Taalintehtaalla keliä pidellessä

Lähdimme eilen Hangosta niin myöhään, että olisimme olleet Stenskärissä vasta aamuyöstä, joten päädyimme Taalintehtaalle. Tälle päivälle oli ennustettu tosi kovaa tuulta, joka myös toteutui. Halusimme siis sellaiseen paikkaan, jossa voisi olla parikin yötä ja hoidella asioita.

Facebook-seuraajani jo tietävätkin, että täällä koettiin aamulla hieman tragikoomisia hetkiä, kun webastosta oli loppunut yöllä nafta ja liedenkin polttoaine veti viimeisiään. Vettä tuli taivaan täydeltä ja joka paikka oli joko kostea tai likomärkä. No, pääasia on, että molempia oli kyllä veneessä lisää ja märät kohdat saatiin kuivattua.

Kärsimme taas vähän samasta ongelmasta kuin viime vuonnakin - olemme liikkeellä ydinkauden ulkopuolella, joten kaikki kivat paikat ovat kiinni. Taalintehtaalla olisi vaikka mitä viehättäviä juustopuoteja ja herkkukojuja, mutta ne eivät ole vielä auki. Viereisessä laiturissa on lapsiperhe, joka lähti urheasti sateessa ja tuulessa pelaamaan minigolfia. Vanhemmat näyttivät hieman lannistuneilta, mutta lapset olivat lätäköistä innoissaan.

Kausi alkaa ainakin täällä varsinaisesti viikon päästä, tapahtumaa mainostettiin eri puolilla kylää. Ohjelmassa on muun muassa Taalintehtaan Hanurikerhon esittämää musiikkia. I kid you not. :D

1. Huomisesta alkaen paranee sää. On varmasti kurjaa pitää sadetta pienessä båtissa. Paljon punaviiniä ja kynttilöitä vaan. Mulla on vaimo viimeisillään raskaana. Saa nähdä saako häntä lainkaan nostettua veneeseen :)

2. Lämpimiä ajatuksia sinne!

Me peruimme viikonlopuksi suunnittelilla olleen 32 mailin saaristolenkin kylmyyden vuoksi. Kaksi meistä olisi lähtenyt, mutta kolmatta ei huvita luovia kovassa tuulessa ja +9 asteen lämpötilassa. Ymmärrän, vaikka itse jollain oudolla tavalla nautin ajoittaisesta epämukavuudestakin. Sen jälkeen olisi päässyt kotisaunaan, saanut kuumaa kaakaota Grand Marnierilla ja villasukat jalkaan...

3. Taalintehtaalla muistaakseni leffateatteri rannassa. Siellä on lämmin. No vakavasti puhuen kyllä ne ilmat siitä lämpenee ja kirkastuu aivan takuulla. Högsårassakaan ei vielä Farmors Cafe ole auki , mutta saaren toisella puolella Kejsarshamnissa elintarvikekioski on jo auki.

Hyviä ja kuivia tuulia :)

4. Hei,
    Ihania kuvia olet jo ottanut reissultanne. Huolimatta huonosta säästä niiden myötä oma kuume lisääntyy. Täällä pakkaillaan kamoja ja huomenna aiotaan päästä vesille.
    Kiva kuulla, että olet myös päässyt alkuun satamamanöövereissä. Itse ajattelin ainakin ensin harjoitella kevyellä kelillä ja tuulisella säällä olisi tarkoitus lähestyä taas vaikka jotain merimerkkiä ja yrittää saada siten tatsia siihen kuinka tuuli painaa venettä. Kiva seurata blogistasi miten edistyt niin tulee itsellekin tsemppiä.
    -Meritara

5. Moikka! Dolphin Dance saatiin eilen veteen ja pääsimme tänään vihdoin ensimmäiselle purjehdukselle - ollaan nyt Nauvossa. Purjehtien päästiin iltapäivällä eteenpäin ja vettäkin vain tihkui taivaalta, joten meni yllättävän hyvin matka. Huomenna meinataan viettää sadepäivää ihan rauhassa, ja illansuussa siirtyä näillä näkymin Helsingholmeniin. Sitä paikkaa kyllä suosittelen, kun se on niin idyllinen! Siellä on puusauna kauniilla merinäköalalla (jota esim. Stenskärissä ei ole, vaikka paikka muuten kaunis onkin..) Pyöritään siis ihan samoilla kulmilla, saa nähdä, jos vaikka törmätään!

6. Kauden ulkopuolella seilaamisessa on kyllä se hyvä puoli, että kaikkialle mahtuu. Itse en ole vielä koskaan onnistunut lomailemaan tähän aikaan, mutta ehkä vielä joskus.

7. Marko: Punaviinit ja kynttilät on kyllä aina påp. :) onneksi sää parani, olisin tullut hulluksi muuten! :D

Merenneito: Kiitos! Tiedän, mitä tarkoitat tuolla tietynlaisella kärvistelyllä ja senjälkeisellä jyvällä fiiliksellä. Mutta en mäkään olisi lähtenyt. :D

Ammari: Hyvä, kun vinkkasit Farmorin olevan vielä kiinni, ettei tullut meille hukkareissua. :) Bio Pony oli kyllä hyvin sympaattinen, mutta sekään ei näyttänyt yhtään siltä, että siellä olisi mitään leffoja anytime soon... :)

Meritara: Voi, miten mä taas sain paljon tsemppiä siitä sun aamulähdöstä! Musta ei olisi kyllä ollut samaan moisella sivutuulella! Mutta perässä tullan, lupaan. :) Olipa kiva nähdä, tosi hyviä tuulia teille ja rapsutuksia haukulle!

Minna: Vene vedessä, jee onnea! Ehkäpä tosiaan nähdään! Me ollaan nyt Naantalissa ja suunnataan ehkä tästä Ahvenanmaata kohti. :)

Timo: Se on kyllä kivaa, että kaikkialle mahtuu. Miinuksena on tosiaan valitettavasti kelien hitsinmoinen epävarmuus. :)