Norppa heart Jurmo

Tässä se tuli, minun eniten odottamani hetki kesälomalla! Olimme ajoissa, jo seitsemän aikoihin Jurmossa perillä ja ehdimme savukalaostoksille. Ilta oli kauneudessaan vertaansa vailla ja ensimmäistä kertaa koko kesänä oikein siirsimme pöydänkin ulos, katoimme ja söimme auringon vielä lämmittäessä.

Ruuan jälkeen kävimme vielä kävelemässä ja ihailemassa upeaa iltaa. Jurmosta taisi tulla suosikkimme kertaheitolla. Maisemista tuli samaan aikaan mieleen Lappi, Englannin nummet ja jokin määrittelemätön tundra. Mikä mieletön luonto! Onneksi nautimme maisemista heti ruuan jälkeen, koska viimeisissä kuvissa näkyvä rintama olikin sitten vähän jämäkämpi ja tuli päälle todella nopeasti. Taivas pimeni ja kyllä tuli varmisteltua köysiä useampaan kertaan! (Korjaan kotona maisemakuvien horisontit siten suoraan.)

Aamulla heräsimme kovaan sateeseen ja olimme siitä vähän pahoillamme. Ehkä se illan ja yön sade olisi riittänyt? Onneksi taivas kuitenkin kirkastui vähän ja saunottuamme lähdimme jo perinteeksi muodostuneelle aamukävelyllemme.

Kävelyllämme bongasimme myös kukon ja kanoja. Laivakoira tuijotti niitä herkeämättä häntä antennina, eikä tiennyt miten päin olla.

Olin toivonut kovasti näkeväni alpakoita heti niistä luettuani, joten olin innosta pinkeänä, kun pääsin näin lähelle niitä. Olivatpa ne hauskoja ja ystävällisiä eläimiä. Tervehdin niitä kohteliaasti ja kaivoin kameran esiin - ja kaikki katsoivat siihen!

Jurmosta lähdimme taas sellaisella 12 m/s tuulella pöröttämään ja pääsimme tänne Kökariin alta aikayksikön.

1. Hei,

Hassua, meidän perhe taas ei kolmen viikon purjehduksen aikana syönyt sisällä veneessä kuin kerran. Selitys: lapset sottaa ja meillä saa avotilan ylle katoksen.

Ihania kuvia. Jurmo on kiva, tosin viime käynnistäni on varmaan viisi vuotta. Toivottavasti menette Kökarissa Karlbyhyn, se on paljon viehättävämpi kuin pohjoisen satamat ja sitä paitsi kauppa on lähellä.

terv. Perhepurjehtija

2. Perhepurjehtija: Olemme mekin ulkona syöneet monta kertaa, mutta tämä oli eka kerta kun jaksettiin siirtää pöytä. Muut ruokailut ovat olleet sellaisia lautanen sylissä -henkisiä. Ja iltaisin kun on ollut jo aika viileää, niin ei olla viitsitty palella. Seliseli... :D

Ja jep, täällä Karlbyssa ollaan! Hyvä, että meni satamavalinta oikein sitten. Tosi kiva paikka tämä kyllä on ja hyvin saa hoidettua pyykkäykset sun muut.

3. Oi, Jurmo näyttää yhtä ihnalta kuin 2003, jolloin siellä viimeksi olen käynyt. Toivottavasti tulevaisuudessa mulla on vene ja pääsen taas kiertämään tuttuja saaria.

4. Hyvä, kun tykästyitte Jurmoon. Vähän jo mietin, että niinköhän miellytte paikkaan, kun sitä moni hehkutti.
    Onneksi alpakat eivät sylkeneet päällenne. Mäyriksistä ne eivät tykkää, koska me saatiin "suihkut". Ja kanaraukat ovat nyt kaltereiden takana. Joskus niiden munia on ollut siinä laiturin päässä ja olemme saaneet ihan luvan kanssa niistä tehdä aamumunakkaat.

5. Noi laamat ovat niin höhlän hassuja eläimiä! Kauan ootte vielä veneilemässä?

6. Ninni: Jurmo oli kyllä aivan mieletön. Toivottavasti saat venen pian! Mutta menee sinne yhteysaluskin. ;)

Tickler: Oho, onneksi en tiennyt mistään sylkemismahdollisuudesta! En varmaan olisi mennyt noin lähelle! Ihan totta muuten, että vapaana temmeltävien kanoja munat on parhaita. Me olimme viime talvena road tripillä Uudessa Englannissa ja yhdessä pienessä Innissä kanat juoksentelivat vapaina ympäri maita ja mantuja ja mikään munakas ei ikinä ole ollut niin hyvää kuin niiden munista tehty!

Miss P: No nyt me jo tultiin takaisin, mutta melkein kolme viikkoa oltiin!