällä kertaa mennyt kuin huomaamatta, rivakalla sivutuulella. Båt kiisi kuin pieni ja tomera 24-jalkainen vain voi. Olimme ajatelleet alun perin jatkaa Helsingholmiin asti, mutta koska aurinko laski jo yhdeksän jälkeen, emmekä halunneet mennä pimeällä uuteen paikkaan ja koska muistin yhtäkkiä kaikkien suositteleman Farmors Cafen, oli helppo tehdä päätös jäädä lähempänä olevaan Högsåraan. Valitsimme satamaksi Kejsarhamnin, joka olisi hyvin suojainen lounaiselta tuulelta. Söimme iltapalaa kannella ja saunoimme pimeällä.

Aamu oli täysverinen kesäaamu. Kävelimme katsomaan toista satamaa ja tuulimyllyjä. Matkalla pysähdyimme keskustelemaan lampaiden kanssa. Keskustelu oli yksipuolinen. Minä yritin parhaani mukaan määkiä ja lampaat tuijottivat minua kuin olisin vähän tyhmä.

Valitettavasti parin päivän takaiselta kryssipäivältä muistoksi saamani eeppiset mustelmat eivät ihan ikuistuneet valokuvaan, mutta voin vannoa, että kenelläkään tässä maailmassa ei ole yhtä runneltuja jalkoja. Lupaan.

Mekko/dress: Henri Lloyd
Neule/knit: Uniqlo
Pikkulaukku / little bag: Mulberry
Aurinkolasit/sunnies: Ray-Ban
Kengät/shoes: Henri Lloyd (saatu blogin kautta / giveaway)

Kävelyn viimeinen pysähdys oli Farmors Cafen lounas. Kukaan paikkaa ylistänyt ei todellakaan ole liioitellut, se on aivan kertakaikkisen viehättävä paikka. Lounas oli makoisa ja kakut todella houkuttelevia.

Normaalisti lähdemme matkaan aika pian aamutoimien ja Laivakoiran kävelytyksen jälkeen, mutta koska seuraava etappimme olisi vain 6 mailin päässä oleva Helsingholm, lähdimme vasta reilusti alkuillan puolella. Se taisikin olla lyhin legimme ikinä. En muista, koska olisimme edenneet matkan, jolla ei olisi tarvinnut kääntää kertaakaan merikortin sivua. Se on aina sellainen tosi mieluinen hetki. Tuntuu siltä, että matka etenee.

Helsingholmista lisää sitten seuraavassa postauksessa. Postaustahti tulee olemaan jonkin verran hitaampi reissun aikana ja purjehdusmaanantai, perinsessaperjantai ja viikkokatsaus ovat tauolla. Edelleenkin kommentteihin vastaaminen voi vähän kestää, mutta luen kyllä jokaisen, kun julkaisen niitä. Kiitos lomatoivotuksista kaikille, loman alku on kyllä ollut todella, todella rentouttava ja parempi kuin olisin saattanut kuvitellakaan. On mahtavaa saada mennä ainoastaan fiilisten ja tuulten perusteella, vailla mitään agendaa. Ja kiitos sille yhdelle anonyymille, jonka kommenttia en julkaissut, tsempit tuntuivat hyvältä. ;)

Translation: We've been happily sailing for a week now. A few days ago we reached The sea of Archipelago, which is one of my favorite places in the world. I fell completely in love with the island of Högsåra. The incredibly cute Farmors Cafe is must for anyone visiting the island.

1. Ihania loppukesän tunnelmia! Kiva, kun jaksat päivittää inspiroivaa blogiasi myös lomalla.

2. Ihanaa loman ja kesän jatkoa! Kyllä se on kesä vielä :) Ihania tunnelmia näissä kuvissa.

3. Ihania lomakuvia. Näissä elokuisissa lomissa on sekin puoli, että saa luvan kanssa sytyttää kynttilöitä. Varmasti siellä Båtillakin. Nautinnollista loman jatkoa koko pesuelle!

4. Voi mitä kuvia, nauttikaa lomasta, itsekin pääsin ihan kesäfiiliksiin kuviesi myötä. Enjoy!

5. Great pictures, the food looks so yummy and the dog on the beach so cute! Something about dogs and sand makes me happy, I like to think that to them the sand feels incredible.

6. Taas kerran niin kauniita kuvia. Mukavaa loman jatkoa, nautitaan vielä kesästä. :)

7. Hih, tykkäsin otsikosta. ;) Kauniita kuvia ja miten LOMALTA kuulostaakaan... Ja näyttää! Voi miten kauniita kuvia taas.

8. Siis elokuuhan ON täyttä kesää vielä. Täällä sitä mennään toimistossa kesämekossa ja kiilakorkosandaaleissa. Ihanaa lomaa!

9. Yay, you're back! Alkoi jo esiintyä vieroitusoireita kun ei saanut lukea uusia postauksia ;) Ihania kuvia!

10. Ihania lomapäiviä teille! Kyllä kesää vielä on jäljellä. Nimimerkillä "Eilen vielä biksuissa pihamaalla" ;)

11. Kesän puolesta! Ihana loman alku teillä ja nyt noi muhkeat marengit jäi mun verkkokalvoille. Pakko saada.

12. Mielettömän ihanan näköistä! Nauttikaa, fiilistelkää ja ota paljon kuvia. :)

13. Ihania tunnelmia ja kiva kun ehdit tekemään postauksen kesken lomankin!

Meillä ei ollut samanlaisia kuvia ainoastaan Trygves Vegiltä, vaan kameramme ovat ahmineet mysö Farmors Cafén juhlaliput yms :D Kameroillamme saattaa olla jokin mystinen teletaappinen yhteys.

Ethän pahastu, jos linkkaan tämän Högrsåran postauksesi seuraavaan (Farmors Cafén ihanuuteen keskittyvään) postaukseeni?

Oikein ihanaa loman jatkoa! Syksyhän saapuu saaristoon ja rannikoille vasta sitten joskus... hädin tuskin jouluksi ;) Me suuntaamme viikonlopuksi luoteeseen, kohti Vuosnaista, Katanpäätä, Isokaria tms.

14. Itsehän kävin ostamassa hiljattain gillin polvisuojat, ekaa kertaa sitten kevytveneaikojen, koska polvet on niin perhanan kipeät kokoajan. :) On se silti kivaa, vaikka allekirjoitan havaintosi. Koskaan en ole ollut niin ruhjeilla, kuin nyt köliveneen hankinnan jälkeen. Kivaa lomaa! :)

15. Ihanaa loman jatkoa! Kyllä mullekin kelpaisi elokuinen Saaristomeri, mutta nyt on vähän aikaa muut jutut mielessä, sillä meille syntyi reilu viikko sitten vielä yksi pikkumatruusi. Tulevaisuudessa voidaankin varmaan siipan kanssa vaan siemailla drinksuja kannella kun jälkikasvu hoitaa purjehduksen ;-)

Ja kiitos vaan noista otsikon GG-fläsäreistä. Nyt sitten soi to renkutus päässä.... :) (ai mitenniin olisin katsonut koko tuotannon useampaan kertaan...)

16. Kivaa kuulla sun lomajuttuja! Ihanaa loman jatkoa, kesä ei todellakaan ole ielä finito!

Amelie

17. Oi, ihana Högsåra ja ihana juttu!

Tänä kesänä Högsåra on ollut erityisen lämpimien muistojen kohde, sillä samalla reissulla kun sain Famun maailman ihaninta marenkikakkua, sain jotain kimaltavaa myös nimettömään!:) Jutun ja toisen laivakoiran voi käydä katsastamassa täällä: http://www.lily.fi/blogit/mennaan-vaan/se-iso-kysymys

Mahtavaa loman jatkoa ja hyviä purjehdustuulia!

18. Todella ihania kuvia. Kiitos. Viikoloppuna tulossa vain pikareissu merelle, mutta kuviesi avulla pääsin jo vähän tunnelmaan. Näytti todella nautinnolliselta. Hyvää lomaa.
    -Meritara

19. Minäkin käyn lukaisemassa päivityksesi, vaikka useimmiten en kommentoikaan. Nautinnollisia viimeisiä kesäpäiviä ja loman jatkoa!

Kirsi (fb-kaverisikin)

20. Et uskokkaan miten ihanaa on seurata teidän lomaa täällä ja Instassa =) Ihan samoissa maisemissa olimme lomalla, tuntuu kuin eläisin lomaamme uudelleen. Nauttikaa!!!<3

21. kiva blogi, hauska yhdistelmä tää purjehdus ja kuninkaalliset. Muistan itse nuo kauniit kesäsääret vuosien takaisilta noin kymmeletä purjehduskesältä. Mutta ruhjottujen säärien kilpailun voittajat taitavat kuitenkin löytyä meiltä: 8v ja 9v pojat, jotka pelaavat futtaa (vapaa-ajalla ilman säärisuojia), tappelevat keskenään ja koheltavat muuten vaan taukoamatta...

Antoisaa loman jatkoa! Muistan itse yhden reissun Ahvenanmaalle elokuun lopulla, oli satamissa aikamoisen väljää, tuli välillä jopa lähes orpo olo.

22. Kiitokset kaikille, niin kivoja sanoja ja mukavia kommentteja! Elinalle ja Blanchelle erityisterkut ja lämpimät onnittelut! <3

Propsit myös kaikille, jolla alkoi soida renkutus päässä otsikon takia. :D